Graviditet og ferie

Hønemora89

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Septembergull'17
Blæ, ringte jordmor idag og skulle bestille time. Fikk ikke før 21/7!!! Sykt kjipt.. Ville gjerne vært der og pratet med hu litt angående ferie, og 21/7 er ferien min over. Hehe ;) så jeg tenkte jeg ville høre litt med dere. Er det bare å reise på ferie som vanlig? Er det noen land man bør unngå? Er det helt ok å fly? Skjønner at man bør være ekstra påpasselig med maten i utlandet når man er gravid. Hmm.. Vi har funnet ut at vi gjerne vil ta en "siste" ferie til utlandet/ syden nå mens det bare er oss to så det er det litt greit å ikke gjøre noe feil :)

Du kan fly og gjøre alt som vanlig.

Kjøtt må være godt stekt og frukt og grønt godt vasket.

Ingenting i veien med å reise så tidlig. Bare vøre obs på hygiene og at all mat skal være gjennomsteikt. Ikke spis spekemat!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

De anbefaler maks en langtur med fly i graviditeten pga strålingen. Ellers bør man være påpasselig med maten: )

Sent from my LG-E460 using BV Forum mobile app

Jeg er på Mallorca. Reiste da jeg var 5+0, reiser hjem igjen når jeg er 8+0... Kan spise det meste utenom spekemat... Kjøper heller ikke salat og sånn ute. Kjøper frukt og grønt som jeg vasker godt selv. Ellers var det den vinen jeg ikke kan unne meg da ;) Blir mye take away på oss når de små er i seng. Kinamat, indisk og italiensk ;) Ellers går det i baguetter og rundstykker med skinke og ost osv. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte iforhold til hygiene og sånn... ;)
Helt vanlige sydensteder er vel trygt om du passer på å det som vi vanligvis passer på med mat og hygiene.

Vi var i egypt en gang, der var det ganske "skittent" og en veldig annerledes bakterieflora. Tror vi spiste på samme pizzasjappe en hel uke. Hahaha!

Hvordan er det å reise til syden når man er ca 20-25 uker på vei?

Sjekk med flyselskapet. Noen har 25uker som max. Og noen land (som Tyrkia) har jeg hørt er svørt vanskelige.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ikke ha isbiter når du er ute

Dere som har reist me barn i magen før... Googlet litt nå (sikkert det dummeste jeg kan gjøre), Hehe.. Men det står at man bør ta en blodprøve før man reiser iforhold til om man har hatt toxoplasmose tidligere. Må jeg det?

Dere som har reist me barn i magen før... Googlet litt nå (sikkert det dummeste jeg kan gjøre), Hehe.. Men det står at man bør ta en blodprøve før man reiser iforhold til om man har hatt toxoplasmose tidligere. Må jeg det?
Jeg spurte legen om dette, og fikk til svar at det ikke var nødvendig.

Fra mobil.

Får ikke før i september jeg

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp