Graviditet og dyr

minni89

Glad i forumet
Septembergull'17
Noen som har dyr? Oppfører de seg annerledes når du er gravid?
Hær liker plutselig hunden å sove ved magen når jeg ligger på sofaen, og er mer klengete enn normalt [emoji85]

Hunden vår har ikke brydd seg hverken denne eller forrige gang :p
Men jeg tror nok dyr merker en endring. Ikke nødvendigvis at man er gravid, men de merker en endring i atferd hos mennesket sitt og vil da kanskje passe bedre på [emoji4]

Både sist og nå har hunden vår blitt mer klengete. Han starta med det ganske tidlig, uke 4-5. Passer på meg og følger etter meg hele tiden, eller skal ligge på fanget til mannen og kose.
Har hatt en perioder hvor jeg ikke tåler lukta av hunden, så at han vil ligge der jeg er har til tider vært ganske frustrerende.

Både sist og nå har hunden vår blitt mer klengete. Han starta med det ganske tidlig, uke 4-5. Passer på meg og følger etter meg hele tiden, eller skal ligge på fanget til mannen og kose.
Har hatt en perioder hvor jeg ikke tåler lukta av hunden, så at han vil ligge der jeg er har til tider vært ganske frustrerende.

Kjenner meg så igjen, med den luktesansen jeg har når jeg er gravid er det ganske ekkelt når hunden kommer å skal ligge ved siden av meg med den stygge ånden sin[emoji28] har veldig liten hund, så han legger seg ofre oppå ryggputen på sofaen. Og i starten fulgte han meg over alt.

Har en katt, og både denne gang og forrige så var han veldig masete på meg, skal ligge på magen og passer på meg ;)
Har en annen hest denne gang, men nå begynner han og vil snuse på magen, så tydelig st han merker noe, en annen hest i stallen har vært ekstremt interresert i magen lenge, skal dulte og kose, så hun merker tydelig at det er noe som skjer!
Snedig og koselig å merke endring på dyrene :)

Jeg har to hunder. Den ene har ikke endret seg noe som helst, mens den andre ligger oppå og inntil meg hele tiden. De siste ukene har hun villet ligge under dyna, inntil magen hele natta. Jeg får ikke gå på do engang uten at hun følger etter. Det er helt tydelig at hun merker at noe er annerledes, og at hun synes hun må passe på meg. Jeg er veldig spent på hvordan hun reagerer når babyen kommer!

Jeg har to hunder. Den ene har ikke endret seg noe som helst, mens den andre ligger oppå og inntil meg hele tiden. De siste ukene har hun villet ligge under dyna, inntil magen hele natta. Jeg får ikke gå på do engang uten at hun følger etter. Det er helt tydelig at hun merker at noe er annerledes, og at hun synes hun må passe på meg. Jeg er veldig spent på hvordan hun reagerer når babyen kommer!

Er spennende å se hvordan de reagere ja, med første skulle hunden "passe på". Han lå med vognen hennes hvis vi var ute, og mye ved siden av vippestolen når vi brukte den, men viste ingen tegn til å bli sjalu, heldigvis [emoji4]

Er spennende å se hvordan de reagere ja, med første skulle hunden "passe på". Han lå med vognen hennes hvis vi var ute, og mye ved siden av vippestolen når vi brukte den, men viste ingen tegn til å bli sjalu, heldigvis [emoji4]

Hun minste min kan nok bli sjalu, det vil vise seg. Hun er ekstremt mammadalt, sitter nesten alltid på fanget og er veldig knytta til meg. Men hun får jo fremdeles lov til å ligge inntil meg i sofaen, så det er ikke sikkert det blir noe problem. Og hun har hatt et par valpekull, og i ettertid vist stor omsorg for alle former for speddyr, så hvis hun skjønner at det er en baby kan det hende hun vil passe på ham. Uansett er jeg sikker på at det skal gå bra, jeg gleder meg til trilleturer med hele gjengen!

Merker ingen forskjell på mine schäfere, like kosete som vanlig [emoji4]Spent på hvordan det blir med baby i hus. De er begge vant til barn, og hun eldste har vært veldig forsiktig og skal passe på når det har vært små barn i nær familie. Håper det er samme reaksjon med egen baby i hus.

Haha[emoji87]

Rir dere fortsatt?

Ikke jeg, har ikke hest lengre nå. Pensjonerte gamlemor for 3år siden :) Red ikke lengre enn til uke 12 sist, da turte jeg ikke mer. Der jeg kommer fra er det is og snø fram til mai og jeg tok ikke sjansen på å ramle av eller snuble med hesten :) Rir kun barbakk med grime, så har litt mindre sikkerhetsnett enn med sal :)

Eneste forskjellen var vel at bikkja har hatt lyst til å stå på magen min mer.. Hun er ikke så trøstende om det skulle være noe galt feks, så hadde ikke forventa noe mer :)
..Hun har vært på ferie hos svigers siden påske, så kan være at det har vært noen endringer etter det om vi var sammen. Hvem vet?

Ikke jeg, har ikke hest lengre nå. Pensjonerte gamlemor for 3år siden :) Red ikke lengre enn til uke 12 sist, da turte jeg ikke mer. Der jeg kommer fra er det is og snø fram til mai og jeg tok ikke sjansen på å ramle av eller snuble med hesten :) Rir kun barbakk med grime, så har litt mindre sikkerhetsnett enn med sal :)
Skjønner ;) var på en ufrivillig galopptur i sne for 3uker siden, og det var ikke like morsomt som det pleier [emoji28]
Rir nå "kun" dressur og lett tur. Får se hvor lenge jeg klarer det denne gang.
Har heldigvis anledning til å spenne for vogna, så kan trene mye selv [emoji4]

Ja men kun tur, og kun skritt - og kun en-to ganger per uke:)

Må vel roe ned insentiviteten snart, ridde en ok dressurøkt på fredag, og det begynte og bli tungt.. men var veldig morsomt.
Rir heller ikke så ofte mer, men klarer ikke å slippe taket riktig enda.. værste er når jeg skal ned
Folk som ikke driver selv med hest synes det er galskap, så greit å høre flere som rir litt fortsatt

Back
Topp