Graviditet og allergimedisiner

En tråd i 'Februar 2020' startet av Batuuli, 1 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Batuuli Gift med forumet Februarbarna 2020

Jeg sliter en del med allergi, men jeg har ikke turt å ta noe allergimedisin etter at jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg bruker Aerius 5 mg og i felleskatalogen står det at det ikke anbefales å bruke det under graviditet. Skal til lege den 17. juni for å høre med henne ang dette evt sette meg på noe annet, men jeg kjenner at det er veldig lenge til :rolleyes: Jeg har mange allergianfall i uka og jeg kjenner jeg er litt lei av de nysekulene med 15-20 nys på rappen.. Noen som vet om hvilke allergimedisiner en kan ta som gravid?

2. Kitty2019 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡ Julegavene 2019

Sniker. Jeg har brukt 10 mg aerius daglig, er nå 14 uker. Spør på tryggmammamedisin da vel :) min lege sjekket relis og sa det var trygt.

3. Perleonske_94 Glad i forumet Marsboere 2020 Assistert-jentene

Nysekuler er så plagsomme :wacky:
    Er ikke gravid enda, men sluttet på allergitablettene en stund når vi begynte å prøve. For jeg var redd for å gå på dem hvis jeg ikke skulle merke om jeg ble gravid med en gang. Har forstått at mye allergimedisin blir frarådt i pakningsvedlegget pga for lite forskning i bruk hos gravide.

Etter å ha googlet litt begynte jeg på mine tabletter igjen og kommer til å ta de til evt. lege sier noe annet når jeg blir gravid.

Stoler på denne siden at det er trygt det som står om allergitabletter og graviditet.

https://nhi.no/familie/graviditet/allergimedisin-graviditet-amming/?page=3

4. Batuuli Gift med forumet Februarbarna 2020

Tusen takk for svar! ❤️ Jeg er helt avhengig av å ta allergimedisiner, så vi får starte på an igjen i kveld :)

5. Lysistrata Forelsket i forumet

• Hjertelig Hjertelig x 1
  6. Batuuli Gift med forumet Februarbarna 2020

Del denne siden