Graviditet og allergimedisiner

Batuuli

Gift med forumet
Februarbarna 2020
Jeg sliter en del med allergi, men jeg har ikke turt å ta noe allergimedisin etter at jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg bruker Aerius 5 mg og i felleskatalogen står det at det ikke anbefales å bruke det under graviditet. Skal til lege den 17. juni for å høre med henne ang dette evt sette meg på noe annet, men jeg kjenner at det er veldig lenge til :rolleyes: Jeg har mange allergianfall i uka og jeg kjenner jeg er litt lei av de nysekulene med 15-20 nys på rappen.. Noen som vet om hvilke allergimedisiner en kan ta som gravid?
 
Sniker. Jeg har brukt 10 mg aerius daglig, er nå 14 uker. Spør på tryggmammamedisin da vel :) min lege sjekket relis og sa det var trygt.
 
Nysekuler er så plagsomme :wacky:
Er ikke gravid enda, men sluttet på allergitablettene en stund når vi begynte å prøve. For jeg var redd for å gå på dem hvis jeg ikke skulle merke om jeg ble gravid med en gang. Har forstått at mye allergimedisin blir frarådt i pakningsvedlegget pga for lite forskning i bruk hos gravide.

Etter å ha googlet litt begynte jeg på mine tabletter igjen og kommer til å ta de til evt. lege sier noe annet når jeg blir gravid.

Stoler på denne siden at det er trygt det som står om allergitabletter og graviditet.

https://nhi.no/familie/graviditet/allergimedisin-graviditet-amming/?page=3
 
Sniker. Jeg har brukt 10 mg aerius daglig, er nå 14 uker. Spør på tryggmammamedisin da vel :) min lege sjekket relis og sa det var trygt.
Nysekuler er så plagsomme :wacky:
Er ikke gravid enda, men sluttet på allergitablettene en stund når vi begynte å prøve. For jeg var redd for å gå på dem hvis jeg ikke skulle merke om jeg ble gravid med en gang. Har forstått at mye allergimedisin blir frarådt i pakningsvedlegget pga for lite forskning i bruk hos gravide.

Etter å ha googlet litt begynte jeg på mine tabletter igjen og kommer til å ta de til evt. lege sier noe annet når jeg blir gravid.

Stoler på denne siden at det er trygt det som står om allergitabletter og graviditet.

https://nhi.no/familie/graviditet/allergimedisin-graviditet-amming/?page=3
Tusen takk for svar! ❤️ Jeg er helt avhengig av å ta allergimedisiner, så vi får starte på an igjen i kveld :)
 
Back
Topp