Gravideyoga

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Andre som vurderer det? Evt når og hvor? Tenker å søke meg til ABC da jeg tåler smertestillende dårlig og i tillegg skal yoga være bra for bekkenet. Har aldri vært på en time i mitt liv, så det blir nok litt skummelt!

Jeg begynte på yoga noen uker før jeg ble gravid og har tenkt å fortsette hvertfall i sommer. Er vanlig yoga da. Yoga som jeg gikk på da jeg var gravid sist var vanlig yoga, men tilpasset gravide. Likte det veldig godt :-)

Andre som vurderer det? Evt når og hvor? Tenker å søke meg til ABC da jeg tåler smertestillende dårlig og i tillegg skal yoga være bra for bekkenet. Har aldri vært på en time i mitt liv, så det blir nok litt skummelt!
Jeg gikk på det forrige graviditet, også helt uerfaren! Det er veldig basic altså, slett ikke noe å engste seg for :) Likte det godt, men hadde litt bedre tid da uten andre barn. Yggdrasil mener jeg det het, på Grønland. Absolutt å anbefale, ble kjent med andre "like gravide" som jeg fortsatt har kontakt med :) Var vel ca 4-7 mnd gravid tenker jeg.

Takk for svar jenter :) Da skal jeg sjekke ut Yggdrasil. Tror jeg har godt av å strekke litt på meg hehe..

Jeg har drevet med astanga-yoga, som er ganske fysisk krevende, og har fortsatt med dette inn i graviditeten, om enn noe mer rolig nå.
Fokuserer mer på langsomme bevegelser, pust og komme i kontakt med kroppen.
Superdigg!

De sier at med pusteteknikken man bruker i yoga øker blodsirkulasjonen, og mange opplever en mer aktiv baby. Som er positivt, regner jeg med:p
Er dessuten sikker på at det kan komme til hjelp under selve fødselen, både pust og det at kroppen er godt forberedt.

I astanga-yoga skal man stramme/holde inn såkalte "bandas", som er muskler i underliv og mage. Litt dårlig forklart :confused:
Enkelt sagt er det man driver med faktisk kniping, og det er det jo mange som er opptatt av for gravide:)

Astanga-yoga er forresten ikke noen ide å starte med for første gang som gravid, men som de andre sier her finnes det massevis av fine kurs i yoga spesielt for gravide.

Astanga-yoga er forresten ikke noen ide å starte med for første gang som gravid, men som de andre sier her finnes det massevis av fine kurs i yoga spesielt for gravide.
Takk for svar :) Uansett hyggelig å lese at du har en positiv opplevelse av yoga. Bruker pusting mye selv under smerter, men har aldri lært noen teknikk - så det vil jeg gjerne :)

Har tenkt på det, ikke bestemt meg enda.
Gravid yoga kan man vel starte med allerede nå? Eller er det de siste mnd før fødsel? :))

Har tenkt på det, ikke bestemt meg enda.
Gravid yoga kan man vel starte med allerede nå? Eller er det de siste mnd før fødsel? :))
Tror man kan starte når som helst :) Man skal vist være litt forsiktig med visse øvelser 1.trimester. Det stedet jeg heller mot anbefaler fra 4. - 9. måned http://www.yogaost.no/ Er viktig for meg å kunne kjøre dit og så langt ser dette bra ut :)

Nå har jeg meldt meg på :) Kommer til å være i uke 27 ved kursstart også varer det i 7 uker. Spennende!!

Tror man kan starte når som helst :) Man skal vist være litt forsiktig med visse øvelser 1.trimester. Det stedet jeg heller mot anbefaler fra 4. - 9. måned http://www.yogaost.no/ Er viktig for meg å kunne kjøre dit og så langt ser dette bra ut :)
Der har jeg faktisk vært på barselyoga (heter det det??) :) Akkurat det konseptet funket bare sånn passe- det var lite yoga og mye amming/bleieskift/byssing på de fleste..men hyggelig sted, det blir nok bra :)

Der har jeg faktisk vært på barselyoga (heter det det??) :) Akkurat det konseptet funket bare sånn passe- det var lite yoga og mye amming/bleieskift/byssing på de fleste..men hyggelig sted, det blir nok bra :)
Hmmm kanskje jeg dropper barselyoga ser hehe... Veldig spent på hvordan gravideyoga blir!

Back
Topp