Gravidekg

jc

Gift med forumet
Når jeg sitter her med sjokoladeskåla mi...så begynte jeg å tenke og undre...

Dere som har vært gravid, hvor mye gikk dere opp sist/de andre graviditetene?
Og for alle: har dere gått opp noe til nå? 

Gjenomsnittlig vektøkning i uke 10, er 3kg. 

Må vel svare også

Forrige gang gikk jeg opp ca 20kg, 6kg nesten før jeg hadde tissa på pinnen

Så langt har jeg ikke gått opp noe, men har jo vært ganske dårlig.

Forrige gang gikk jeg NED 5 kg...
Denne gangen har ikke jeg vært på vekta ennå..

Jeg spiser som en hest, så jeg får vel være fornøyd med ca 1 kg 
Normalvektig.

Kakken skrev:
Jeg spiser som en hest, så jeg får vel være fornøyd med ca 1 kg 
Normalvektig.

Samme her.

Da jeg fikk sønnen min gikk jeg opp 13 kg tilsammen.

Med første gikk jeg ned 8 kg de første mnd og la de sakte på meg igjen så dagen før fødsel var jeg 1 kg tyngre enn utgangspunktet.

med andre var det omtrent det samme.

Til nå har jeg gått ned 1 kg. Eier ikke matlyst og spiser vel aaaalt for lite.

Med første gikk jeg opp 6kg totalt. Andre 9kg totalt. Og til nå har jeg gått ned 5kg

Med Felix gikk jeg opp 2.3kg. Etter fødselen ned 10.5, så totalt ned 8, men mye kom på igjen. Var på kontroll igår, var da 3.7kg mindre dom første kontroll med Felix. Så det er bra!!! Satser på å gå ned denne gangen og! Spiser det jeg vil ha, tar det med ro og er nesten ikke kvalm, så er ganske utrolig! Men er 30 kg for mye i utgangspunktet, så klager ikke!!

Jeg gikk opp 14kg begge gangene sist, har vært tilbake i matchvekt etter ca 2 uker bege ganger så håper det er blir slik nå og :)

Med første gikk jeg ned 8 kg i starten som jeg la på meg igjen frem til fødsel. Er normalvektig i utgangspunktet så jeg så ikke noe fin ut etterpå! Innhulet og dratt i ansiktet. Med nummer to gikk jeg ned 6 kg i starten og opp 10 kg frem til fødsel. Nå ligger jeg på -5 kg. Men regner med det blir litt mer + tilslutt enn med de andre siden kvalmen allerede er begynt å slippe taket.

Med første gikk jeg ned 8 kg i starten som jeg la på meg igjen frem til fødsel. Er normalvektig i utgangspunktet så jeg så ikke noe fin ut etterpå! Innhulet og dratt i ansiktet. Med nummer to gikk jeg ned 6 kg i starten og opp 10 kg frem til fødsel. Nå ligger jeg på -5 kg. Men regner med det blir litt mer + tilslutt enn med de andre siden kvalmen allerede er begynt å slippe taket.

i det første la eg på meg 25 kg.. gikk ned igjen 15, skjedde noe greier og eg trøstespiste meg opp rett over 20 kg.. Ble gravid igjen og la på meg 6 kg.. tok av 12-15 kg etter fødselen, og håper eg slipper å legge på meg mer en 5-6 kg denne gangen. Slik at eg har et litt bedre utgangspunkt når ungen kommer ut..

Har foreløpig tatt av 1 kg :) Syns det er HELT greit!! Kan gjerne ta av litt mer :D Er nå 11 uker

Var normalvektig sist, gikk opp 14 kg. Denne gangen var jeg 12 kg i pluss, har så langt gått ned 3 kg og opp 0,5 kg. Spiser mye sunnere nå, prøver å bevege meg litt og er veldig bevisst på hva jeg putter i meg. Det er tungt nok å være meg om jeg ikke skal gå opp 15 kg til....

Husker ikke helt hvor mange kg jeg gikk opp sist graviditet, men mener det var et sted rundt 12-14 kg. Husker at jeg gikk opp ekstremt mye den siste måneden. De gikk fort av igjen etter fødsel da :-) 

Til nå har jeg lagt på meg tre kilo allerede. Synes det er mye med tanke på at jeg spiser mye mindre og godtesuget er helt forsvunnet. 

Var normalt slank før jeg ble gravid sist.. Ble sykemeldt og sengeliggende veldig tidlig.. Gikk opp 22(!) kg. Men gikk heldigvis ned 20 av dem på 3 mnd :) har lagt på meg 1 kg til nå.

Er visst vanlig å gå både opp og ned, hvertfall sånn i første trimester. Jeg ligger litt over og under 52 kg jeg nå. Før jeg ble gravid så veide jeg rundt 50.5 - 51 kg.

Med førstemann så gikk jeg vel totalt opp 9 kg(60kg)  Hadde kun kul på magen vettu. La ikke noe på meg. Og det var ganske kjedelig.. Fikk nesten kjeft av legen min om at jeg måtte legge på meg mer, spise mer og få i meg mer vitaminer. Kunne gå bak meg og ikke se at jeg var gravid (da var jeg i siste trimester). Hvertfall ikke på kroppen min. Gangen min var nok litt vraltende :P Gikk man forbi meg så fikk man sjokk over magen :P Men prøver så godt jeg kan og få i meg mat, for jeg vil jo at mini skal vokse og bli stor og sterk.

Førstemann veide 3780g når han ble født, og var 53 cm lang. Så han fikk det han trengte med andre ord ;)

Øhm, er gjennomsnittlig vektøkning i uke 10, 3 kg sier du???

Jeg er 4 dager fra uke 12 og har gått ned 4 kilo :/ Er det galt? Men jeg har mye ekstra vekt som ikke skulle vært der fra før da, så kanskje jeg bare tar av i meg selv...? Håper det.

Sist gikk jeg bare opp 4 kg. Men det var nok fordi jeg spiste så mye dritt før jeg ble gravid, og begynte å spise sundt når jeg ble gravid :P

Denne gangen veide jeg 72 før jeg ble gravid, og har ikke gått opp enda.
Blir kanskje samme som sist. For nå spiser jeg sundt igjen :P

Denne gangen skal jeg fortsette å spise sundt etter ungen kommer ut og tenkte jeg ;)

Back
Topp