Gravidekg

la på meg 20 kg i sist svangerskap,å di gikk heldivis fort av igjen,har ikke lagt på meg noe til nå i dette svangerskapet,men reiner med det kommer ;)

Gått ned ca2kg til nå (til 53kg er 157cm høy), men er fornøyd med det. Kunne vært mye verre så kvalm jeg er/har vert de siste ukene. Kaster heldigvis ikke opp så det jeg får ned blir der:)

Tror det var ganske likt de første ukene sist, da endte jeg opp med å gå opp ca12 kg (fødte 10 dager på overtid). 7 kg var borte da jeg kom hjem fra sykehuset, de andre forsvant i løpet av noen måneder.

Gikk opp ca 10-11 kg med begge, er i utgangspunktet tynn. Til nå har jeg gått ned ca 1 kg siden jeg ble gravid...er 13 uker på onsdag. Pleier aldri legge på meg før rundt uke 17-18 og utover.

Forrige gang gikk jeg opp næremere 30 kg. Før jul hadde jeg 2 ut av de 30 kg igjen, men gikk opp igjen 2 til i jula.
Jeg bestemte meg da at jeg skulle prøve å stabilisere vekten fram til april(vi hadde planlagt å starte med prøvingen da) istedenfor å prøve å kvitte meg med resten.

Til nå har jeg gått opp igjen 1,4 kg. Det er jeg fornøyd med. Forrige gang jeg gikk gravid hadde jeg gått opp 5 kg i uke 9. Men det må også sies at det krever mye jobb at jeg ikke går så fort opp i vekt denne gangen-kroppen min liker bare å legge på seg når jeg er gravidemoticon

Må le litt her - det er alltid så mange inne på denne tråden, det er tydeligvis et emne som interesserer mange! :-))

Slutta å veie meg etter 20kg, men fødte noen uker etterpå da. Alt i 2 og 3 trimester.

Gikk ned igjen alt og litt til av meg selv de første 6mnd.

Nå har jeg gått opp 1-2kg, er 9 uker på vei.

Jeg fant en oversikt ov er gjennomsnitlig vektøkning, kanskje det var inne på våre viktigste tråder...men her er den:

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

med første gikk jeg først ned 5 mener jeg, la på meg 11 etterpå. Var minus 3-4 noen uker etter fødsel. Med andre, ned 4 først, så opp 12. Minus 2 noen uker etter fødsel.. Nå har jeg gått ned 3-4. Men har gått ned nesten 9 kg siden slutten av januar. Så blir spennende å se hva som skjer denne gangen.

Gikk opp ca 15 kg med lillegutt..
Nå leste jeg at det ikke var unormalt å gå opp 30 kg med tvilllinger 

hm.. jaja, ut i fra den oversikten så ligger jeg akkurat der jeg skal tenker jeg..
vegde meg i går kveld vel og merke, da hadde jeg gått opp 3 kg siden positiv gr.test!:P
huff og huff, mannen sier jeg har lagt på meg.. Men det er vel mest på rumpa og puppene vil jeg si.. og så klart en oppblåst mage med liten kul! 
jeg må holde meg til sunnheten, så jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig. er arvelig belasta det å legge på seg i svangerskapet her i gården! :S 
blir rart å ikke være lita og tynn lenger:P he he..
Men men, tørr jo å trene litt jeg nå da, så lover godt!:P

hm.. jaja, ut i fra den oversikten så ligger jeg akkurat der jeg skal tenker jeg..
vegde meg i går kveld vel og merke, da hadde jeg gått opp 3 kg siden positiv gr.test!:P
huff og huff, mannen sier jeg har lagt på meg.. Men det er vel mest på rumpa og puppene vil jeg si.. og så klart en oppblåst mage med liten kul! 
jeg må holde meg til sunnheten, så jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig. er arvelig belasta det å legge på seg i svangerskapet her i gården! :S 
blir rart å ikke være lita og tynn lenger:P he he..
Men men, tørr jo å trene litt jeg nå da, så lover godt!:P

Forrige svangerskap så la jeg på meg 16 kg.. Og de fleste kiloene kom etter syvende måned. Nå er jeg kommet i uke 12(hurra), og har gått ned 1 kg.. Jeg har ikke noe særlig matlyst, og når jeg først spiser blir jeg mett etter en liten porsjon. Men jeg har fått helt hekta på frukt og rå grønnsaker. Og resultatet av det er at jeg går rundt og fjerter, og magen er som en ballong... hihi

Jeg er 9 uker idag, og jeg har gått opp 6 kilo!!!! (Legen syntes det var helt fantastisk..)

Jeg har ikke vært dårlig og kvalm, men små-uggen, og da har det hjulpet med mye forskjellige smaker.
Grunnen til at jeg har lagt på meg såpass mye, er nok fordi at magen er sur om kvelden, og da blir det litt ekstra mat. Huffamei.. 
Jeg legger på meg veldig fort, så jeg må få på meg joggeskoa og komme meg ut!

gikk opp 36kg med førstemann...jaddah..lite lyst til å gjenta det så her er det strengt kosthold fremover.jeg var sengeliggende med bekkenplager fra uke 17 så jeg "kjedespiste" mye og  jeg hadde mye vann i kroppen så 20kg var borte i løpet av første uken..mens de siste 16kg måtte jeg jobbe for å bli kvitt!
Håper jeg slipper bekkenplager denne gang og kan jobbe frem til permisjonen starter!

Forrige gang gikk jeg NED 18 kg før jeg var halveis. Fikk sondeernæring og gikk opp igjen ca 10-12 kg så på slutten veide jeg 6-8 kg mindre enn før jeg ble gravid.

Jeg har gått en del opp i vekt i ettertid, de siste årene, så denne gangen var jeg 96 kg når jeg ble gravid, gikk raskt ned til 94, og er nå 95 kg...

sist så gikk jeg ned 5kg de tre første mnd, resten av sv.skapet la jeg på meg, den dagen jeg fikk ho var jeg 26kg tyngre enn utganspunktet, gikk ned 16 kg etter to dager, de siste 10 er vell på enda..:P denne gangen har jeg verken gått opp eller ned enda, men legger nok på meg en del for denne gangen er jeg ikke dårlig bare sulten..:P

Gikk vel opp rundt 15 kg med førstemann, denne gangen har jeg ikke lagt på meg noe enda, kanskje 1 kg. Men sånt går jeg opp og ned på en dag:p

Sist jeg var gravid gikk jeg først ned 8 kilo. Så selv om totalvekta bare var 6 kilo mer enn start vekta hadde jeg lagt på meg 14 kilo totalt under svangerskapet. 

Denne gangen har jeg gått ned 4 kilo til nå. 

Har hittil gått ned 1,5 kg, og er fornøyd med det.
Sist gjekk eg opp 22 kg, åt masse dritt, og hadde alvorlig bekkenløsning, så var mykje i ro.
No er eg mykje meir bevist på kva eg puttar i meg, og veg 6 kg mindre enn sist da eg vart gravid. Med bekkenplager som allerede har starta, så MÅ eg vera nøye med kva eg puttar i meg sidan aktivitetsnivået allerede er sterkt redusert.
Så får me sjå kor lenge eg klara å vera "flink".....

Back
Topp