Gravide og barn bør holde seg unna induksjonsovn

Elsker induksjonstoppen vår, effektivt! Og, tar slike utsagn med en klype salt. Ville virkelig alle de store produsert noe barn ikke kan være i nærheten av? Tviler;)

D visste jeg ikke, men ikke så rart i grunn. Har du forsøkt å snakke i telefon mens du rører i en kjele når induksjonstoppen er på? D går jo ikke, d skurrer ordentlig i telefonen da.
Ikke noe problem å snakke i tlf ved min topp:)

Hadde det vært så farlig som de skal ha det til, så hadde det kommet noen offentlig forskrifter om det tenker jeg.

Det første eg stusser på i artikkelen er; "Det siste nye på kjøkkenfronten er koketopper basert på induksjon". Nå er vel ikke akkurat det noe nytt, noe som får meg til å tro at den informasjonen der er veldig gammel.

Når det er sagt, så trur eg at dersom en skal høre på hver minste ting som kan være skadelig for gravide, så kan en igrunn bare bli sengeliggende i 9 mnd. Men så er jo ikkje det bra heller.

Ja, eg er forsiktig i svangerskapet, og ja eg følger anbefalingene eg får fra jordmor, lege og helsemyndigheter.
Men om eg skulle hørt på hver minste ting en ny såkalla ekspert har forska på, da kunne eg liksågodt gravd meg ned med en gang...

Merkelig at det ikke står noen dato når det er skrevet. Induksjon er ikke noe nytt nei, men det er jo det nyeste innen platetopper.

Edit: det han linker til er fra 2011 og 2012 hvertfall.

Hele nettsiden virker suspekt. Varsellampene mine blinker ;) Det er vel de samme som mener barn ikke bør utsettes for "stråling" fra trådløst internett :P

Ikke noe problem å snakke i tlf ved min topp:)
Har aldri hatt mobilproblem ved komfyren vår heller, har (hatt) induksjon som var ny i 2004 og 2010.

Eg tar det meste med ei klype salt fram til det kjem konkrete anbefalinger frå myndighetene.

Back
Topp