Hei til kollegaene!
Kan noen fortelle hvordan dere takler jobb/kvalme/bekken/osv uten å ta sykemelding?
Er dere borte halve dagen? Hvordan løser dere dette med sjefen uten sykemelding?
Jeg underviser i fag, og hvis jeg er borte så er faget borte fra den dagen. Kjenner på kroppen at det stresser meg ut å måtte være borte pga kvalme/dårlig form/bekken.
Har tatt noen egenmeldinger, men klarer ikke å skjønne de reglene her... fikk høre i dag, at hvis jeg er fex syk mandag, på jobb tir,ons og er egenmeldt på torsdag, så telles det at jeg er sykemeldt mandag-torsdag, fast om jeg har vert på jobb to dager i mellom. Så da bruker man opp de 8 egenmelding dager fort, og har ikke rett til egenmldning før det har gått 16 dager.
Skjønner ikke denne matematikken jeg
Fikk og høre at det er noen regler for svangerskapplager, men finner ikke noe ang dette.
Kan noen fortelle hvordan dere takler jobb/kvalme/bekken/osv uten å ta sykemelding?
Er dere borte halve dagen? Hvordan løser dere dette med sjefen uten sykemelding? Jeg underviser i fag, og hvis jeg er borte så er faget borte fra den dagen. Kjenner på kroppen at det stresser meg ut å måtte være borte pga kvalme/dårlig form/bekken.

Har tatt noen egenmeldinger, men klarer ikke å skjønne de reglene her... fikk høre i dag, at hvis jeg er fex syk mandag, på jobb tir,ons og er egenmeldt på torsdag, så telles det at jeg er sykemeldt mandag-torsdag, fast om jeg har vert på jobb to dager i mellom. Så da bruker man opp de 8 egenmelding dager fort, og har ikke rett til egenmldning før det har gått 16 dager.
Skjønner ikke denne matematikken jeg

Fikk og høre at det er noen regler for svangerskapplager, men finner ikke noe ang dette.