Gravide kjendiser

LanoLotte

Forumet er livet
Er jo mange kjendiser og film stjerner som får barn når de er over 40 , hva syntes dere ?  Er det mer lov å være kjendis enn "normale" folk?

Å få barn over 40 mener du?

Er vel greit sånn for begge parter syns jeg...

Tror jeg.....

Er jo gammelt da, men de kan jo være ungdommslige selv om de er 40...

MEEN!!! Kroppen er fremdeles 40, om man går med kule klær eller ikke!! Faktisk!
Ble usikker jeg nå...
Hva mener du da?

Jeg tenker ikke så mye på hva andre gjør... prøver i alle fall.. hihi..

MEN.. om jeg hadde vært 40 år, så hadde jeg nok følt meg for gammel ja.. Er liksom 60 når ungen er 20.. eller jeg er eldre.. uff..

men så hadde det kanskje vært en annen sak om jeg ikke hadde hatt unge fra før.. Og plutselig hadde mulighet etter fylt 40 år.. hmmm..

ikke lett dette nei..

MEN det er likt for alle da.. enten de er "vanlig" eller kjendis.. hihi..

Det synes jeg de får avgjøre selv, legger meg ikke så veldig opp i det!

Men jeg tenker at om jeg hadde vært 40 år og ikke hadde hatt barn, ja da ville jeg sikkert blitt gravid 40 åring..Kan jo være noen sliter veldig og ikke blir gravide før...

Min sambo er 44 nå.. men vet ikke om du tenkte mest på damer siden du skriver gravide, også kjendiser he he

ORIGINAL: Julibaby og meg

De har vel ikke tid før den tid, må vel være babes-nakenpåstanda osv!

Vi blir ferdig med barn nå, og er nakenbabes senere!

Usikker på saken, syns folk kan bli foreldre i den alderen de syns passer for seg.
Men kan jo risikere at 40 begynner å bli lovende sent? Vertfall om de ønsker seg mange.

Ja, ikke sant....
Også er det jo større sjans for å få barn med hjerneskade når man er 40...

Men de får jo sviiiingod oppfølging da, og etterpå, så det er sikkert ikke noe problem...

Også slipper dem å tenke på at det kan bli litt slitsomt med en liten en når man er så gammel. Man har jo et helt team som jobber med denne ungen når den kommer ut!!!

ORIGINAL: nettemor

Det synes jeg de får avgjøre selv, legger meg ikke så veldig opp i det!

Men jeg tenker at om jeg hadde vært 40 år og ikke hadde hatt barn, ja da ville jeg sikkert blitt gravid 40 åring..Kan jo være noen sliter veldig og ikke blir gravide før...

Min sambo er 44 nå.. men vet ikke om du tenkte mest på damer siden du skriver gravide, også kjendiser he he

Tenkte litt på damen , ang risiko og sånt

Jeg synes 40 er for seint...

Mamma fikk lillesøster når hun var 40, og hun hadde egentlig ikke overskudd til det, så lillesøss er megabortskjemt..

Sikkert forskjell da menne...

Ja, også er det jo ikke minst farlig kanskje....?

For mor og barn...?
Eller er det det?

ORIGINAL: Julibaby og meg

ORIGINAL: Regan

Ja, også er det jo ikke minst farlig kanskje....?

For mor og barn...?
Eller er det det?

Er jo endel økt risk med det å få barn så sent, som downs syndr. vertfall..

Ja...
Og da hjelper det jo lite at man er kjendis..... Skulle tro de ikke tenkte på det. For det er ganske mange 40 år gamle kjendiser som blir gravide nå....

Jeg er meeeer enn nok ferdig med kids nå jeg!
Når jeg er 40, er de....skal vi se....ååårhhh suger i matte[:@][:'(]
ehhh.......*tenker*

Gidder ikke tenke... seriøst[:'(]

kjære dere som er så unge og søte da.... Jeg er nesten 40, fyller 38 i mai og dette er mitt første barn. Skal jo minst har en til og selv om det blir to tette går jeg ut at da er jeg sikkert 40 når nummer 2 kommer. Og jeg føler meg overhodet ikke for gammel. Hittil har jeg opplevd en kjempefin og lettvindt svangerskap uten noen komplikasjoner og jeg er i veldig godt form og humør.
Jeg tokk duo testen i januar, den viste at sjansen at mitt barn ikke er frisk ligger på 0,02% og alle senere undersøkelser viste en høyst sannsynligvis frisk og normalt barn.
I tillegg har jeg blitt gravid uten noen hjepemiddel og uten lange prøveperioder, spiren satt 2 måneder etter jeg sluttet med p-pillen.

Jeg hadde veldig gjerne fått barn allerede for 10 år siden, men da hadde jeg store problemer med mitt sambo og et barn hadde rett og slett vært det verste som kunne har skjedd i denne situasjonen. Litt etter flyttet vi heldigvis fra hverandre og de neste årene hadde jeg en noen kjærester, men ikke truffet mannen i mitt liv. Det skjedde først for 2 år siden og når  passer alt og vi er lykkelig og gleder oss voldsomt over vår ønskebarn.

Jeg ser meg selv ikke som en gammel eller for gammel mor og kan forsikkre dere at forskjellen mellom 25, 35 og 40 er mindre en dere tror og vises bare på papieret.

Folk er forskjellige.... synes absolutt ikke det er for sent å få barn som 40 åring. Mamma var 21 da hun fikk meg, 25 da hun fikk bror nr 1 og 40 da hun fikk bror nr.2[:D] Stefaren min er 10 år yngre enn henne, og hun er veldig ungdommelig i kropp og utseende.. Hun er en god mor til oss alle, men det er klart at hun gir litt mer etter med minstemann.

da jeg var 20  trodde jeg også at jeg skulle har fått mine barn før jeg fyllte 30... men slik gikk det bare ikke. Ikke alt i livet kan planlegges...
Jeg føler meg ganske avslappet nå og gleder meg veldig til den lille. Tror ikke vi blir "gammle" foreldrene, vi er ikke mindre aktiv en med 20 og har nok av energioverskudd. Vi var på fest for noen uker siden og i mottsettning til den "ungfolken" hold vi det gående fram til kl 7 om morgen[:D]
Og det er ikke bare ulempe med å være litt eldre... Vi har oppleved mye, reist mye og har festet mye. Så vi er fortsatt glad i en god fest i nøy og ne, men må ikke har det hver helg. Sambo må ikke ut med kompiser og drikke seg  full hver helg, vi gjør heller noe i lag og er klart for å prioritere familiie.
I tillegg er vi ferdig med utdanningen, har god økonomi og har mye vi har oppleved mye vi kan videreformiddle til våre barn. Jeg er frisk og alle leger har sagt til meg at det er ingen problem at jeg kan få flere barn. Jeg synes det er veldig teit å fokusere så mye på dette med aldern. Som sagt, forskjellen mellom 20 og 40 er faktisk mye mindre en dere tror....

ORIGINAL: MyBell

ORIGINAL: addi

kjære dere som er så unge og søte da.... Jeg er nesten 40, fyller 38 i mai og dette er mitt første barn. Skal jo minst har en til og selv om det blir to tette går jeg ut at da er jeg sikkert 40 når nummer 2 kommer. Og jeg føler meg overhodet ikke for gammel. Hittil har jeg opplevd en kjempefin og lettvindt svangerskap uten noen komplikasjoner og jeg er i veldig godt form og humør.
Jeg tokk duo testen i januar, den viste at sjansen at mitt barn ikke er frisk ligger på 0,02% og alle senere undersøkelser viste en høyst sannsynligvis frisk og normalt barn.
I tillegg har jeg blitt gravid uten noen hjepemiddel og uten lange prøveperioder, spiren satt 2 måneder etter jeg sluttet med p-pillen.

Jeg hadde veldig gjerne fått barn allerede for 10 år siden, men da hadde jeg store problemer med mitt sambo og et barn hadde rett og slett vært det verste som kunne har skjedd i denne situasjonen. Litt etter flyttet vi heldigvis fra hverandre og de neste årene hadde jeg en noen kjærester, men ikke truffet mannen i mitt liv. Det skjedde først for 2 år siden og når  passer alt og vi er lykkelig og gleder oss voldsomt over vår ønskebarn.

Jeg ser meg selv ikke som en gammel eller for gammel mor og kan forsikkre dere at forskjellen mellom 25, 35 og 40 er mindre en dere tror og vises bare på papieret.

JA er veldig enig med deg addi. Det er tross alt ikke alle som møter drømmemannen som 20 åring. Livet er ikke svart-hvitt.

Dessuten har jeg fått et helt annet perspektiv på alder nå som jeg selv nærmer meg 30 år. Det er faktisk ikke så stor forskjell på 25- og 35 år. Men når man er tidlig i 20 årene så føles det jo sånn. Har nok fått spise mine egne ord. Har sett mange 40 åringer som er sprekere enn de på 30.

Veldig enig med dere!!

For meg så må de gjøre nett ka de vil. Ser ikke noe galt i at de for barn år de har passert 40, men ikke over 45 da blir det for drøyt.

Min far fikk en ny igjen da han var 41.

ORIGINAL: Ferraribabe

For meg så må de gjøre nett ka de vil. Ser ikke noe galt i at de for barn år de har passert 40, men ikke over 45 da blir det for drøyt.

Min far fikk en ny igjen da han var 41.

over 45-50 kan det ihvertfall skje komplikasjoner... og barnet får jo ikke ha mammaen/pappaen sin så lenge...

da jeg var 20  trodde jeg også at jeg skulle har fått mine barn før jeg fyllte 30... men slik gikk det bare ikke. Ikke alt i livet kan planlegges...
Jeg føler meg ganske avslappet nå og gleder meg veldig til den lille. Tror ikke vi blir "gammle" foreldrene, vi er ikke mindre aktiv en med 20 og har nok av energioverskudd. Vi var på fest for noen uker siden og i mottsettning til den "ungfolken" hold vi det gående fram til kl 7 om morgen[:D]
Og det er ikke bare ulempe med å være litt eldre... Vi har oppleved mye, reist mye og har festet mye. Så vi er fortsatt glad i en god fest i nøy og ne, men må ikke har det hver helg. Sambo må ikke ut med kompiser og drikke seg  full hver helg, vi gjør heller noe i lag og er klart for å prioritere familiie.
I tillegg er vi ferdig med utdanningen, har god økonomi og har mye vi har oppleved mye vi kan videreformiddle til våre barn. Jeg er frisk og alle leger har sagt til meg at det er ingen problem at jeg kan få flere barn. Jeg synes det er veldig teit å fokusere så mye på dette med aldern. Som sagt, forskjellen mellom 20 og 40 er faktisk mye mindre en dere tror....

Helt enig med deg...
Eg blir 37 i mai og det er mitt første barn, og som deg vil eg nok ha eit eller to til.
Eg har ein mann med fast jobb, hus har me og eg har høgskule utdanning og fast jobb.
Ser ikkje på oss som gamle foreldre.. 

fordi vi er ikke gammle foreldrene![:)] Hvis jeg leser på alle plager som man kan få og flere her på forumet har... Man skulle jo tror at vi som er så "gammel" slitt med mange plager eller enda flere plager. Men nei - absolut ingen plager her og jeg er i kjempeform! Og i tillegg har jeg sex 2 -3 ganger i uken[:D]

Så veldig enig med deg!!! Jeg trodde også at jeg kom til å være ferdig med å føde barn før jeg var 30 da jeg var 20. Hadde da truffet noen jeg trodde jeg kom til å dele livet mitt med. Vi begynte å prøve på barn da jeg var 24, men ingenting skjedde... Etter 2,5 år med prøving og utredning for ufrivillig barnløshet ble det konstatert at jeg hadde mye endometriose og ikke kunne bli gravid på vanlig måte. Da hadde imidlertid forholdet vårt blitt så dårlig at vi valgte å gå fra hverandre.

Traff min nåværende samboer senere dette året, og var åpen på dette fra første stund så vi brukte aldri noen prevensjon, og bestemte oss for prøverør når vi bare var ferdige med utdanning og hadde økonomi til det. (dette var den perioden man ikke fikk hjelp fra staten, så det kunne fort bli 50-100.000 kr) Men utrolig nok så gikk det allikevel på vanlig måte etter 2,5 år... Da var jeg 30.

Det jeg mener å si er vel egentlig at man ikke alltid kan styre sånne ting selv!! Og dere som "dømmer" oss som får barn etter fylte 30 vet ikke helt hva dere snakker om. Det kan være mange grunner til det. Og jeg er faktisk i bedre fysisk (og psykisk) form nå enn da jeg var 24, så for meg var det egentlig bra at jeg ikke ble mamma da.

Synes folk skal få barn når de ønsker det selv, det er som regel nøye og vel gjennomtenkt når man får barn i slutten av 30-åra/ begynnelsen av 40-åra og jeg ser ingen grunn til å kritisere de som gjør det. Og jeg vil heller ikke kritisere de som får barn tidlig. Kanskje ikke alltid nøye planlagt da, men det går som regel også fint. Min mor var 17 da hun fikk meg... Man kan være en gammel 20-åring og en ung 40-åring. Alder er bare relativt.

da jeg var 20 hadde jeg heller ikke sett meg som småbarnsmamma som 40 åring, men slik har det blitt. Og jeg føler meg veldig komfortabel med situasjonen.
Men å jobbe mot naturen, det er jeg også veldig skeptisk til. Når man er  egentlig for gammel og ikke kan blir gravid på en naturlig vei synes jeg ikke at man skal tvinge det fram.

Back
Topp