Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Julibaby og meg
De har vel ikke tid før den tid, må vel være babes-nakenpåstanda osv!
Vi blir ferdig med barn nå, og er nakenbabes senere!
Usikker på saken, syns folk kan bli foreldre i den alderen de syns passer for seg.
Men kan jo risikere at 40 begynner å bli lovende sent? Vertfall om de ønsker seg mange.
ORIGINAL: nettemor
Det synes jeg de får avgjøre selv, legger meg ikke så veldig opp i det!
Men jeg tenker at om jeg hadde vært 40 år og ikke hadde hatt barn, ja da ville jeg sikkert blitt gravid 40 åring..Kan jo være noen sliter veldig og ikke blir gravide før...
Min sambo er 44 nå.. men vet ikke om du tenkte mest på damer siden du skriver gravide, også kjendiser he he
ORIGINAL: Julibaby og meg
ORIGINAL: Regan
Ja, også er det jo ikke minst farlig kanskje....?
For mor og barn...?
Eller er det det?
Er jo endel økt risk med det å få barn så sent, som downs syndr. vertfall..
ORIGINAL: MyBell
ORIGINAL: addi
kjære dere som er så unge og søte da.... Jeg er nesten 40, fyller 38 i mai og dette er mitt første barn. Skal jo minst har en til og selv om det blir to tette går jeg ut at da er jeg sikkert 40 når nummer 2 kommer. Og jeg føler meg overhodet ikke for gammel. Hittil har jeg opplevd en kjempefin og lettvindt svangerskap uten noen komplikasjoner og jeg er i veldig godt form og humør.
Jeg tokk duo testen i januar, den viste at sjansen at mitt barn ikke er frisk ligger på 0,02% og alle senere undersøkelser viste en høyst sannsynligvis frisk og normalt barn.
I tillegg har jeg blitt gravid uten noen hjepemiddel og uten lange prøveperioder, spiren satt 2 måneder etter jeg sluttet med p-pillen.
Jeg hadde veldig gjerne fått barn allerede for 10 år siden, men da hadde jeg store problemer med mitt sambo og et barn hadde rett og slett vært det verste som kunne har skjedd i denne situasjonen. Litt etter flyttet vi heldigvis fra hverandre og de neste årene hadde jeg en noen kjærester, men ikke truffet mannen i mitt liv. Det skjedde først for 2 år siden og når passer alt og vi er lykkelig og gleder oss voldsomt over vår ønskebarn.
Jeg ser meg selv ikke som en gammel eller for gammel mor og kan forsikkre dere at forskjellen mellom 25, 35 og 40 er mindre en dere tror og vises bare på papieret.
JA er veldig enig med deg addi. Det er tross alt ikke alle som møter drømmemannen som 20 åring. Livet er ikke svart-hvitt.
Dessuten har jeg fått et helt annet perspektiv på alder nå som jeg selv nærmer meg 30 år. Det er faktisk ikke så stor forskjell på 25- og 35 år. Men når man er tidlig i 20 årene så føles det jo sånn. Har nok fått spise mine egne ord. Har sett mange 40 åringer som er sprekere enn de på 30.
ORIGINAL: Ferraribabe
For meg så må de gjøre nett ka de vil. Ser ikke noe galt i at de for barn år de har passert 40, men ikke over 45 da blir det for drøyt.
Min far fikk en ny igjen da han var 41.
da jeg var 20 trodde jeg også at jeg skulle har fått mine barn før jeg fyllte 30... men slik gikk det bare ikke. Ikke alt i livet kan planlegges...
Jeg føler meg ganske avslappet nå og gleder meg veldig til den lille. Tror ikke vi blir "gammle" foreldrene, vi er ikke mindre aktiv en med 20 og har nok av energioverskudd. Vi var på fest for noen uker siden og i mottsettning til den "ungfolken" hold vi det gående fram til kl 7 om morgen[:D]
Og det er ikke bare ulempe med å være litt eldre... Vi har oppleved mye, reist mye og har festet mye. Så vi er fortsatt glad i en god fest i nøy og ne, men må ikke har det hver helg. Sambo må ikke ut med kompiser og drikke seg full hver helg, vi gjør heller noe i lag og er klart for å prioritere familiie.
I tillegg er vi ferdig med utdanningen, har god økonomi og har mye vi har oppleved mye vi kan videreformiddle til våre barn. Jeg er frisk og alle leger har sagt til meg at det er ingen problem at jeg kan få flere barn. Jeg synes det er veldig teit å fokusere så mye på dette med aldern. Som sagt, forskjellen mellom 20 og 40 er faktisk mye mindre en dere tror....
da jeg var 20 trodde jeg også at jeg skulle har fått mine barn før jeg fyllte 30... men slik gikk det bare ikke. Ikke alt i livet kan planlegges...
Jeg føler meg ganske avslappet nå og gleder meg veldig til den lille. Tror ikke vi blir "gammle" foreldrene, vi er ikke mindre aktiv en med 20 og har nok av energioverskudd. Vi var på fest for noen uker siden og i mottsettning til den "ungfolken" hold vi det gående fram til kl 7 om morgen[:D]
Og det er ikke bare ulempe med å være litt eldre... Vi har oppleved mye, reist mye og har festet mye. Så vi er fortsatt glad i en god fest i nøy og ne, men må ikke har det hver helg. Sambo må ikke ut med kompiser og drikke seg full hver helg, vi gjør heller noe i lag og er klart for å prioritere familiie.
I tillegg er vi ferdig med utdanningen, har god økonomi og har mye vi har oppleved mye vi kan videreformiddle til våre barn. Jeg er frisk og alle leger har sagt til meg at det er ingen problem at jeg kan få flere barn. Jeg synes det er veldig teit å fokusere så mye på dette med aldern. Som sagt, forskjellen mellom 20 og 40 er faktisk mye mindre en dere tror....