Gravidbelte til bil

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Har dere kjøpt gravidbelte til bil? Hvorfor/hvorfor ikke?
er dere fornøyde? :)
 
Kjøpte dette tidlig og syns det er helt greit å bruke:happy: med mindre jeg har kjole på, da dropper jeg det:hilarious: kjøpte det siden det er anbefalt, og har brukt det i tidligere svangerskap.
 
Jeg har, pga jeg slet med at beltet skled opp på magen, noe som var ubehagelig. Synes det er mye mer behagelig å kjøre etter at jeg fikk beltet :)
 
Har fått av kollega, men ikke tatt det i bruk enda
 
Jeg har og bruker det hele tiden.
Da det ble anbefalt for å være trygg på at om man havner i kollisjon så vil belte holde babyen litt trygg
Nå vet ikke jeg om det er fakta men tenker at det er en evt liten ting å gjøre tar 1 min ekstra men verd det❤️
 
Vurderer det, har ikke kjøpt det nei.
Tror dere det er trygt å kjøpe det brukt?
Ser det er mange som selger :)
 
Det er ikke bevist at det bedrer sikkerheten ved kollisjon, i følge tester vil den lille knappen ryke slik at den uansett legger seg der den ble ha ligget uten det beltet. Jeg syns beltet legger seg fint ved hoftekammen uansett, så jeg bruker den ikke. Men det går like mye på at jeg ikke finner den igjen fra forrige gang og gidder ikke bruke penger på nytt:hilarious:.
 
Det er ikke bevist at det bedrer sikkerheten ved kollisjon, i følge tester vil den lille knappen ryke slik at den uansett legger seg der den ble ha ligget uten det beltet. Jeg syns beltet legger seg fint ved hoftekammen uansett, så jeg bruker den ikke. Men det går like mye på at jeg ikke finner den igjen fra forrige gang og gidder ikke bruke penger på nytt:hilarious:.
Samme som du skriver her. Det er ikke bevist at det er sikrere enn vanlig bilbelte så lenge bilbeltet sitter godt ved hoftekammen. Så jeg bruker det heller ikke siden belte sitter bra på meg :)
 
Har aldri prøvd og skjønt poenget med det...?) Hva er feil med vanlig bilbelte? Den legger seg jo uansett under magen?
 
Har ikke skaffet meg det og klarer meg fint uten foreløpig :happy: Beltet legger seg godt under magen hos meg, og jeg passer på å stramme det godt til før jeg kjører.
 
Jeg har brukt gravidbelte i alle mine svangerskap. Jeg synes det er mer komfortabel for min mageform. Om man kjører med og kræsjer og selen spretter ut av gravidbeltet og over i normalposisjon, så skal man jo ikke ha gjort noen skade om det medfører riktighet det som Trygg Trafikk og enkelte her sier.

Så det får vel bli en vurderingssak for hver enkelt mor.

Trygg Trafikk og jordmødre anbefaler at vi ikke sitter bak ratt i siste del av svangerskapet. Det er kanskje en info som er enda viktigere å få med seg. Vær passasjer og skyv setet så langt bak som mulig er beskjeden. Helst sitte i baksetet kanskje :)
 
Brukte det sist svangerskap. Men isofox festene gikk rett i rompa og gav mer smerter enn det var godt for. Så droppet det denne gangen.
 
Jeg har og bruker det hele tiden.
Da det ble anbefalt for å være trygg på at om man havner i kollisjon så vil belte holde babyen litt trygg
Nå vet ikke jeg om det er fakta men tenker at det er en evt liten ting å gjøre tar 1 min ekstra men verd det❤️
Nei, beltet har null betydning sikkerhetsmessig, men det kan gjøre det mer behagelig for magen:)
 
Jeg bruker et slikt belte. Jeg kjenner at dersom beltet strammer seg så går trykket mot skambenet og ikke magen som det gjør når jeg bruker vanlig belte. Beltet strammer jo seg også ved bråbrems, ikke bare ved kollisjoner. Har hørt at bebi tåler trykk neders i magen dårlig. Jeg som mor har det iallefall mye bedre med meg selv når jeg bruker det :)
 
Jeg har brukt gravidbelte i alle mine svangerskap. Jeg synes det er mer komfortabel for min mageform. Om man kjører med og kræsjer og selen spretter ut av gravidbeltet og over i normalposisjon, så skal man jo ikke ha gjort noen skade om det medfører riktighet det som Trygg Trafikk og enkelte her sier.

Så det får vel bli en vurderingssak for hver enkelt mor.

Trygg Trafikk og jordmødre anbefaler at vi ikke sitter bak ratt i siste del av svangerskapet. Det er kanskje en info som er enda viktigere å få med seg. Vær passasjer og skyv setet så langt bak som mulig er beskjeden. Helst sitte i baksetet kanskje :)
Hvor lenge da i siste del av svangerskapet anbefaler de det?
 
Trygg Trafikk og jordmødre anbefaler at vi ikke sitter bak ratt i siste del av svangerskapet. Det er kanskje en info som er enda viktigere å få med seg. Vær passasjer og skyv setet så langt bak som mulig er beskjeden. Helst sitte i baksetet kanskje :)
Har du kilder på det? Prøvde søke, men eneste som stod var at man skulle sitte så langt bak som mulig.
Hvis de anbefaler å ikke kjøre bil så må jo gravide få taxikort i siste trimester mange steder, hvis de er så heldig å i det hele tatt ha taxi
 
Back
Topp