Gravidbelte i bilen

Frøken_

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2023
Noen som har begynt med det enda? Noen som ikke bruker det?
Jeg har bare prøvd så vidt og syns det egentlig er super tungvint.. :P

Har hørt at det aller sikreste er å bruke vanlig setebelte, så jeg kommer ikke til å bruke det :wideyed:

Noen som har begynt med det enda? Noen som ikke bruker det?
Jeg har bare prøvd så vidt og syns det egentlig er super tungvint.. :p
Enig i at det er tungvindt, men tenker å bruke det denne gangen og. Jeg fikk låne av ei venninne sist, men kjøper eget nå. Er for øyeblikket kun oppblåst (9+1), men tenker det er like greit å få tak i det snart så det blir en vane.

Det var dog ikke få ganger jeg ble hengende fast da jeg var på vei ut bildøra, siden jeg glemte å kneppe det opp :happy8

Sniker
Det er ikke nødvendig å bruke så lenge man fester beltet godt under magen og liggende over LÅRENE. Beltet skal altså ikke vende inn mot magen. Etterstramme alltid beltet etter der er tatt på. Bare å søke opp korrekt beltebruk hos trygg trafikk, så kan man se helt riktig hvordan beltet skal ligge. Dette er for øvrig viktig for alle, gravide eller ei :)

Jeg lånte et gravidvekt sist, men syns bare det var mer i veien enn til hjelp. Droppet det og passet på å sikre meg selv skikkelig.

Siden jeg er petite passer egentlig vanlig bilbelte dårlig til meg, så jeg vurderer kanskje å kjøpe et brukt hvis jeg merker at beltet sklir opp på magen.
Jeg får forresten også ofte beltet nesten over halsen og ikke mellom puppene, fins det noen tips mot det? :smiley-ashamed004

Siden jeg er petite passer egentlig vanlig bilbelte dårlig til meg, så jeg vurderer kanskje å kjøpe et brukt hvis jeg merker at beltet sklir opp på magen.
Jeg får forresten også ofte beltet nesten over halsen og ikke mellom puppene, fins det noen tips mot det? :smiley-ashamed004
Kan du stille den delen som er over skuldra lavere, evt? Altså det festet som er i taket over skuldra, hvis det gir mening?

Jeg har et gravidbelte et eller annet sted, men tror kanskje jeg har lånt det bort. Og det til samme dame som lånte kengurutoppene mine, og som nå påstår at hun ikke har dem/at jeg har fått de tilbake (og det har jeg ikke, grrr) Dødsirriterende, for den ene er av den gamle, originale typen som ikke er å få tak i lenger.

Kan du stille den delen som er over skuldra lavere, evt? Altså det festet som er i taket over skuldra, hvis det gir mening?

Jeg har et gravidbelte et eller annet sted, men tror kanskje jeg har lånt det bort. Og det til samme dame som lånte kengurutoppene mine, og som nå påstår at hun ikke har dem/at jeg har fått de tilbake (og det har jeg ikke, grrr) Dødsirriterende, for den ene er av den gamle, originale typen som ikke er å få tak i lenger.
Så kjedelig at folk ikke er ærlige om sånne ting. Viser jo at man må passe på hvor man lånet bort ting.. :rolleyes:

Det må jeg sjekke opp i! Det er av og til noen høye folk som sitter på med mannen, og de justerer jo setet, så er jo mulig de har justert beltet også, uten at jeg har tenkt over det. Jeg er såpass liten at hadde det ikke vært for alder så kunne jeg akkurat gått under som barn :smiley-ashamed004

Så teit. Hater det når "venner" skal låne ting og aldri gir dem tilbake. Man føler seg jo gjerne litt dust når man må drive og spørre om å få det tilbake hele tiden. Kanskje mamma var lur likevel da hun merket ALT vi eide med navn før i tida :hilarious:

Her må jeg lese meg opp ser jeg. Trodde det var sånn alle brukte og at det var anbefalt ,men da må det kanskje revurderes :)

*Sniker*.
Gjennom 3 svangerskap har jeg ikke brukt det ;)
Men min venninne venter sin nr4, og måtte ha det denne gang, for magen ble så i veien, og beltet trykket visst på uansett hva hun gjorde.
Så, ville sett an behovet altså.

Jeg fikk et godt tips av jordmor!
Det er ingen forskning som sier at gravidbelte øker sikkerheten i bilen, men HVIS det kan være med å gjøre bilturen litt tryggere så er det en billig investering.
Jeg kjøpte aldri et slikt belte, men jeg tror nok jeg gjør det nå. Så får jeg gi den til gode venner som blir gravide, så får jeg forsikret se også. Haha

Back
Topp