Gravidbelte i bil. Noe du vil bruke eller anbefale?

toyota avensis stasjonsvogn 1998

Utifra listen jeg fant så kom toyota avensis med isofix i 01 og 03. Men finnes alltid unntak. Før hånden mellom rygg og sitte seteni baksetet på bilen din. Kjenner du noen stenger har du, gjør du ikke så har du ikke :)
 
Utifra listen jeg fant så kom toyota avensis med isofix i 01 og 03. Men finnes alltid unntak. Før hånden mellom rygg og sitte seteni baksetet på bilen din. Kjenner du noen stenger har du, gjør du ikke så har du ikke :)

Tusen takk for hjelpen :)
 
Utifra listen jeg fant så kom toyota avensis med isofix i 01 og 03. Men finnes alltid unntak. Før hånden mellom rygg og sitte seteni baksetet på bilen din. Kjenner du noen stenger har du, gjør du ikke så har du ikke :)
Ikke alltid den lista stemmer heller.. :p vi måtte ettermontere isofix i begge bilene våre (dog kun på ene siden :p )
 
Ikke alltid den lista stemmer heller.. :p vi måtte ettermontere isofix i begge bilene våre (dog kun på ene siden :p )

Nei ikke alltid- derfor jeg skrev at det kan være lurt å sjekke setene :) selvom bilen ikke står oppført :)
Noen år tilbake hadde jeg en mazda, 2002 modell. Den stod det at ikke hadde isofix i diverse lister- men den hadde likevel ;)
 
Trygg trafikk sier at det har ingen annen dokumentert effekt enn komforten..
Beltet i seg selv er ikke sterkt nok til å kunne holde igjen den kraften i bilbeltet..
Jeg kommer ikke til å bruke det :) Men jeg tenker at det er helt opp til enhver å bestemme selv.. :)
Dette var grunnen til at jeg ikke valgte å bruke det sist i allefall...
 
Jeg har brukt det fordi jeg trodde det var mer sikkert (skal ikke legge meg oppi om det er det eller ikke) men har fortsatt å bruke det fordi det var sååå behagelig! Beltet presser ikke på magen og så var faktiskt bilen og graviditetsbeltet eneste plassen jeg ikke hadd vondt i bekkenet!!
Anbefaler!
 
Jeg brukte ikke siste og kommer ikke til å bruke nå heller. Er egentlig litt i mot alle de tingene de finner på å selge som baserer seg på frykt blandt gravide.
 
Jeg brukte gravidbelte sist, og kommer til å gjøre det også nå, når magen blir større. Foreløpig er den ikke noe stor, så jeg avventer.
 
Utifra listen jeg fant så kom toyota avensis med isofix i 01 og 03. Men finnes alltid unntak. Før hånden mellom rygg og sitte seteni baksetet på bilen din. Kjenner du noen stenger har du, gjør du ikke så har du ikke :)
Ikke alltid den lista stemmer heller.. :p vi måtte ettermontere isofix i begge bilene våre (dog kun på ene siden :p )
 
Brukte i forrige svangerskap, synes det var mye mer behagelig. Fikk kynnere av så si all berøring av magen så den hjalp veldig, følte meg i tillegg trygg:) kommer til å finne den frem igjen nå :)
 
Ser at man kan finne brukte belter som gis bort på Finn. Vurderte det litt, men føler egentlig at bilbeltet sitter ganske bra jeg..
 
Jeg kommer til å begynne å bruke det når magen blir større. Brukte det sist pga komfort. Orket ikke kjøre bil med belte rett på magen fordi det var så ubehagelig. Jeg bar veldig lavt, så vet ikke om det var derfor jeg trivdes veldig godt med det beltet.. :)
 
Back
Topp