Gravid, pollen og zyrtec

MammaenTilMina

Gift med forumet
Hei :)

Jeg er ganske så plaget av pollen, og har helt tett nese og klør i øynene..
Pleier vanligvis å låne zyrtec av broren min, men nå er jeg usikker på om jeg kan ta det. Har lest så masse på nettet om ulike pollen medisiner og de  fleste artikler er ulike.

Noen som vet om jeg kan ta zyrtec tab når jeg er gravid?  [:)]

Vi pleier og spise disse mot mygg og fyllesyke i syden [:D]Denne gangen ble det jo ikke fulle for min del men ville gjerne bruke dette mot myggen.MEn min lege sa at dette var ikke noe god ide.Var ikke helt bra for babyen vist [:'(]Så jeg ble jo kjeeeempe full av myggstikk [:(]

Okei :( Har brukt zyrtec mot fyllesyke før jeg også... Regner med at det ikke er noe god ide å bruke dem nå da, får ta meg en tur til legen å høre litt jeg da :) Orker ikke gå sånn her hele våren :/

Dette står det i felleskatalogen:

Graviditet og amming.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Det er begrenset erfaring med bruk av Zyrtec under graviditet. Rådfør deg derfor med lege før du bruker Zyrtec dersom du er gravid.
 .
Det er ikke kjent hvor mye av virkestoffet i Zyrtec som går over i morsmelk. Zyrtec bør derfor ikke brukes under amming.
 .

er plagte med d selv.. men du må gå til legen for å få medisin.
men dei sko slutte å selge dei tabeletene som gravide kan ta. så for håpe at dei har noen igjen på apoteket der du bor[:)]

nei,du kan ikke ta noen allergitabeletter.. Før kunne man ta polaramin,men nå tror jeg ikke de finnes lenger.. Helt grusomt,er så allergisk selv.. [:'(][:(] jeg tar livostin dråper i øynene når jeg blir ille..

Okei, det var veldig dumt [:'(] Men er det noen som vet om man kan bruke livostin nesespray? :)

Hentet fra felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Risiko ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Dyrestudier viser reproduksjonstoksiske effekter ved ekstremt høye konsentrasjoner. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket i terapeutiske doser

Min lege sa at det eneste hun ville skrive ut på resept var Polarmin, som er en gammel medisin mot allergi som dessverre har trøtthet som bivirkning. Men det er iallefall godt forsket på og går greit å bruke ved graviditet. Legen min nevnte at det var flere leger som har begynt å gi Zyrtec til gravide, men hun mener at det ikke er forsket på langtidsvirkning på foster, slik at hun anbefalte ikke dette.

ORIGINAL: Skrulletulla

nei,du kan ikke ta noen allergitabeletter.. Før kunne man ta polaramin,men nå tror jeg ikke de finnes lenger.. Helt grusomt,er så allergisk selv.. [:'(][:(] jeg tar livostin dråper i øynene når jeg blir ille..

De finnes! Jeg bruker dem mot allergi og eksem! Og kunne fint bruke dem i svangerskapet sist[:D]

Men ville tatt det opp med legen og fått resept[:D] (Og vær glad for at du får høst/vinterbaby! For kan ikke bruke noen form for allergimedisin fast under amming![:)])

Jeg selv sliter med pollen allergi å jeg fikk polarmin 2mg.
vet ikke om jeg kjenner noe til bivirkningene siden jeg har vært trett siden jeg var 5-6uker på vei.

Jeg har fått beskjed at jeg ikke kan ta cetrizin (zyrtecs arvtager) pga det er uheldig for fosterutvikling.. Legen sa hun hadde noe annet til meg, men glemte d sist jeg var der.. Skal i dag så da kan jeg si ifra hva hun sier! Pollen er dritt!!!!!![:@][:@][:@]

Hvis du av en eller annen grunn ikke kan ta disse "gamle" tablettsortene, så er det trygt å ta Lomudal nesespray og øyedråper - jeg har fått god hjelp av disse. Lykke til! :)

Det er visst, som nevnt før her, polaramin som er tingen når man går gravid... Spurte på apoteket om man ble mer trøtt av de enn av cetrizin, men det visste hun ikke.. Men forslaget var å ta de før jeg legger meg så kanskje man sover enda tyngre/bedre[:D][:D] Hehe, i allefall glad jeg fikk noe mot denne pollenallergien!!!

okei:) da får jeg tok ta meg en tur til legen, og håpe på at de tab enda finnes på apoteket:-) tusen takk for svar :) :)

Jeg fikk resept på polaramin istedenfor zyrtec i forrige svangerskap.. Det skulle visst være litt bedre enn zyrtec under graviditeten.. Men skulle alikevel ikke ta det mer enn det som var helt nødvendig

har ikke pollen allergi selv, men har flere venner som har fått god hjelp av homeopat og de medisinene er ikke skadelige for den lille spiren [:)] De er nå blitt så og si symptomfrie etter behandling [:D]

Jeg fikk beskjed fra min lege at jeg ikke skulle bruke zyrtec. Men fikk resept på Polaramin som jeg skulle ta bare ved behov.... blir veldig trøtt av de...

ORIGINAL: Marlene89

Hei :)

Jeg er ganske så plaget av pollen, og har helt tett nese og klør i øynene..
Pleier vanligvis å låne zyrtec av broren min, men nå er jeg usikker på om jeg kan ta det. Har lest så masse på nettet om ulike pollen medisiner og de  fleste artikler er ulike.

Noen som vet om jeg kan ta zyrtec tab når jeg er gravid?  [:)]

Man skal ikke bruke zyrtec når man er gravid. Snakk med legen din. Når man er gravid må man bruke de "gamle" medisinene mot pollen. HAter de. Er de man blir så trøtte av :(

Back
Topp