Gravid på cipralex

Spesielt svar... ber ikke om råd om jeg skal gå om det eller ikke.. jobber fullt jeg:) har snart termin, så ville bare høre om andres erfaringer

Jobb har mye å si for psyken, derfor jeg spør.
Sist var det jobben som gjorde meg syk, og nettopp derfor jeg begynte på cipralex. Så det er ikke alltid positivt med jobb.

Jeg gikk på fluoxetin. Sluttet helt i september å føler jeg er frisk nokk til at jeg ikke trenger å bruke de mer. Spurte legen om de va farlig for fosteret/babyen. Ho sa at det er en så liten grad at det ikke har noe å si. Så hør med legen din om du kan bruke de i stedefor.

Jobb har mye å si for psyken, derfor jeg spør.
Jeg skjønte hvorfor du spurte, men ser også at det virket som et skikkelig nedlatende og fordomsfullt svar. Selv om det kanskje ikke var ment slik.

Jeg har snakket med to fødselsleger , som begge anbefaler meg å fortsette. Går jo på halvparten av den "vanlige" laveste dosen, så de mener risikoen er svært liten. Har gått på det i flere år, og de mener derfor at dette er det beste for mor og barn. Jeg har hatt ett flott svangerskap hittil, og velger derfor å høre på de:) alt ser bra ut med lille jenta. Ville bare høre om noen andre hadde vært i samme situasjon :) og til miss_30: man kan være svært normal selv om går på cipralex. I vår familie er det arvelig med angst, og dette er noe jeg har hatt hele livet. Full jobb, samboer i 9 år og sosial. Ser på det som en sykdom som må medisineres som andre sykdommer. Noen kan kanskje ikke jobbe grunnet dette, og det er også fullt forståelig. Det blir derfor litt fjåsete å komme med en sånn " kom deg ut av sofaen i frisk luft, og på jobb" kommentar når det ikke er det jeg spør om i det hele tatt;) totalt urelevant;)

Back
Topp