Gravid over 35

LilleSmurf25

*Snart* mor til 3
Aprilspirene 2025
Flere her inne som er over 35?
Er 36 selv, og lurer jo på litt Hvordan ting blir annerledes denne gangen. Typ 9 år siden sist jeg gikk gravid :)

Er det merkbart mer oppfølging hos JM? Når får man tilbud om UL? Hva med fosterdiagnostikk? Når kan man ta det...?
Hilsen ho med 1000 spørsmål, igjen :laughing002:laughing002:laughing002

Flere her inne som er over 35?
Er 36 selv, og lurer jo på litt Hvordan ting blir annerledes denne gangen. Typ 9 år siden sist jeg gikk gravid :)

Er det merkbart mer oppfølging hos JM? Når får man tilbud om UL? Hva med fosterdiagnostikk? Når kan man ta det...?
Hilsen ho med 1000 spørsmål, igjen :laughing002:laughing002:laughing002
Da er vi to, er selv 36 år gammel og minstemann blir 10 i år. Føler meg 100 år gammel. Har ikke peiling hva slags vogn folk bruker disse dager eller når skal man bestille første timen eller noe som helst.

Jeg er 38. :)

Tror ikke det er noen ekstra oppfølging, annet enn at man får tilbud om nipt. Vi valgte det sist (fikk en gutt i februar) og skal ta det denne gangen også.

Ultralyd er rundt uke 12, og rundt uke 18. :)

Hei. Jeg er 37, har ingen barn fra før, men en MA tidligere i år. Utenom tilbud om nipt fikk jeg ikke noe ekstra, men nå endte det i ma i uke 12 (oppdaget på toul i uke13) så om de følger opp mer mot slutten kan jeg ikke svare på.
Uansett kjekt å se flere på min alder her :Heartred

Jeg er akkurat fylt 35 og så vidt meg bekjent er det kun det tilbudet om NIPT fra det offentlige som er ekstra oppfølging for oss over 35.

Da er vi to, er selv 36 år gammel og minstemann blir 10 i år. Føler meg 100 år gammel. Har ikke peiling hva slags vogn folk bruker disse dager eller når skal man bestille første timen eller noe som helst.
Jeg og har mistet helt grepet om den verdenen der med barneutstyr :laughing002 :laughing002 :laughing002 føler jeg henger igjen i 2013 ennå. Men mye har jo skjedd siden da :bookworm::bookworm:

• Elsker
Reactions: lil
Jeg er selv 40, og tror ikke det er noe ekstra utover NIPT-test. Over 13 år siden sist jeg fødte:facepalm:

Er ingen spesiell oppfølging annet enn tilbud om NIPT-test :) Den tas samtidig som tidlig ultralyd mellom uke 11 og 14.

Jeg er 37. Kommer til å være 38 når babyen kommer.
Jeg har to fra før, var da 32 og 34 (ble 35 en mnd etter fødsel.
Så dette blir første svangerskap hvor jeg er over 35-grensa.

Jeg er 40. Får nok ultralyd i uke 7 pga tidligere sykehistorie (mistet to ganger kjemisk og en MA i uke 9, utredet for infertilitet og delvis i gang med IVF). Fikk iallfall det sist.

Min erfaring er at jeg har fått veldig god oppfølging, spesielt hos jordmor som også tilbyr samtaler og rådgivning der jeg bor. Vi fikk også god hjelp da jeg mista.

Du kan be fastlegen om henvisning til tidlig ultralyd (uke 7) for å bekrefte liv hvis det er grunn til det. Alle får uke 12 og 18. Og alle over 35 (tror jeg) får tilbud om NIPT.

Hei Jeg blir 35 i oktober, og er helt grønn på alt nå om dagen egentlig Er 10 og 16 år siden sist Første endte i akutt KS i uke 28+6 pga svangerskapsforgiftning med utvikling til hellp(om jeg skrev det riktig), nr 2 var normalt bare mer oppfølging. Noen som vet om jeg får mer oppfølging da både pga alder og resultat i første sv.skap?

Hei Jeg blir 35 i oktober, og er helt grønn på alt nå om dagen egentlig Er 10 og 16 år siden sist Første endte i akutt KS i uke 28+6 pga svangerskapsforgiftning med utvikling til hellp(om jeg skrev det riktig), nr 2 var normalt bare mer oppfølging. Noen som vet om jeg får mer oppfølging da både pga alder og resultat i første sv.skap?
Tror du bare vil få nipt, men ville hørt med jordmor eller fastlege!

Minstemann ble også født for tidlig pga svangerskapforgiftning som ble utviklet til HELLP. Jeg var så dårlig at jeg holdt på å død.

Det er 10 år siden dette har skjedd. Nå får Jeg blodfortynnende medisiner fra uke 5 pga det. Jeg skal følges mer opp på sykehuset. Hør med legen din.

Håper vi begge slipper premature barn.

Back
Topp