Gravid og tannverk....

Jeg har Pinex Forte..? Kan det gå?
Da burde du ringe en legevakt eller lignende for å spørre der pga de inneholder kodein.

Men kan hende at de også ikke vil hjelpe mye pga betennelsen.

Tror ikke du skal ta det som gravid :(

Jeg opererte tann for noen uker siden og måtte gå i 2 dager på paralgin forte og 1 dag på morfin ( 2 tabletter)

Syns du ska Ringa legevakten eg visst Du har fortsatt vont. Der får du råd om smertestillade eftersom du ikkje går till tannlegevakt

Syns du ska Ringa legevakten eg visst Du har fortsatt vont. Der får du råd om smertestillade eftersom du ikkje går till tannlegevakt
Har snakka med legevakt nå. De anbefalte 1Pinec forte og 1 Paracet, ellrt 2 Pinex forte, 4 ganher i døgnet...
Tannlegevakta åpner ikke før 10.00 i morgen :-(

Åå, stakkars! Føler med deg, tannverk er det VERSTE! Gjekk nylig gjennom det der. Eg fekk paralgin forte, men syns ikkje det var så effektivt. Eg måtte berre gi etter og gå til tannlegen, det er jo ikkje til å holde ut om det blir for ille det der :( Ekstra kjedelig når ein ikkje kan ta ibux/paracet-blandinga som tannlegen sa var det beste.
Det hjalp litt å skylle med corsodyl, men til slutt så var det kun å trekke tanna som hjalp. Dei måtte då først fikse betennelsen ved å bore litt og kjøre nedi noke bakteriedrepende, og så fikk eg komme tilbake ei veke etter og trekke den ut.
Det er sure penger, men absolutt verdt det. Som ei anna sa kan du sikkert få dele opp rekninga om det blir veldig dyrt. :)
Eg håpa uansett det ordna seg for deg, tannverk er drepen! God bedring :)

Hadde betennelse i ei tann såm måtte rotfylles da jeg var gravid sist. Men de ville ikke rotfylle før etter fødsel, så jeg fikk antibiotika kur for å få bort betennelsen.
Hadde det samme i ei tNn nå i sommer, det startet en helg, så jeg dro til tannlege vakta å forlangte antibiotika kur, for det var mye billigere enn at de skulle begynne med rotfylling/trekking der. Så jeg ville fått meg en kur fra enten legevakta eller tannlegevakta.

Har snakka med legevakt nå. De anbefalte 1Pinec forte og 1 Paracet, ellrt 2 Pinex forte, 4 ganher i døgnet...
Tannlegevakta åpner ikke før 10.00 i morgen :-(
De e grusomt og specielt visst de er betent. Har haft det selv halva mitt ansikte var svullen opp. fick tom morfin på legevakten

Du kan kanskje spørre om å få regning hos tannlegevakta? Tror dem gir deg det. Du kan ta både paracet og paralgin forte.

Mamma sa til meg i går at tannlege får ein billigare når ein er gravid, veit ikkje kor mykje men er billigare! Ellers er det ikkje uvanlig å få problem med tennene når ein er gravid då :)

Mamma sa til meg i går at tannlege får ein billigare når ein er gravid, veit ikkje kor mykje men er billigare! Ellers er det ikkje uvanlig å få problem med tennene når ein er gravid då :)

Aldri hørt om og heller aldri fått billigere fordi jeg er gravid..?

Dvs gjennom mine 3 Svangrskap.. Er ikke gravid.. Haha. Går bare litt fort av og til.. Og får ikke til å endre innlegg

Ikkje? Å herregud, eg som var tenkt å bestille time over nyttår :O

Min tannlege er av den gamle sorten som i tillegg ikke vil ta røntgen. Bare være helt op den sikre siden.

Men alltid lurt å ta en sjekk da! Blir ikke billigere om man venter om det skulle være et lite hull..

Vademecum kan også hjelpe til en viss grad, men da må du passe på å treffe der du kjenner det er vondt og dynke tanna i det :)

Det var sånn for typ 10-15 år siden ja.. Ikke nå lenger.. Ikke så mye som et% i rabatt desverre...

Det sa mamsen min til meg også, at det var slik i "gamle dager". Ikkje no lenger desverre. :(
Isåfall blei eg heftig snytt då eg var der for nokre veker siden. :-D

Back
Topp