Gravid mens man ammer

Hilly123

Flørter med forumet
Hei. Er det noen her som har blitt gravide mens dere ammet? Hvor mye ammet dere eventuelt. Har en 8 mnd gammel baby og ammer endel fortsatt. Har fått tilbake mensen og hatt positiv eggløsningstester 3 ganger, men foreløpig ikke blitt gravid.
 
Jeg ble uplanlagt gravid da jeg fullammet, var i startgropen med tilvenning av annen mat. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei, men det endte i sa/ma når jeg var 9+2.. har tenk mye på om ammingen hadde noe med det å gjøre. Vi prøver igjen nå.. men ikke blitt gravid igjen. Prøvd siden april..
 
Jeg ble uplanlagt gravid da jeg fullammet, var i startgropen med tilvenning av annen mat. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei, men det endte i sa/ma når jeg var 9+2.. har tenk mye på om ammingen hadde noe med det å gjøre. Vi prøver igjen nå.. men ikke blitt gravid igjen. Prøvd siden april.

Jeg ble uplanlagt gravid da jeg fullammet, var i startgropen med tilvenning av annen mat. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei, men det endte i sa/ma når jeg var 9+2.. har tenk mye på om ammingen hadde noe med det å gjøre. Vi prøver igjen nå.. men ikke blitt gravid igjen. Prøvd siden april..
Så trist med SA/MA
Tar du eggløsningstester nå? Ønsker dere lykke til❤️
 
Ja, har tatt denne mnd, men de forgående har jeg ikke det. Men har 28 dager syklus hver gang… så har nok el rund dag 14-16 eller noe. Var positiv på dag 14 denne gangen.
 
Har en på 15 mnd som jeg fortsatt ammer morgen og etter barnehage (akkurat sluttet med kveld). Fikk tilbake mensen for to måneder siden, og har prøvd de to syklusene etter det. Ble gravid denne syklusen, men har blødninger nå, så kan virke som jeg mister.
 
Har en på 15 mnd som jeg fortsatt ammer morgen og etter barnehage (akkurat sluttet med kveld). Fikk tilbake mensen for to måneder siden, og har prøvd de to syklusene etter det. Ble gravid denne syklusen, men har blødninger nå, så kan virke som jeg mister.
Takk for svar. Krysser fingrene for at du ikke mister
 
Ammer fremdeles lillegull på 12 mnd, ca 4-5 ganger per døgn. Har hatt mensen siden 7 uker etter fødsel, men dette er min første pp på barn nr 2. Har hatt el, men ikke helt sikker på dpo. Skal teste om noen dager, og er sykt spent! :shy:
 
Følger denne da jeg lurer på det samme. Har hatt tre EL til nå, men ikke blitt gravid. Ammer fortsatt hele døgnet, og hun har fylt 1 år.
 
Jeg kjenner til flere som har blitt gravide mens de fortsatt ammet deriblant min mor. Det er 1,5 år mellom mine søsken og hun ammet helt til den eldste av de to var ca. 1 år gammel og da var hun 5 mnd på vei med mitt yngste søsken.

Jeg fikk selv tilbake syklus 3 mnd etter fødsel og har hatt tre omganger med EL og mens, men syklusene har vært abnormale med forsinket EL og veldig korte lutealfaser. Jeg har ingen planer om å kutte ammingen med det første da baby akkurat er blitt 6 mnd men håper på graviditet så snart som mulig :)
 
Jeg kjenner til flere som har blitt gravide mens de fortsatt ammet deriblant min mor. Det er 1,5 år mellom mine søsken og hun ammet helt til den eldste av de to var ca. 1 år gammel og da var hun 5 mnd på vei med mitt yngste søsken.

Jeg fikk selv tilbake syklus 3 mnd etter fødsel og har hatt tre omganger med EL og mens, men syklusene har vært abnormale med forsinket EL og veldig korte lutealfaser. Jeg har ingen planer om å kutte ammingen med det første da baby akkurat er blitt 6 mnd men håper på graviditet så snart som mulig :)
Akkurat som hos meg, EL rundt dag 40 og mensen 6-8 dpo! Krysser fingrene for oss
 
Akkurat som hos meg, EL rundt dag 40 og mensen 6-8 dpo! Krysser fingrene for oss
Hørtes kjent ut! Av nysgjerrighet: vet du tilfeldigvis hva som er normalsyklus for deg? Jeg har vanligvis sykluser på 26-28 dager, EL på CD14 så det blir vel lutealfase på 12-14 dager. Etter fødsel har det for min del vært:
1. EL på CD? 6 dagers lutealfase = ?
2. EL på CD33 og 6 dagers lutealfase = 40 dager
3. EL på CD18 og 9 dagers lutealfase = 27 dager
 
Hørtes kjent ut! Av nysgjerrighet: vet du tilfeldigvis hva som er normalsyklus for deg? Jeg har vanligvis sykluser på 26-28 dager, EL på CD14 så det blir vel lutealfase på 12-14 dager. Etter fødsel har det for min del vært:
1. EL på CD? 6 dagers lutealfase = ?
2. EL på CD33 og 6 dagers lutealfase = 40 dager
3. EL på CD18 og 9 dagers lutealfase = 27 dager
Mine sykluser er normalt 28-30 dager. EL CD14-15.
Mine sykluser etter fødsel:
1. EL på CD 74, 6 dagers lutealfase
2. EL på CD 56, 8 dagers lutealfase
3. EL på CD 40, 9 dpo i dag, enda ikke fått mensen
Syklusene blir om ikke annet kortere og lutealfasen lengre.
 
Mine sykluser er normalt 28-30 dager. EL CD14-15.
Mine sykluser etter fødsel:
1. EL på CD 74, 6 dagers lutealfase
2. EL på CD 56, 8 dagers lutealfase
3. EL på CD 40, 9 dpo i dag, enda ikke fått mensen
Syklusene blir om ikke annet kortere og lutealfasen lengre.
Ser ut som det går sakte men sikkert mot normale sykluser hos deg også, lenge siden fødsel? :happy:
 
Back
Topp