Gravid med nr 2

12+0

Idag er vi kommet til den liksom sikre grensa.. Ingen ting er sikkert, men vi får prøve å late som.

Vi var på tidlig ultralyd på fredag, hvor vi fikk se en levende aktiv liten knøtt, målt til å være nøyaktig 11+3 som var mine beregninger. Kjenner fortsatt ingen stor glede, men det ligger vel kanskje mye i at jeg slet en del med angst og følelsen av å være nedstemt før jeg ble gravid.. Men håper formen kommer seg, og at jeg kan komme i aktivitet igjen. Da vil jeg få det bedre mentalt også.

Prøver å nyte tiden men han jeg har, verdens snilleste og godeste gutt. Jeg er så forundret over hvor mange gode egenskaper han allerede har, og han er ALDRI sur ❤️ Vi er så heldig, og tipper nr 2 vil få alle vanskelige sider som han ikke fikk, så det er bare å lade opp til en tøff tid:hilarious:

Milepæler:
- Komme forbi 5+0
- Jordmor 9+6
- Tidlig UL når jeg er 11+3
- Komme til uke 12+0

- Se frisk baby på OUL (ikke fått dato)
Gratulerer så mye med 12+0! Ingenting er helt sikkert, men oddsen er jo veldig, veldig god da :love7 Håper gleden kicker inn ordentlig snart:Heartred Så koselig med en så blid godgutt, høres ut som en veldig god plan å nyte tiden med han!
 
12+0

Idag er vi kommet til den liksom sikre grensa.. Ingen ting er sikkert, men vi får prøve å late som.

Vi var på tidlig ultralyd på fredag, hvor vi fikk se en levende aktiv liten knøtt, målt til å være nøyaktig 11+3 som var mine beregninger. Kjenner fortsatt ingen stor glede, men det ligger vel kanskje mye i at jeg slet en del med angst og følelsen av å være nedstemt før jeg ble gravid.. Men håper formen kommer seg, og at jeg kan komme i aktivitet igjen. Da vil jeg få det bedre mentalt også.

Prøver å nyte tiden men han jeg har, verdens snilleste og godeste gutt. Jeg er så forundret over hvor mange gode egenskaper han allerede har, og han er ALDRI sur ❤️ Vi er så heldig, og tipper nr 2 vil få alle vanskelige sider som han ikke fikk, så det er bare å lade opp til en tøff tid:hilarious:

Milepæler:
- Komme forbi 5+0
- Jordmor 9+6
- Tidlig UL når jeg er 11+3
- Komme til uke 12+0

- Se frisk baby på OUL (ikke fått dato)
Stor klem til deg ❤️ håper det kommer en dag snart der du våkner opp og bare kan nyte ❤️
 
16+5

Lenge siden jeg har vært innom her. Intet mye å oppdatere med sånn egentlig. Vi har fått time til OUL når jeg er 20+1, så fortsatt lenge å vente.. Føler meg fortsatt ikke sånn særlig glad for graviditeten, men samtidig er jeg jo glad for å få en til. Jeg tror og håper at når vi får vite om det er en lillesøster eller lillebror så blir det å føles mer ekte og vi kan begynne å se for oss livet som en familie på 4 ❤️

Magen er kommet godt på plass. Nå er jeg ca like stor som i uke 20-21 med førstemann, glemmer meg ofte fordi jeg glemmer at jeg er gravid, og opplever å bumpe borti ting og kan ikke snike meg mellom hvor som helst lengre
:joyful:
Bekkenløsningen er veldig tilstede, klarer ikke gå korte turer eller andre hverdagslige ting uten å ha veldig vondt i flere dager.. Så dette blir nok en gang ett evig langt svangerskap.

Eller litt har jo skjedd siden sist, vi har jo faktisk giftet oss! Og kommende storebror har blitt sååå flink å snakke nå. Det er lange tydelige setninger, tar nye ord med en gang. Litt kjipt er det at han enda ikke prøver å si sitt eget navn da :hilarious: Han er så snill og god, i skrivende stund sitter han å koser med hunden vår. "Kose Mia, nusse Mia" mens han klemmer henne og nusser henne på nesen :love017 Jeg kan ikke skjønne hvordan hjertet mitt har plass til å elske ett barn til på samme måte som jeg elsker han, jeg føler at hjertet mitt sprekker av kjærlighet allerede!
 
Tenk at du er kommet såpass langt allerede da! Håper du kommer til å glede deg litt mer når en kan so han eller hun til lille i magen, blir automatisk litt mer personlig også ❤️
Koselig med mage da! Selvom den kan være i veien innimellom :hilarious:

Og gutten din høres så herlig ut! Blir sjarmert gjennom bare det du skriver❤️ blir nok en skikkelig fin storebror! Og gøy at han er så flink til å prate :D
 
Oi, som tiden flyr! Du er kommet så langt allerede :excited001 Gøy å følge med. Kjenner igjen følelsen av tidlig bekkenløsning og det å bumpe magen inn i alt og alle :hilarious: 38+3 her, og undervurderer stadig hvor stor magen er.

Gratulerer som nygift:Heartred Hvordan var opplevelsen av feiringen?

Lille gutten deres høres ut som et lite sjarmtroll. Man blir så stolt som forelder av hver prestisje barna har. Så gjenkjennelig det du skriver!
 
20+1

Hjelp hvor blir tiden av? Halvveis nå.. Jeg blir helt svett :laughing002 Ser også at jeg har glemt å svare noen i dagboka, hodet henger ikke helt med for tiden og glemmer både det ene og andre :bag:

Idag var vi ENDELIG på OUL. Alt står bra til med lille, og det første vi ser når hun setter proben på magen er en penis :laughing002 hun forta seg å spørre om vi ville vite kjønn, men jeg så det med en gang :hilarious: Beholder termin fredag den 13. januar. Og det blir stas med en liten lillebror i hus ❤️
 
20+1

Hjelp hvor blir tiden av? Halvveis nå.. Jeg blir helt svett :laughing002 Ser også at jeg har glemt å svare noen i dagboka, hodet henger ikke helt med for tiden og glemmer både det ene og andre :bag:

Idag var vi ENDELIG på OUL. Alt står bra til med lille, og det første vi ser når hun setter proben på magen er en penis :laughing002 hun forta seg å spørre om vi ville vite kjønn, men jeg så det med en gang :hilarious: Beholder termin fredag den 13. januar. Og det blir stas med en liten lillebror i hus ❤️

Hihi, så gøy! Samme skjedde på ultralyd med sistemann her også Jeg så det var gutt før de rakk å spørre. Dere ville vite kjønn? :happy: Gratulerer med frisk og fin lillebror :Heartred:happy:
 
Hihi, så gøy! Samme skjedde på ultralyd med sistemann her også Jeg så det var gutt før de rakk å spørre. Dere ville vite kjønn? :happy: Gratulerer med frisk og fin lillebror :Heartred:happy:
Ja vi ville vite kjønn, så gikk heldig vis bra sånn sett :hilarious: Tusen takk ❤️
 
Gravidoppdatering 25+0

Ta en liten runde med denne lista som sist. Våknet opp av hunden som måtte ut på do, hun har løpetid og kan vekke oss uendelig mange ganger på natt for å gå på do… Og idag var første dag jeg ikke klarte p sovne igjen.. Nå har det gått en time siden hun vekket meg, og jeg er lys våken :bored:

Termin: 13.01.2023

Igjen til termin: 108

Trimester: Andre

Graviduke: 26

Graviditetsmnd: 7

Kalendermnd: 6

Neste JM/legetime: Jordmor 13.10 og lege 19.10

Kjønn: Gutt :Heartblue

Navn: Han er navnløs, og vi blir overhode ikke enig :hilarious: Vi har en liten liste med navn vi bruker å slenge rundt oss for å se responsen til hverandre

Utstyr som gjenstår: Har spart på alt fra førstemann, men likevel litt dyre ting som må kjøpes inn:
- Babycall, ny babyenhet
- Tripp trapp stol
- Ny bilstol til storebror
Jeg vet det er noe mer som jeg ikke husker i farta :bag:

Mage: Jeg synes magen er stooor, haha. Den er også en annen type stor denne gangen, så føler meg god og rund nå. Snart så stor at navlen popper ut, det skjedde ikke sist.

Vektendring: Først gikk jeg ned i vekt, nå er jeg gått opp i vekt. Har gått opp 4,5 kg over startvekten.

Aktivitet i magen: Daglig liv, med vonde spark i tissen, rumpa, ryggen, puppene, lungene og ja hele balubarunden rundt :hilarious:

Tungt: Ja, det vil jeg si!

Kynnere: Det har vært mindre av de nå de siste ukene, men hvis jeg stresser for mye så har jeg en del.

Hodet festet: Nei langt i fra, siden beina ofte er på tur ut av tissen :hilarious:

Barnerom: Lillebror skal få rommet til storebror når han skal over på eget rom. Så vil skal nok en gang pusse opp ett rom til kommende storebror, haha!

Humør: Avflatet og likegyldig? Heller mer mot nedstemt og mye trist.

Plager: Kjente smerter i bekkenet allerede i uke 6/7, og de har ikke akkurat blitt bedre. Senest på lørdag lå jeg å gråt i sofaen fordi det var sååå vondt. Tåler ingen ting denne gangen, altså wow for noen smerter. Så sliter jeg sånn med å få puste så fort jeg beveger meg. Eller også når jeg bare sitter i ro. Brenner i brystet og blir helt svimmel.. Tørr ikke tenke på om 10 uker :arghh:

Sykehusbag: Altså sist hadde jeg den klar relativt tidlig. Det funket veldig fint når jeg ble innlagt på sykehuset, fordi jeg hadde en veske med mobillader, vannflaske og helsekort osv som alltid var med meg rundt. Så en veske til fødsel med litt nødvendigheter der: energidrikke, snacks, brus (som sto kjølig til bagen skulle ut av hus), pc og litt til samboer. Så var det en bag til barsel med alt av klær osv :happy: det jeg ikke kunne pakke før fødsel pakket samboer når jeg ble innlagt og han ventet hjemme.

Høygravid: Nei

Tanker om fødsel: Gruer meg, kanskje enda mere nå enn sist. Det er spesielt kroningen, ring of fire, jeg gruer meg til. Altså den smerten når baby er på tur ut fødekanalen kommer jeg aldri til å glemme..

Neste milepæl: Det må være tredje trimester, men ikke spør meg en gang når det er. Jeg må jo faktisk åpne appen denne gangen for å vite hvor langt jeg er på vei :hilarious:
 
Gravidoppdatering 25+0

Ta en liten runde med denne lista som sist. Våknet opp av hunden som måtte ut på do, hun har løpetid og kan vekke oss uendelig mange ganger på natt for å gå på do… Og idag var første dag jeg ikke klarte p sovne igjen.. Nå har det gått en time siden hun vekket meg, og jeg er lys våken :bored:

Termin: 13.01.2023

Igjen til termin: 108

Trimester: Andre

Graviduke: 26

Graviditetsmnd: 7

Kalendermnd: 6

Neste JM/legetime: Jordmor 13.10 og lege 19.10

Kjønn: Gutt :Heartblue

Navn: Han er navnløs, og vi blir overhode ikke enig :hilarious: Vi har en liten liste med navn vi bruker å slenge rundt oss for å se responsen til hverandre

Utstyr som gjenstår: Har spart på alt fra førstemann, men likevel litt dyre ting som må kjøpes inn:
- Babycall, ny babyenhet
- Tripp trapp stol
- Ny bilstol til storebror
Jeg vet det er noe mer som jeg ikke husker i farta :bag:

Mage: Jeg synes magen er stooor, haha. Den er også en annen type stor denne gangen, så føler meg god og rund nå. Snart så stor at navlen popper ut, det skjedde ikke sist.

Vektendring: Først gikk jeg ned i vekt, nå er jeg gått opp i vekt. Har gått opp 4,5 kg over startvekten.

Aktivitet i magen: Daglig liv, med vonde spark i tissen, rumpa, ryggen, puppene, lungene og ja hele balubarunden rundt :hilarious:

Tungt: Ja, det vil jeg si!

Kynnere: Det har vært mindre av de nå de siste ukene, men hvis jeg stresser for mye så har jeg en del.

Hodet festet: Nei langt i fra, siden beina ofte er på tur ut av tissen :hilarious:

Barnerom: Lillebror skal få rommet til storebror når han skal over på eget rom. Så vil skal nok en gang pusse opp ett rom til kommende storebror, haha!

Humør: Avflatet og likegyldig? Heller mer mot nedstemt og mye trist.

Plager: Kjente smerter i bekkenet allerede i uke 6/7, og de har ikke akkurat blitt bedre. Senest på lørdag lå jeg å gråt i sofaen fordi det var sååå vondt. Tåler ingen ting denne gangen, altså wow for noen smerter. Så sliter jeg sånn med å få puste så fort jeg beveger meg. Eller også når jeg bare sitter i ro. Brenner i brystet og blir helt svimmel.. Tørr ikke tenke på om 10 uker :arghh:

Sykehusbag: Altså sist hadde jeg den klar relativt tidlig. Det funket veldig fint når jeg ble innlagt på sykehuset, fordi jeg hadde en veske med mobillader, vannflaske og helsekort osv som alltid var med meg rundt. Så en veske til fødsel med litt nødvendigheter der: energidrikke, snacks, brus (som sto kjølig til bagen skulle ut av hus), pc og litt til samboer. Så var det en bag til barsel med alt av klær osv :happy: det jeg ikke kunne pakke før fødsel pakket samboer når jeg ble innlagt og han ventet hjemme.

Høygravid: Nei

Tanker om fødsel: Gruer meg, kanskje enda mere nå enn sist. Det er spesielt kroningen, ring of fire, jeg gruer meg til. Altså den smerten når baby er på tur ut fødekanalen kommer jeg aldri til å glemme..

Neste milepæl: Det må være tredje trimester, men ikke spør meg en gang når det er. Jeg må jo faktisk åpne appen denne gangen for å vite hvor langt jeg er på vei :hilarious:
Så trist å høre at det fremdeles er ganske tøft for deg ❤️ Håper humøret og formen blir bedre snart, eventuelt er det ikke så lenge igjen nå ❤️ Ville bare si at jeg gruet meg mer til fødsel gang to fordi jeg visste hvilke smerter jeg skulle gjennom (selv om første fødsel egentlig var ganske fin), men andre fødsel var en drøm i forhold selv om jeg fødte en jente som var hele 4,9 kg. Så mulig det du gruer deg til går mye lettere nå som du har gjort det før ☺️
 
Kanskje du ikke kommer til å kjenne kroningen denne gangen :couchpotato: Jeg har bare kjent den på 1 av 3.
 
Gravidoppdatering 30+0

Termin:
13.01.2023
Igjen til termin: 73
Trimester: Tredje
Graviduke: 31
Graviditetsmnd: 8
Kalendermnd: 7

Neste JM/legetime: Jordmor 08.11 og lege 16.11

Kjønn: Gutt :Heartblue

Navn: Han er like navnløs som for 5 uker siden. Vi snakker egentlig ikke noe om det lengre heller. Lista vår er: Trym, Viktor og Erlend.

Utstyr som gjenstår: Har spart på alt fra førstemann, men dette må kjøpes likevel:
- Babycall, enda en babyenhet
- Tripp trapp stol
- Ny madrass til sprinkelseng
- Ny bilstol til storebror

Mage: Den er stor, i veien og tung :hilarious:

Vektendring: Først gikk jeg ned i vekt, nå er jeg gått opp i vekt. Har gått opp 4,5 kg over startvekten når jeg var 25+0. Nå er vekten tom for batteri og jeg har ikke veid meg siden… Føles ut som jeg er opp 10 kg minst :bag:

Aktivitet i magen: Daglig aktivitet. MYE aktivitet sammenlignet med forrige.. Håper ikke han er like aktiv utenfor!

Kynnere: Får en del når jeg går/står mye..

Hodet festet: Nei det tror jeg ikke. Sist kontroll hos jordmor sjekket hun ikke, fordi jeg klarer ikke ligge/delvis sitte på benken på rygg uten å holde på å svime av. Så hun rakk å ta mål av magen før jeg måtte rulle over på siden :wtf: Kan kjennes ut som at hodet er ned noen dager, mens andre dager hodet opp.

Barnerom: Lillebror skal få rommet til storebror når babyen ikke skal ligge inne hos oss lengre. Vi er akkurat ferdig med å pusse opp soverommet til kommende storebror nå.

Humør: Avflatet, men kommer seg. Er veldig sliten så humøret svinger veldig etter dagsformen..

Plager: Kjente smerter i bekkenet allerede i uke 6/7, og har siden sist vært hos kiropraktor. Viste seg at jeg hadde en bekkenlåsning i tillegg til bekkenløsning når låsningen ble løsnet. Så jeg har fortsatt mye vondt, men en helt annen smerte enn før jeg var hos kiropraktoren! Har vært 3 ganger, og skal igjen neste uke. Det kjennes ut som at bekkenet tåler godt å dra ut tiden mellom timene, og det er jo ett bra tegn! I tillegg har jeg null energi, er tungpust, svimmel og uvell av all type aktivitet (lage middag, gå i trappen osv).. jeg håper jeg slipper å gå gravid lengre enn 10 uker til :dead:

Sykehusbag: Venter med den enda. Kanskje begynne å planlegge den om sånn 4 uker ish.

Høygravid: Nei

Tanker om fødsel: Jeg er litt mer positiv nå enn for 5 uker siden. Eller kanskje ikke positiv, fordi jeg gruer meg virkelig til smertene.. Men nå er kroppen så tung og sliten at det skal bli godt å være ferdig! Jeg tørr å tenke litt mer på fødsel, hvordan det starter, hvordan jeg takler riene, epidural/ikke epidural og bare hele opplevelsen. Det er ett godt tegn at jeg tørr å tenke litt mere på det, så skal jeg snakke litt mer med jordmor fremover om det også!

Neste milepæl: Høygravid da kanskje. Eller rett og slett ingen fødsel før uke 37 :angelic:
 
Gravidoppdatering 34+5

Termin:
13.01.2023
Dager til termin: 40
Trimester: Tredje
Graviduke: 35
Graviditetsmnd: 9
Kalendermnd: 8


Neste JM/legetime: Skal til jordmor i morgen, 05.12

Kjønn: Gutt :Heartblue

Navn: Listen og snakken om navn har endret seg siden forrige oppdatering. Nå har kommende storebror engasjert seg, og fortalt alle hvem som er i magen til mamma når de spør :hilarious: vi får se om det føles riktig når babyen har kommet :love017

Utstyr som gjenstår: Har spart på alt fra førstemann, og har nå kjøpt inn det meste. Men dette gjenstår:
- Babycall, enda en babyenhet
- Ny madrass til sprinkelseng


Mage: Den er stor og tung. Fått ett stort strekkmerke under navelen som klør helt syyykt, eller generelt hele magen klør og jeg klør meg til blods hver dag. Holder på å bli sprø :bored:

Vektendring: Først gikk jeg ned i vekt, nå er jeg gått opp i vekt. Er 4 kg over startvekt, men kjennes ut som minst 10 kg ekstra :bag:

Aktivitet i magen: Ja det mangler ikke liv og røre der inne… Sterk gutt som prøver å komme seg ut både her og der.


Kynnere: Får en del når jeg går/står mye. Ikke noe mere plaget nå enn tidligere.

Hodet festet: Hodet fester seg vel ikke nødvendig vis hos flergangsfødende? Men hodet er kommet godt ned i bekkenet. Kjennes ut som at det står å stanger i åpningen når jeg står/går :hungover:

Humør: Skal ikke skryte der. Er så utrolig sliten, lei av smerter og følelsen av å være tappet for energi..

Plager: Bekkenlåsning og bekkenløsning, smerter i rygg og nakke. Fått ekstremt tørr hud i ansikt og på hender, sprekker opp og får sår. Magen klør, har flere sår over hele magen. Null energi, er slitsomt nok å smøre seg ei brødskive :arghh: Men av alt så er bekkenet mest plagsomt, det er så smertefullt hele tiden. Og jeg kan ikke gjøre noen ting lengre uten at jeg blir helt ødelagt.

Sykehusbag: Har skrevet pakkeliste, og lagt frem noen av tingene i en kurv. Skal prøve å få pakket den i løpet av de neste dagene :happy: Har jo skrevet meg en liste over ting som må gjøres før babyen kommer, og den er LANG! Så greit med alt som er gjort.

Høygravid: Idag regnes jeg vel som høygravid, wææ!

Tanker om fødsel: Gruer meg til smertene, men gleder meg til å være ferdig. Spent på hvordan det starter denne gangen, og litt skummelt at jeg mest sannsynlig er hjemme og må ta egene vurderinger denne gangen. Det var veldig trygt å godt å allerede være på føden når alt startet sist :hilarious:

Neste milepæl: Fødsel, være ferdig med å gå gravid :angelic:
 
Gravidoppdatering 39+4

Termin: 13.01.2023
Dager til termin: 6
Trimester: Tredje
Graviduke: 40
Graviditetsmnd: 10
Kalendermnd: 9

Neste JM/legetime: Jordmor 12.01. Håper hun vil ta en sjekk om jeg er moden, eventuelt dra og tøye litt oppi der. Ja, hvis jeg ikke har fødet til da, det ville jo vært det beste :hilarious:

Kjønn: Gutt :Heartblue

Navn: Vi venter til han kommer. Har noen alternativer, så får vi se hva som føles riktig når han er her!

Utstyr som gjenstår: Nå har vi kjøpt alt utenom ekstra babyenhet til babycallen. Mannen mener vi ikke trenger det, så da skal vi se hvor lenge vi klarer oss uten :hilarious:

Mage: Den har sunket skikkelig! Det gjorde den aldri forrige svangerskap. Stram og vond, klør fortsatt en god del.

Vektendring: Er 6,5 kg over startvekt. Fornøyd med det! (har lipødem, og ønsker derfor ikke så stor vektoppgang)

Aktivitet i magen: Endringer i bevegelsesmønster siste ukene. Var inne på føden for en sjekk også pga så svake bevegelser, viser seg at han bare har snudd seg mot morkaka og ligger å sparker i den. Så mye aktivitet på ultralyd som jeg ikke merket, veldig rart når han er så "stor" :bag:

Kynnere: Har de siste dagene hatt mye kynnere. Har ikke hatt noen kynnere på veldig lenge! Men har mye maserier/modningsrier dag og natt som er veldig sterke og smertefulle... Håper det utvikler seg snart :dead:

Hodet festet: Hodet er laaangt nede i bekkenet. Ingen har sagt at det er festet enda, men bekreftet med ultralyd at han ligger klar :happy:

Humør: Svingende. Er veldig sliten og tappet for energi, men kjenner at 2020 gutten min gjør meg så glad og i godt humør!

Plager: Bekkenløsning og periodevis bekkenlåsning. Økende ødemer i fingre/hender, fra knærne og ned til tærne og ansiktet ikke minst! (har en pose med væske hengende i panna haha) Hodepine, sover dårlig, mye modningsrier/maserier som vekker meg, og plager meg på dagtid, dårlig matlyst og mye magevondt..

Sykehusbag: Den er pakket og klar, pakket de mellom uke 35+0-36+0. Skal sette de bak i bilen i morgen, mest for å slippe å ha de stående i stua, men også for å slippe det stresset om vi eventuelt får det travelt :hilarious:

Tanker om fødsel: Gruer meg fortsatt til smertene, spesielt kroningen. Kjenner jeg blir redd, føler på litt panikk og blir helt svett når modning-/maseriene tar seg opp og jeg begynner å lure på om det faktisk er rier... Samtidig prøver jeg å være litt positiv, fordi jeg har ett så stort ønske om å få en god opplevelse denne gangen! Har skrevet fødebrev, så håper jordmor klarer å se og lese meg, hjelpe meg til å mestre å stå i smertene og hjelpe meg til å ikke få panikk og bli helt hysterisk.. Ellers får det bli som det blir, jeg orker ikke legge så store planer fordi man vet aldri hvordan ting blir når det starter, og da tenker jeg det er bedre å bare være en åpen bok å ta det som det kommer!

Neste milepæl: Hilse på baby, jeg lurer sånn på hvem som skjuler seg der inne :Heartred
 
Masse lykke til i innspurten ❤️ håper han vil komme ut og hilse på snart!
 
Back
Topp