Nei nå er snart tiden inne, snart bare en måned igjen!:D kjenner jeg gru-gleder meg litt, det blir jo en helt spesiell og spennende situasjon:) er veeeldig spent på fødselen og hvordan den blir, mest i forhold til smerte osv. Etter hvert som tiden går og magen kommer mer til syne, vil du nok automatisk greie å nyte tiden som gravid;) det finnes mange nettbutikker som selger klær til gravide, men mange av dem er ganske dyre. Jeg vil anbefale deg å gå på H&M å kjøpe gravid-klær og amme-klær, der har de mye forskjellig. Jeg har kjøpt meg et par bukser og mange topper der. Ellers er det jo fullt mulig å bruke tights og tunika, kanskje i en litt større størrelse enn det man bruker til vanlig, men likevell...;)
Jeg var vel rundt uke 10 da vi fortalte det. Var da veldig nærvøs i tiden etterpå i tilfelle det skulle gå galt, eller at noe skulle skje. Helldigvis gjorde det ikke det da:)
Nå har vi begynt å fått på plass det meste av utstyr, tror jeg...det eneste vi har kjøpt nytt er vogn og bilstol (les: sponset av besteforeldrene). Jeg synes disse tingene er greit å ha nytt, pga at vognen tenker jeg å bruke en del + at det går an å ha den til eventuelle søsken senere. Bilstol går det jo an å få kjøpt billig brukt, men da har du faktisk ingen garanti for at den ikke har vært med i kollisjon. Jeg har lest at hvis en bilstol er med i kollisjon, er den veeeldig mye mindre sikker enn en som er helt ny, husker ikke helt hvor mange prosent..
Ellers har vi fått sprinkelseng av svigers, vippestol og myyye klær hos min søster. Har foresten kjøpt en del klær selv også nå, det er så gøy! Har du begynt å kjøpe klær? Har sett mange kjempefine klær som det går an å bruke til både gutt og jente;)
Det jeg synes er så dumt er at det er veldig stor forskjell på størrelsene på klærne. Noen av klærne jeg har kjøpt i str 50 er like store som de i str 56..:/
Sist jeg var på kontroll var min HbA1c gått opp til 6,6. Da fikk jeg panikk. Etter det har ikke blodsukret mitt vært over 8...:p er om mulig mer nøye med å måle og øke insulindosene nå, enn før kontrollen. Det viste seg også på UL at babyen har vokst en del og lagt seg på den øverste streken i grafen..beskjeden fra overlegen var da at hvis denne vektøkningen fortsatte, ville de vurdere hva de skulle gjøre. Går ut fra at det da blir snakk om å sette meg igang tidligere, eller evt. keisersnitt. Skal på ny kontroll om litt over 1 uke for å se hvordan det ligger an..speeeent!
Jeg spiser mye frukt, og har ingen problemer med det nå. Kanskje er det fordi jeg setter såpass mye insulin at det ordner seg selv...hvis jeg skal spise f.eks en banan eller en eple setter jeg som regel 5-6 enheter hurtigvirkende.