Gravid, legetime tidlig ultralyd?

Fru utålmodig..

Flørter med forumet
Jeg lurer på om her er noen som har mistet tidligere og blitt lovet tidlig ultralyd ved neste svangerskap? Når bør jeg oppsøke legen og be om henvisning til tidlig ultralyd? Er ifølge app i uke5 (4+1)..
 
Jeg mistet, eller måtte avslutte svangerskapet første gang jeg var gravid.
Da var jeg på rutine UL i uke 18. Og måtte avslutte det hele fire dager senere

Neste gang jeg ble gravid ble jeg lovet tidlig ultralyd, og fikk en i uke 9, men det var jo selvsagt alt for tidlig å si noe på den ultralyden, så det var meningen at jeg skulle få en ordentlig UL i uke tolv, men det skjedde en feil ett eller annet sted i systemet, så vi gikk til privat UL.
Legen min fant sener ut av feilen, og ble skikkelig sur på sykehuset, så i uke 19 fikk vi en skikkelig ultralyd, hvor vi kunne se at ATL var bra men lille gutt i magen

Håper virkelig ikke det blir noe tull denne gangen, slik at vi kam få UL i uke tolv!!!

Jeg tenker at jeg venter et par uker til, og får legitime etter at hjertet til den lille inni magen har begynt å slå...

Har du mistet før? Hvor langt var du på vei da?
 
Jeg har habitull abort (tre eller flere spontanaborter med samme partner) og jeg får ekstra oppfølging i form av tidlig ul hos gynekolog (fra uke 7). Det var fastlegen min som henviste meg til gyn også har jeg hatt resten av oppfølgingen der.
 
Jeg mistet, eller måtte avslutte svangerskapet første gang jeg var gravid.
Da var jeg på rutine UL i uke 18. Og måtte avslutte det hele fire dager senere

Neste gang jeg ble gravid ble jeg lovet tidlig ultralyd, og fikk en i uke 9, men det var jo selvsagt alt for tidlig å si noe på den ultralyden, så det var meningen at jeg skulle få en ordentlig UL i uke tolv, men det skjedde en feil ett eller annet sted i systemet, så vi gikk til privat UL.
Legen min fant sener ut av feilen, og ble skikkelig sur på sykehuset, så i uke 19 fikk vi en skikkelig ultralyd, hvor vi kunne se at ATL var bra men lille gutt i magen

Håper virkelig ikke det blir noe tull denne gangen, slik at vi kam få UL i uke tolv!!!

Jeg tenker at jeg venter et par uker til, og får legitime etter at hjertet til den lille inni magen har begynt å slå...

Har du mistet før? Hvor langt var du på vei da?

Høres ut som du har gjennomgått litt mer enn meg ja! Håper du får god oppfølging denne gangen uten noe rot! Jeg måtte til med utskraping i uke 9, da fosteret hadde sluttet vokse omtrent samtidig som testen viste positiv :( Ble lovet på sykehuset att jeg skulle få tidlig ultralyd når jeg ble gravid igjen, men att det ikke vart vits og komme for tidlig! Bare husker ikke hvilken uke eller om det i det hele tatt ble sagt noe om.. Tror jeg venter en uke så bestiller jeg meg legetime og tar det derifra?
 
Tror inte du ser något förrän uke 7 , om du ska vara säker på att få se något . Då ska det mest sannsynligt vara hjärtslag .

Jag ska ha ultraljud i uke 7 pga vi har gått igenom ivf .
 
Var hos legen min 5+0 og han sendte henvisning om tidlig ul nå. Og jeg håper jeg får ul om 2 uker. Om jeg regner fra eggløsning begynner hjertet å slå på fredag, og man kan se det på ul allerede da.
 
Høres ut som du har gjennomgått litt mer enn meg ja! Håper du får god oppfølging denne gangen uten noe rot! Jeg måtte til med utskraping i uke 9, da fosteret hadde sluttet vokse omtrent samtidig som testen viste positiv :( Ble lovet på sykehuset att jeg skulle få tidlig ultralyd når jeg ble gravid igjen, men att det ikke vart vits og komme for tidlig! Bare husker ikke hvilken uke eller om det i det hele tatt ble sagt noe om.. Tror jeg venter en uke så bestiller jeg meg legetime og tar det derifra?
Ja, bestill en time om en ukes tid, og ta det der ifra!!!
Jeg tipper legen min har ferie nå, men jeg skal ringe legekontoret til uka, og få bestilt meg en time med en gang ferien er over
 
Jeg har jo helst lyst å kunne se et hjerte som slår! Så tror jeg i første omgang tar en prat med legen min!

Litt redd for att det samme skal skje en gang til. Kroppen oppfattet jo ingenting galt før uke8-9, og da bare litt små blødninger på toalettpapiret ved dobesøk! Men det skal forhåpentlig litt til att det skjer fler ganger.. Krysser fingrene for det!

Tusen takk for att dere deler erfaringer! <3
 
Legetimen er overstått ;) legen henviser til tidlig ultralyd men trodde ikke sykehuset ville kalle meg inn før i svangerskapsuke 9. Utålmodig, lenge til.. :(
 
Legetimen er overstått ;) legen henviser til tidlig ultralyd men trodde ikke sykehuset ville kalle meg inn før i svangerskapsuke 9. Utålmodig, lenge til.. :(
Så bra :) jeg skal egentlig få fra uke 7, men må vente til uke 9 denne gangen pga sommerferie :) vi får bare klare å vente :) det som er kjekt med uke 9 er at man kan se mye da. Bare å glede seg tenker jeg :)
Har du mistet flere ganger før?
 
Det ser dessverre ut til att jeg holder på og miste nå! Begynte blø og få smerter for bare en liten stund siden! Litt lei nå! :( mistet i april, ikke mistet før! Så dette blir da andre gangen, ser ikke ut som det er noe håp. Blør kraftig! :(
 
Det ser dessverre ut til att jeg holder på og miste nå! Begynte blø og få smerter for bare en liten stund siden! Litt lei nå! :( mistet i april, ikke mistet før! Så dette blir da andre gangen, ser ikke ut som det er noe håp. Blør kraftig! :(
Uff da :( ikke bra :( skjedde det likt forrige gang?
Det er dessverre ganske vanlig å miste to ganger. For de aller aller fleste går det bra neste gang. Hvis ikke har du rett på utredning.
 
Uff da :( ikke bra :( skjedde det likt forrige gang?
Det er dessverre ganske vanlig å miste to ganger. For de aller aller fleste går det bra neste gang. Hvis ikke har du rett på utredning.

Ikke som forge gang. Da var det bare småblødninger på toalettpapiret ved dobesøk og ingen smerter. Denne gangen blør det som en menstrasjon og jeg har smerter :( måtte til med utskraping i april ettersom blødningene stoppet og det ikke var tegn til liv. Håper kroppen ordner opp raskt på egenhånd nå! Blir ny legetime i morgen for og ordne en sykmelding tenker jeg.. :( håper du har rett, att neste gang sitter den! Vi har to friske barn fra før og det er jeg glad for! ❤️
 
Jeg var hos legen i dag. Får målt hcg og mulig ul om et par uker. Mistet to.
 
Jeg har hatt en SA, da jeg ble gravid igjen denne gangen ringte jeg legen og fikk en henvisning til privatklinikk og fikk UL, det viste seg at jeg var 6+4 da, gynekologen satte meg opp på en ny time når jeg er i uke 12 i August. Vi betalte ikke stort for timen heller 120,-
 
Jeg var hos legen i dag. Får målt hcg og mulig ul om et par uker. Mistet to.

Håper det går bra denne gangen for deg! Satser på att alle gode ting er tre ❤️ :) var også og målte hcg i dag, skal tilbake på mandag. Men jeg tror det bare vil bekrefte en SA.
 
Last edited:
Håper det går bra denne gangen for deg! Satser på att alle gode ting er tre ❤️ :) var også og målte hcg i dag, skal tilbake på mandag. Men jeg tror det bare vil bekrefte en SA.
Takk for det. Blør du mye derfor? Greit å få et sikkert svar.var du mange uker?
 
Back
Topp