Gravid igjen

Ballettien

Glad i forumet
Mailykke 2018
ja, da var jeg visst gravid igjen. Kom plutselig på at det var lenge siden jeg hadde hatt mensen, kunne virkelig ikke huske sist. Så da var det bare til å ta en test, og jaggu var den ikke positiv :)

Første reaksjon, litt småpanikk, men begynner å kjennes bedre nå. Hadde jo tenkt å vente ihvertfall til neste år. Lillegutt vil bli 20 måneder når han blir storebror. Litt redd for at det blir veldig tett, samtidig kan det vel være positivt? :Heartred

Litt usikker på termin da jeg ikke husker sist mens, men testen viste 2-3 uker siden befruktning, så det blir i slutten av januar en gang.
 
ja, da var jeg visst gravid igjen. Kom plutselig på at det var lenge siden jeg hadde hatt mensen, kunne virkelig ikke huske sist. Så da var det bare til å ta en test, og jaggu var den ikke positiv :)

Første reaksjon, litt småpanikk, men begynner å kjennes bedre nå. Hadde jo tenkt å vente ihvertfall til neste år. Lillegutt vil bli 20 måneder når han blir storebror. Litt redd for at det blir veldig tett, samtidig kan det vel være positivt? :Heartred

Litt usikker på termin da jeg ikke husker sist mens, men testen viste 2-3 uker siden befruktning, så det blir i slutten av januar en gang.
Så koselig! Gratulerer så masse! Bli fint mellomrom mellom de to det. Vi ville gjerne ha to tette, men siden det ikke er så lett for oss så får vi se når det skjer. Kjekt for de små å være tette, blir nok gode venner :)
 
Gratulerer så mye :Heartred Får i underkant av 13 mnd mellom mine (termin på mandag) :p
 
Gratulerer! Tror det er mye positivt med to tette. Klart det blir hektisk en stund, men så får man antagelig noen år hvor de igjen krever mindre fordi de kan leke sammen.

Jeg har nesten fem år mellom mine. Det fungerer også bra, og fordelen er jo at eldste klarer mye selv. Hun har heldigvis mye glede i lillebror tross i den store aldersforskjellen, men merker jo at hun kjeder seg fort og savner noen å leke med. Tror det kan være veldig fint med to som er litt nærme i alder og ville nok anbefalt det om man har overskudd til å "kjøre på" :happy: Lykke til, dette blir nok bra! :love7
 
Gratulerer så mye:Heartred Det blir helt sikker fint med to tette:) Har selv også begynt å tenke tanken på en til snart, da vi ikke vil ha for stort mellomrom mellom dem:)
 
Gratulerer så mye ❤ Her blir det ca 15-16 måneder i mellom og vi gleder oss veldig :happy: Tror de kommer til å ha mye glede av hverandre med tiden.
 
Da ble det en Xu på meg dessverre...

Stod på badet forrige onsdag morgen og fikk plutselig så vondt nederst i magen. Konstant smerte. Gikk å la meg litt i sengen igjen, men da jeg skulle stå opp igjen holdt jeg på å besvime. Reiste på legevakten og ble undersøkt, men de ville egentlig bare sende meg hjem igjen på tross av at det kunne være mulighet for svangerskap utenfor livmoren. Flere nesten besvimelser der før jeg stod på mitt og fikk komme til hos kvinneklinikken til ultralyd. Der så de det som mest sannsynlig var xu, og ble operert samme kveld. Da jeg våknet igjen kom operasjonslegen og sa at det var godt jeg kom når jeg gjorde, for egglederen hadde sprukket og jeg hadde nesten en liter blod i buken.

Så her sitter jeg litt over en uke senere, uten den ene egglederen, og i lettere sjokk over hva som har skjedd. Med en liten gutt på ett år tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg hadde reist hjem og «sett det an» som legen hos legevakten sa...
 
Da ble det en Xu på meg dessverre...

Stod på badet forrige onsdag morgen og fikk plutselig så vondt nederst i magen. Konstant smerte. Gikk å la meg litt i sengen igjen, men da jeg skulle stå opp igjen holdt jeg på å besvime. Reiste på legevakten og ble undersøkt, men de ville egentlig bare sende meg hjem igjen på tross av at det kunne være mulighet for svangerskap utenfor livmoren. Flere nesten besvimelser der før jeg stod på mitt og fikk komme til hos kvinneklinikken til ultralyd. Der så de det som mest sannsynlig var xu, og ble operert samme kveld. Da jeg våknet igjen kom operasjonslegen og sa at det var godt jeg kom når jeg gjorde, for egglederen hadde sprukket og jeg hadde nesten en liter blod i buken.

Så her sitter jeg litt over en uke senere, uten den ene egglederen, og i lettere sjokk over hva som har skjedd. Med en liten gutt på ett år tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis jeg hadde reist hjem og «sett det an» som legen hos legevakten sa...
Oi, for en skremmende opplevelse du har gått igjennom. Og så uendelig godt at du stod på ditt. De burde jo aldri gitt deg valget om å dra hjem igjen.

Kjempetrist at du opplevde en xu ❤ Og kjempetrist at de ikke tok deg på alvor, samtidig så heldig at det ble operert samme kvelden. Vil ikke tenke på en gang hva som kunne vært utfallet om du hadde snudd i døra.. ❤

Sender deg mange gode tanker og klemmer. Håper det går fint med deg. ❤
 
Så trist å høre:Heartred Høres veldig skremmende ut - flaks at det gikk bra. Håper det går bedre med deg nå.
 
Back
Topp