Gravid igjen gitt med termin i November igjen

Her må jeg spørre. fordi vi planlegger to tette nå. jeg har nå permisjon, så ferie og så ulønnet permisjon. Har jeg gått på en skikkelig blemme nå i forhold til rett til ny permisjon? Må vel være i jobb i 6 av de siste 10mnd?
Hvordan løser dere dette?
Jeg hadde håpet på en til til våren 2020.
Usikker faktisk. Men tror du kan ha ulønnet opp til 14 dager av gangen og fortsatt ha rett på permisjon. Men siden det er 2 mnd bør du nok jobbe 6 mnd først ja.
 
Usikker faktisk. Men tror du kan ha ulønnet opp til 14 dager av gangen og fortsatt ha rett på permisjon. Men siden det er 2 mnd bør du nok jobbe 6 mnd først ja.

Er det ikke de siste tre måneder før permisjon som gjelder nå etter de nye reglene?
 
Gratulerer så mye:) er i samme båt, men det var ikke planlagt...
 
Er det ikke de siste tre måneder før permisjon som gjelder nå etter de nye reglene?
Det er for beregning av hva du får, ikke for om du du hsr rett på noe slik jeg har skjønt det.
 
Det er for beregning av hva du får, ikke for om du du hsr rett på noe slik jeg har skjønt det.

Det stemmer sikkert... uff vet ikke hvordan jeg skal løse det denne gang.. hadde planen klar å ble plutselig gravid igjen
 
Det stemmer sikkert... uff vet ikke hvordan jeg skal løse det denne gang.. hadde planen klar å ble plutselig gravid igjen
Hva var planen? Mulig det ikke må så store justeringer til :)
 
Hva var planen? Mulig det ikke må så store justeringer til :)

Siste utbetaling av permisjonen er 8. Juni. Da er baby 7 mnd gammel. Sp skulle jeg ha ulønnet resten av juni, juli og august. Tenkte å starte å jobbe 60% 1. September. Så fullt igjen til neste vår mens vi da skule begynne å tenke på en ny baby. Pappen skulle ta gradert for å få mest mulig penger for at jeg skulle ha ulønnet. Han jobber i nordsjøen, 2 uker på og 4 uker av.

Nå ser det ut til at termin blir rundt slutten av november og da starter ny permisjon rundt 10. November. Sist svangerskap var jeg også veldig dårlig pga bekkenløsning så jeg var 100 % sykemeldt fra august..
 
Vi vurderer prøve, kort frist da, samboer har bestilt sterilisering i slutten av mai, så langt fra sikkert det klaffe med en liten en til. Men blitt lett gravid med de to jeg har, med bruk av prevensjon, så synes jo det er rart falle nå vi ikke bruker prevensjon
 
Back
Topp