Gravid i Trondheim

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Flere som hører til Lilleby helsestasjon og skal på gruppen i april? Vært gøy om vi er flere som har fulgt hverandre her inne og faktisk havner i samme gruppe :D
Om du hører til den helsestasjonen men ikke hørt om gruppen så råder jeg deg til å ringe og melde deg på. Om jeg forsto det riktig så var det for førstegangsfødende :)

Nå bor ikke jeg i Trondheim da, men har familie der, fin by :) hva slags gruppe er det du snakker om? Ble litt nysgjerrig. Er ikke førstegangs jeg da men vil gjerne vite om dette er noe de har andre steder også.

Nå bor ikke jeg i Trondheim da, men har familie der, fin by :) hva slags gruppe er det du snakker om? Ble litt nysgjerrig. Er ikke førstegangs jeg da men vil gjerne vite om dette er noe de har andre steder også.
Det er et tilbud der vi får informasjon om graviditeten. Råd ang trening, kosthold osv. Hva vi kan forvente oss på kontrollene hos jordmor. Og vi får hilst på jordmoren vi skal ha. Samtidig får vi innkalling til kontrollen i uke 24. Synes selv at det høres veldig flott ut. Og virker som det er noe alle helsestasjonene i Trondheim har. Også veldig hyggelig å hilse på de damene som mest sannsynlig vil bli i barselgruppen også :D

Jeg tror jeg tilhører Midtbyen denne gangen :) var på opplegget sist jeg var gravid og tror egentlig ikke jeg drar denne gangen. Passer best for førstegangsgravide :)

Hvordan fikk du informasjon om det? :)
Ringte helsestasjonen jeg hører til og spurte om de hadde mulighet for tidlig samtale eller noe slikt utenom første kontrollen, og da fortalte hun om gruppen. Du kan ringe og spørre om de har en gruppe for førstegangsfødende :D

Jeg tror jeg tilhører Midtbyen denne gangen :) var på opplegget sist jeg var gravid og tror egentlig ikke jeg drar denne gangen. Passer best for førstegangsgravide :)
Var slik jeg tolket det også. Blir sikkert bare repitisjon av ting man allerede vet om det er andremann :)

Ringte helsestasjonen jeg hører til og spurte om de hadde mulighet for tidlig samtale eller noe slikt utenom første kontrollen, og da fortalte hun om gruppen. Du kan ringe og spørre om de har en gruppe for førstegangsfødende :D
Sikkert dumt spm men hvordan vet du hvilken helsestasjon du hører til? :)

Det er ikke akkurat opplagt :) i tillegg er ofte jordmor på en annen helsestasjon enn den du går med ungen siden ikke alle helsestasjoner har jordmor. Men hvis du googler jordmor Trondheim får du opp ei side som sier Finn jordmortjenesten i din bydel. Og der kan du klikke deg inn på et kart som viser hvilken bydel som tilhører hvilken helsestasjon :)

Jeg bor på Ranheim og hører til Lilleby på Lade. Men gjør som hun over her sier og sjekk på nettsiden. Var veldig lett å sjekke. Bare vær forberedt på at kartet kan bruke LANG tid på å laste :P

Jeg bor på Ranheim og hører til Lilleby på Lade. Men gjør som hun over her sier og sjekk på nettsiden. Var veldig lett å sjekke. Bare vær forberedt på at kartet kan bruke LANG tid på å laste :p
Det er ikke akkurat opplagt :) i tillegg er ofte jordmor på en annen helsestasjon enn den du går med ungen siden ikke alle helsestasjoner har jordmor. Men hvis du googler jordmor Trondheim får du opp ei side som sier Finn jordmortjenesten i din bydel. Og der kan du klikke deg inn på et kart som viser hvilken bydel som tilhører hvilken helsestasjon :)
Haha takk dere - nå fant jeg det - virker som jeg hører til Lerkendal :) Men ja for et kart!

Jeg fikk ikke komme til Lilleby, siden jeg bor i byen, haha :-P
Skal på Vikhammer, men har ikke hørt noe om noen grupper når jeg ringte tidligere :-O

Åja takk for tips :) Er så fint vi kan utveksle tips :) Skal du gå både til jordmor og fastlege?
Tenker å ta første kontrollen til fastlegen, føler jeg har veldig god kontakt med legen min. Så tar jeg resten til jordmoren. Hører de fleste råder å gå til jordmoren siden hun vet mer enn legen, og har bedre tid til deg :D har alltid tusen spørsmål, så foretrekker en som har tid til å svare på alt :P
Enn du? Tenkt på det enda? :)

Jeg fikk ikke komme til Lilleby, siden jeg bor i byen, haha :-P
Skal på Vikhammer, men har ikke hørt noe om noen grupper når jeg ringte tidligere :-O
Hvor i byen bor du da? Kan være at de ikke har gruppe på Vikhammer. Men slik jeg forsto det har alle i byen det. :)

Back
Topp