Gravid? Hvordan oppdaget du det?

Bkno9367972

Andre møte med forumet
Hei, dere. Jeg sluttet med ppiller i november.
Jeg fikk mensen som normalt i desember, men så kom den ikke igjen. Jeg fikk beskjed fra legen at mensen kunne bli litt ustabil etter pille slutt. For en stund siden begynte jeg å kaste opp hver morgen, og veldig kvalm på morgen.
Jeg tenkte bare at det var magen min som var rar siden jeg har slitt med den.
Jeg ble stresset over at mensen aldri kom, typen mente jeg var gravid. Har fått en brun strek opp til navlen og er bare oppblåst/klump nedfor navlen. Vet ikke hvor magen begynner å vokse..
tok test fra rfsu i går å den viste positivt to tydelige røde streker.
 
Kom deg til legen, og få en henvisning til ultralyd.
 
Hei, dere. Jeg sluttet med ppiller i november.
Jeg fikk mensen som normalt i desember, men så kom den ikke igjen. Jeg fikk beskjed fra legen at mensen kunne bli litt ustabil etter pille slutt. For en stund siden begynte jeg å kaste opp hver morgen, og veldig kvalm på morgen.
Jeg tenkte bare at det var magen min som var rar siden jeg har slitt med den.
Jeg ble stresset over at mensen aldri kom, typen mente jeg var gravid. Har fått en brun strek opp til navlen og er bare oppblåst/klump nedfor navlen. Vet ikke hvor magen begynner å vokse..
tok test fra rfsu i går å den viste positivt to tydelige røde streker.
Magen begynner og vokse helt nede fra skambenet og oppover mot navelen [emoji4]få time hos lege og få henvisning til ul, du er nok et godt stykke på vei [emoji4]
 
Oi, brun strek på magen, da er du nok et godt stykke på vei! Er nok beat å ta deg en tur til legen ;)
 
Da blir det en tur til legen
 

Vedlegg

  • 22FE58F0-7B9C-4650-84EB-9E2E5698CE1F.jpeg
    22FE58F0-7B9C-4650-84EB-9E2E5698CE1F.jpeg
    762,9 KB · Visninger: 340
Denne er vel ganske positivt, men da burde æ jo være langt på vei å ikke visselig mage
 

Vedlegg

  • 9177F172-935B-4139-8D85-3FDE609BE3E4.jpeg
    9177F172-935B-4139-8D85-3FDE609BE3E4.jpeg
    762,9 KB · Visninger: 249
Denne er vel ganske positivt, men da burde æ jo være langt på vei å ikke visselig mage

Vanskelig å spekulere i hvor langt du kan være på vei, men noen av symptomene du beskriver tyder på at du er godt på vei altså. Om du ikke har barn fra før, kan du være langt på vei uten at det vises, jeg fikk f.eks ikke mage før jeg var 24/26 uker på vei med mitt første barn.
 
Den brune stripen kan vel dukke opp fra uke 14 - så da er du i alle fall så langt på vei :joyful:

Jeg oppdaget min første graviditet i uke 14.
 
Denne er vel ganske positivt, men da burde æ jo være langt på vei å ikke visselig mage
Viss du bruker terminkalkulatoren til babyverden, og skriver inn den siste mens, så finner den en ca termindato til deg. Det er det du må gå ut etter fram til du har vært på ul [emoji4]
 
Hvordan er dette mulig? [emoji23][emoji23] gratulerer, håper jeg? [emoji173]️ Oppdater oss [emoji7]
 
Back
Topp