Gravid-huden!

Har du fått sjekket ut om det er noe spesielt, eller er det "bare" kviser? :(
Nei, altså, ikke tatt noen prøver.... kan høre med legen når jeg skal dit på mandag, men hat jo vært sånn kjøttkake lenge nå. Er bare et par av de som blir med gult i, resten er liksom bare røde.... slitsomt!
 
Nei, altså, ikke tatt noen prøver.... kan høre med legen når jeg skal dit på mandag, men hat jo vært sånn kjøttkake lenge nå. Er bare et par av de som blir med gult i, resten er liksom bare røde.... slitsomt!
Sikkert ikke dumt, siden det har vart lenge og er plagsomt. Hvis det viser seg å være noe som man kan fikse på lett er det jo greit å vite om det. Og hvis ikke, så er det greit å vite også. :)
 
Hadde skikkelig kvisetryne med tørr hud og sårlignende områder før jul. Nå har huden blitt bedre, men bruker en del selvbruningskrem bare for å ikke se helt død ut, er sååå blek at 3 runder med selvbruning bare ser normalt ut... Huff, gleder meg til sommer.
 
Har tørka inn fullstendig! Ikke no kviser eller rødhet/utslett, bare veldig veldig tørr..
 
Så ubehagelig med kviser. Jeg har fått det motsatte, eller ikke motsatt kanskje, men jeg har fått MEGA tørr hud. Skikkelig sår. Smører meg mye.

Når kommer egentlig den derre "gløden"??! ;)
 
Har slitt mye med kviser i alle svangerskapa.og ingen av kvisemidlene en kan ta når en er gravid har funket.
Men nå har jeg vært kvisefri i to mnd, og det var etter jeg begynte å vaske med pyrisept hver kveld(stryker over med bommuldspads morgen og kveld). Tenkte bare å gi tipset videre i håp om at det hjalp for andre også:)
 
Gruer meg litt til sommeren kjenner jeg. Blir vel en del pent vær utover nå før baby kommer, merket så stor forskjell i huden når vi var i Syden nå. Så fort jeg fikk litt farge i ansiktet skjedde det noe med pigmentene, jeg så ikke brun ut men møkkete!! Det er kult da!
Kvisene har jeg funnet ut er værst når jeg egentlig skulle ha hatt mensen faktisk, men de ble verre med sol i ansiktet. (Enda jeg var flink til å bruke hatt)
 
Min hud har blitt MYE bedre i det siste. Men har noen små områder hvor jeg er skikkelig rødprikkete. Masse små, røde prikker på et område som ikke er større enn en kvadratcentimeter omtrent. Ett sånt over nesa, og ett ved det ene øyet. Aner ikke hva det er. Men skal ikke klage, for jeg så ut som en pubertal tenåring for et par uker siden. :)
De røde områdene har selvsagt bare blitt verre, så nå må jeg ta meg en tur til legen. Ligner veldig på noe jeg har hatt før (periokulær/perioral dermatitt), men behandlingen jeg fikk den gang er visstnok ikke anbefalt gravide. Tør i hvert fall ikke tukle med selvmedisinering akkurat nå som jeg er gravid, føler jeg. Litt redd for at jeg får beskjed om å måtte se herja ut i fjeset til etter at jeg evt. er ferdig med amming og sånt.
 
Back
Topp