Gravid-huden!

RacingFrue

Glad i forumet
Hvordan er huden deres om dagen jenter? Jeg la merke til for et par dager siden, prikker i ansiktet.
Startet med bittesmå, og jeg lurte på om jeg i det hele tatt så feil pga lyset på badet. Men neida, det kommer fler, de blir større. Er usikker på om det er kviser eller utslett?! Har jo ikke spist noe nytt jeg kan reagere på, ingen ny såpe eller hudpleie heller...
Er hele siden på ansiktet-kinnet + , på begge sider, men ikke hake nese panne. Er såvidt jeg kan se også bare i ansiktet.
Noen flere som merker forandringer i huden?
 
Jeg har sånne! Vet ikke helt hvorfor det kommer, har gått over på krem med mer fuktighet for å se om det kan hjelpe.
 
Jeg har aaaaldri vært plaget med kviser,ikke engang da jeg var tenåring. Dukka selvfølgelig opp ei å anna, men aldri mange i gangen. Nå derimot, har jeg maaange.. Tror det var sånn sist jeg var gravid også, men husker faktisk ikke :p
 
Jeg har fått masse røde "prikker" i ansiktet. Er ikke direkte kviser men ser ikke ut. Også er jeg kjempe tørr i huden.
 
Jeg har vært kjempeprikkete i panna en del. Men det ble magisk borte da jeg dro på ferie og dukket opp igjen nå som jeg er hjemme igjen. Tror det er en kombinasjon av hormoner og vær.
 
Var svært plaget av dette i forrige svangerskap. Men i dette har jeg ikke noe til nå :)
 
Har lest at man kan få endringer i pigmentene i huden? Og i så fall må man være forsiktig med sollys, drt gjør det verre, og kan gi permanente merker hvis ikke jeg husker feil.
 
Har lest at man kan få endringer i pigmentene i huden? Og i så fall må man være forsiktig med sollys, drt gjør det verre, og kan gi permanente merker hvis ikke jeg husker feil.
Det stemmer. Var obs på det i ferien nettopp, men det gikk helt fint, heldigvis. :) Huden var imidlertid mye renere og ikke-tørr da, så den levelige temperaturen var i det minste en positiv utvikling så lenge det varte (ganske sikker på at det var grunnen). Gleder meg til stabil og levelig temperatur her til lands også, så kanskje huden blir fin igjen.
 
Min er sånn som den pleier, knusk tørr på vinteren.
 
Jeg fikk påvist seboreisk eksem (en undertype av psoriasis) i vår, og fikk en olje mot det. Nå i graviditeten har dette blusset skikkelig opp, akkurat som dere beskriver: kan se ut som røde prikker, tørr hud eller røde flekker... Graviditeten som får skylden for at det er blitt mer og hissigere.
 
Fått ekstremt tørr hud og litt kviser som popper opp innimellom, men den tørre huden kan like godt være fordi det er vinter og kaldt.
 
Er knusktørr og rødprikkete utslett over hele ryggen, vakker glød:s
 
Veldig fin hud om dagen..... men det hjelper jo ingenting når jeg er likblek pga kvalme....
 
Hvordan er huden deres om dagen jenter? Jeg la merke til for et par dager siden, prikker i ansiktet.
Startet med bittesmå, og jeg lurte på om jeg i det hele tatt så feil pga lyset på badet. Men neida, det kommer fler, de blir større. Er usikker på om det er kviser eller utslett?! Har jo ikke spist noe nytt jeg kan reagere på, ingen ny såpe eller hudpleie heller...
Er hele siden på ansiktet-kinnet + , på begge sider, men ikke hake nese panne. Er såvidt jeg kan se også bare i ansiktet.
Noen flere som merker forandringer i huden?

Jeg kløøør mye.. :s
 
Seriøst jenter... jeg blir gal av dette!!!

34d5739fc3395144c38dc11116b4c946
 
Min hud har blitt MYE bedre i det siste. Men har noen små områder hvor jeg er skikkelig rødprikkete. Masse små, røde prikker på et område som ikke er større enn en kvadratcentimeter omtrent. Ett sånt over nesa, og ett ved det ene øyet. Aner ikke hva det er. Men skal ikke klage, for jeg så ut som en pubertal tenåring for et par uker siden. :)
 
Back
Topp