Har vært fint å lese alle svarene her.

Man føler seg så alene i IVF-prosessen.
Da jeg ble gravid nå så kjente jeg så lettelse over å være helt ferdig med IVF-opplegget. Endelig kan jeg bare være helt vanlig gravid.
Men nå viser det seg at jeg har blitt overstimulert (foreløpig mildt), og jeg kjente på en del vonde følelser igjen. Ble ikke tatt på alvor av hverken lege eller legevakt da jeg beskrev smertene, fikk inntrykk av at de begge tenkte det kanskje var begynnende SA og at jeg bare fikk vente til det evt. begynte å blø. Skal sies at jeg ikke tenkte overstimulering selv, men jeg er jo ikke helsepersonell heller.
Kom til gynekolog i dag som endelig kunne gi meg svar på hvorfor jeg våkner hver natt med store smerter - store og væskefylte eggstokker, tegn på mild overstimulering. Jeg gråt nesten av lettelse da jeg til nå har tenkt "er det virkelig sånne smerter gravide har?", mens jeg nå vet at nei, dette er ikke normale smerter. Og de vil gå over.
Det har allerede vært bedre når jeg kom hjem og har sittet i en stilling som er bedre for eggstokkene. Skal prøve å sove litt mer halvveis oppreist i natt, så håper jeg dette går over av seg selv om ikke altfor lenge.