Gravid gjennom IVF?

Baby_i_august

Glad i forumet
Augustbarna2024
Lurer på om andre her er gravide gjennom IVF?

Vi prøvde naturlig i 2 år, men ble gravide på første IVF forsøk. Har aldri hatt positiv test før. Jeg er 5 + 0 i dag og ganske redd for at det ikke skal gå veien, men prøver å være optimistisk.

Hører gjerne fra andre som har gått gjennom IVF. :)
 
Jeg er gravid gjennom ivf. Dette var vårt 8. forsøk. Vi har prøvd i over 8 år tilsammen. Var gravid i 2011, som endte i MA i uke 12. Ble aldri gravid etter det. Hadde noen år pause da det ble tungt psykisk. Hadde første positive test i sommer, men endre kjemisk (4+3). Dette er tredje positive test, så vi håper at alle gode ting er tre :smiley-angelic001
 
Jeg er gravid gjennom ivf. Dette var vårt 8. forsøk. Vi har prøvd i over 8 år tilsammen. Var gravid i 2011, som endte i MA i uke 12. Ble aldri gravid etter det. Hadde noen år pause da det ble tungt psykisk. Hadde første positive test i sommer, men endre kjemisk (4+3). Dette er tredje positive tester, så vi håper at alle gode ting er tre :smiley-angelic001
Gratulerer så mye, håper det går veien for dere denne gangen! IVF er utrolig tung prosess, spesielt når man ikke vet om man får belønningen til slutt. Men krysser fingrene for at alle gode ting er tre, ja! :smiley-angelic001

Jeg føler det nesten er for godt til å være sant å bli gravid på første IVF-forsøk. Fikk ikke ut så mange egg, og kun 1 overlevde etter et døgn. Hadde ingen tro på at det skulle gå, men fikk symptomer før jeg hadde testet positivt. Har hatt lette murringer daglig siden og er både sulten og trøtt, så prøver å roe meg med at jeg er jo gravid nå.
 
Gratulerer så mye, håper det går veien for dere denne gangen! IVF er utrolig tung prosess, spesielt når man ikke vet om man får belønningen til slutt. Men krysser fingrene for at alle gode ting er tre, ja! :smiley-angelic001

Jeg føler det nesten er for godt til å være sant å bli gravid på første IVF-forsøk. Fikk ikke ut så mange egg, og kun 1 overlevde etter et døgn. Hadde ingen tro på at det skulle gå, men fikk symptomer før jeg hadde testet positivt. Har hatt lette murringer daglig siden og er både sulten og trøtt, så prøver å roe meg med at jeg er jo gravid nå.
Samme her. Har kun hat et egg til innsett. Med unntak denne gangen. Og da satt de inn to :wideyed: blir spennende å se om det er ett eller to bankende hjerter når vi skal på ultralyd neste uke. Så kvalm som jeg er, så skal der ikke forundre meg om det er to. Men sannsynlig er det bare ett.
 
Gratulerer så mye til dere :Heartred
Jeg er og gravid gjennom IVF. Vi har prøvd i over 3 år og startet første IVF-forsøk i det offentlige i januar i år. Av 3 innsett der endte 1 i kjemisk, 1 negativt og 1 i SA (5+6) i starten av oktober. Kort tid etter spontanaborten kontaktet vi privat klinikk og fikk starte opp på første blødning. Her sitter jeg gravid 6+3 og fikk i tillegg 6 embryo på frys. Bekymrer meg veldig mye etter alt vi har vært gjennom, men har allerede sett et bankende hjerte på skjermen så jeg prøver å være forsiktig optimist. Har både overstimulering og masse symptomer, så det er vel gode tegn.
 
Ikke direkte, men vi er under fertilitetsklinikken i Porsgrunn på grunn av habituell abort. Jeg blir vel lett gravid, men mister. Så nå fikk jeg Letrozol for å få forutsigbar eggløsning og ligging, og så går jeg på progesteronstøtte og blodfortynnende.
Så fint med alle dere som har fått positivt etter innsett :)!
 
Å, dette er så koselig :Heartred All graviditet er koselig altså, men er noe med å treffe andre som er gravid gjennom IVF og som kanskje har hatt en lang kamp for å få barn.
Vi er også gravid via IVF, er 6+2 i dag.
Over 13 år siden vi begynte første gang, og hatt 3 forsøk privat og 3 forsøkt offentlig. Ingen barn enda. Deretter hadde vi en lengre pause, men nå begynte vi på nytt hos privat klinikk, med donorsæd. Klaff på første innsett, og har 8 blasto til på frys.
Flere SA og en exu i bagasjen, så holder pusten! TUL på klinikken 20.12 :smiley-bounce012
Gratulerer alle sammen :Heartred
 
Ikke direkte, men vi er under fertilitetsklinikken i Porsgrunn på grunn av habituell abort. Jeg blir vel lett gravid, men mister. Så nå fikk jeg Letrozol for å få forutsigbar eggløsning og ligging, og så går jeg på progesteronstøtte og blodfortynnende.
Så fint med alle dere som har fått positivt etter innsett :)!
Er også inne for utredning for habituell abort for andre gang. Får ikke blodfortynnende her, men går på progesteronstøtte da.

Viste blodprøvene at du trengte blodfortynnende? Jeg spurte om jeg fikk og kunne gjerne tenkt meg å gått på det, men de sa veldig bestemt nei siden blodprøvene ikke viste at jeg hadde behov for det.
 
Er også inne for utredning for habituell abort for andre gang. Får ikke blodfortynnende her, men går på progesteronstøtte da.

Viste blodprøvene at du trengte blodfortynnende? Jeg spurte om jeg fikk og kunne gjerne tenkt meg å gått på det, men de sa veldig bestemt nei siden blodprøvene ikke viste at jeg hadde behov for det.
Det vet jeg faktisk ikke, jeg har ikke fått noen detaljer rundt blodprøvene våre annet enn at "alt var fint" :p. Men jeg har inntrykk av at mange får blodfortynnende som et forebyggende grep. Så gynekologen der sa (da jeg var på ultralyd for å sjekke eggløsning) at jeg kom til å få progesteron og blodfortynnende, jeg spurte konkret hva som ville skje hvis jeg fikk positiv test.
 
Det vet jeg faktisk ikke, jeg har ikke fått noen detaljer rundt blodprøvene våre annet enn at "alt var fint" :p. Men jeg har inntrykk av at mange får blodfortynnende som et forebyggende grep. Så gynekologen der sa (da jeg var på ultralyd for å sjekke eggløsning) at jeg kom til å få progesteron og blodfortynnende, jeg spurte konkret hva som ville skje hvis jeg fikk positiv test.
Takk for svar ❤️ jeg må gå privat i tillegg hvis jeg vil ha blodfortynnende, tror jeg kanskje skal vurdere det.
 
Takk for svar ❤️ jeg må gå privat i tillegg hvis jeg vil ha blodfortynnende, tror jeg kanskje skal vurdere det.
Det er mange piller i en pakke (Albyl-e) og den var billig, så hvis du først får ordna deg det så er den kostnaden ganske "ferdig" :).
Håper det sitter for både deg og meg da! Jeg syns jo at det er litt sånn "hæ, er det ikke mer" av medisiner osv, men ja. Har vel i alle fall bedre forutsetninger denne gangen enn forrige, prøver å overbevise meg selv om det.
 
Fint at vi er så mange her! Ingen av mine nærmeste venner har trengt IVF, så hyggelig å ha dette fellesskapet :Heartred

Jeg er altså 7+3 med IVF. Har forsøkt i omtrent to år (etter et år+ på venteliste først, er enslig og gravid med donor). Hadde først seks forsøk med inseminasjon i styrt syklus (letrozol, fostimon og ovitrelle), som kun førte til en tidlig SA.

Dette er andre uttak og andre innsett. Ble gravid forrige gang også, men oppdaget MA i form av blighthed ovum på tidlig ultralyd. Denne gangen har jeg alt sett hjertebank og håper virkelig det går veien!
 
Last edited:
Gratulerer så mye til dere :Heartred
Jeg er og gravid gjennom IVF. Vi har prøvd i over 3 år og startet første IVF-forsøk i det offentlige i januar i år. Av 3 innsett der endte 1 i kjemisk, 1 negativt og 1 i SA (5+6) i starten av oktober. Kort tid etter spontanaborten kontaktet vi privat klinikk og fikk starte opp på første blødning. Her sitter jeg gravid 6+3 og fikk i tillegg 6 embryo på frys. Bekymrer meg veldig mye etter alt vi har vært gjennom, men har allerede sett et bankende hjerte på skjermen så jeg prøver å være forsiktig optimist. Har både overstimulering og masse symptomer, så det er vel gode tegn.
Krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen!

Jeg prøver så hardt å ikke bekymre meg for SA/MA, men det er vanskelig når veien har vært så lang. De fleste av mine venninner ble gravide innen få måneder og ingen av dem har faktisk opplevd avbrutt svangerskap. Må innrømme jeg syns det er urettferdig at det skal gå så lett for noen, men satser på at det kan gå "lett" for meg og på første IVF-forsøk.

Hvor lenge tok folk her progesteron etter positiv test? Klinikken sa jeg skal slutte på mandag, da er jeg 5 + 3. Føles litt skummelt å skulle slutte og er redd jeg kan få blødninger da.
 
Krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen!

Jeg prøver så hardt å ikke bekymre meg for SA/MA, men det er vanskelig når veien har vært så lang. De fleste av mine venninner ble gravide innen få måneder og ingen av dem har faktisk opplevd avbrutt svangerskap. Må innrømme jeg syns det er urettferdig at det skal gå så lett for noen, men satser på at det kan gå "lett" for meg og på første IVF-forsøk.

Hvor lenge tok folk her progesteron etter positiv test? Klinikken sa jeg skal slutte på mandag, da er jeg 5 + 3. Føles litt skummelt å skulle slutte og er redd jeg kan få blødninger da.
Jeg fikk beskjed om å gå på det til uke 12. Hvorfor mener klinikken at du skal slutte nå?
 
Jeg fikk beskjed om å gå på det til uke 12. Hvorfor mener klinikken at du skal slutte nå?
Ikke fått noen begrunnelse, men antar jeg ikke hadde lave progesteronverdier i utgangspunktet. Men jeg kan jo kanskje ringe dem og høre, har bare piller igjen for noen dager til.
 
Lurer på om andre her er gravide gjennom IVF?

Vi prøvde naturlig i 2 år, men ble gravide på første IVF forsøk. Har aldri hatt positiv test før. Jeg er 5 + 0 i dag og ganske redd for at det ikke skal gå veien, men prøver å være optimistisk.

Hører gjerne fra andre som har gått gjennom IVF. :)
Ikke helt IvF programmet, tok meg litt fri. Etter to forsøkMen tok Letrozol som til fryseforsøk, og eggløsningstetester jeg er 5+5 i dag. Har noen SA og en MA bak meg, så håper det går bra denne gangen
 
Samme her. Har kun hat et egg til innsett. Med unntak denne gangen. Og da satt de inn to :wideyed: blir spennende å se om det er ett eller to bankende hjerter når vi skal på ultralyd neste uke. Så kvalm som jeg er, så skal der ikke forundre meg om det er to. Men sannsynlig er det bare ett.
Jeg syns HCg min var veldig høy, så veldig spent selv
 
Ikke direkte, men vi er under fertilitetsklinikken i Porsgrunn på grunn av habituell abort. Jeg blir vel lett gravid, men mister. Så nå fikk jeg Letrozol for å få forutsigbar eggløsning og ligging, og så går jeg på progesteronstøtte og blodfortynnende.
Så fint med alle dere som har fått positivt etter innsett :)!
Hvor lenge skal du gå på progestonstøtte? Jeg ble også gravid nå på Letrozol
 
Krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen!

Jeg prøver så hardt å ikke bekymre meg for SA/MA, men det er vanskelig når veien har vært så lang. De fleste av mine venninner ble gravide innen få måneder og ingen av dem har faktisk opplevd avbrutt svangerskap. Må innrømme jeg syns det er urettferdig at det skal gå så lett for noen, men satser på at det kan gå "lett" for meg og på første IVF-forsøk.

Hvor lenge tok folk her progesteron etter positiv test? Klinikken sa jeg skal slutte på mandag, da er jeg 5 + 3. Føles litt skummelt å skulle slutte og er redd jeg kan få blødninger da.
Jeg skulle gå på progeston til uke 7 men spurte om jeg kunne gå til uke 9
 
Krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen!

Jeg prøver så hardt å ikke bekymre meg for SA/MA, men det er vanskelig når veien har vært så lang. De fleste av mine venninner ble gravide innen få måneder og ingen av dem har faktisk opplevd avbrutt svangerskap. Må innrømme jeg syns det er urettferdig at det skal gå så lett for noen, men satser på at det kan gå "lett" for meg og på første IVF-forsøk.

Hvor lenge tok folk her progesteron etter positiv test? Klinikken sa jeg skal slutte på mandag, da er jeg 5 + 3. Føles litt skummelt å skulle slutte og er redd jeg kan få blødninger da.
Takk :Heartred Har følt meg veldig ensom i denne prosessen. Ingen venninner har gått gjennom noe lignende, og virker ikke som de egentlig har skjønt hvor tøft dette er å stå i. Veldig fint at vi er flere her inne som er gravide gjennom IVF. Selv om det er trist å lese hvor tøffe reiser dere har hatt hit!

Jeg går på Prednisolon, Klexane og dobbel progesteronstøtte (Cyclogest og Prolutex, som er sprøyte). Prednisolon har jeg trappet ned og skal slutte til uka. Progesteron skal jeg gå på frem til kontroll 7+1 og så får jeg beskjed om videre da. Jeg ønsker å gå på en av de litt til. Klexane må jeg nok fortsette med en stund, pga overstimuleringen og at jeg har Leiden-mutasjon i tillegg.
 
Back
Topp