Gravid for første gang

Jeg kjenner forøvrig ganske mye «kramper»/murring gjennom dagen (minner om mensenkramper) – er det flere enn meg som merker dette allerede? Har gjort det de siste dagene også.
Jeg har akkurat det samme, har hatt disse "mensensmertene" siden dagen før jeg fikk positivt test og er nå 4+6 på vei og har de fortsatt flera gånger per dag:happy:
 
Førstegangsgravid. Hadde ma 2019.
Er veldig nervøs for att det skal skje igjen. Men håper og er positv frem til det eventuelt skjer igjen. Er uke 6 ( 5+6) i dag skal på første ultralud uke 8.
Tok i går en ny test i går å da var prøvestreken sterkere enn test streken.
Så er veldig spent på om 14 dager til ultralyd
 
Hei alle sammen :) jeg har aldri vært gravid før jeg heller. Håper dette går fint for oss alle :nailbiting::Heartred Fikk 2-3 på digital test i dag og er 4+0 så foreløpig virker det bra. Har stikkinger i livmor og litt ømme pupper.

Men er veldig spent og har mye tanker! Selv om jeg er 30 år har jeg ikke så mye erfaring med barn. Hvertfall ikke spedbarn. Så vet virkelig ikke hva jeg driver med. Men regner med det våkner noen instinkter etterhvert :love7
 
Det var et av de første symptomene mine. Glad jeg ikke er alene om det :) Jeg er 4+6 i dag.


Jeg også har merket en del uroligheter i magen. Ikke direkte kramper, men mer litt tøying/strekking/noen små stikk/og litt murrende følelse. Vanskelig å forklare. Ikke noe særlig intenst heller, men.

det blir spennende å følge med hva som kommer av symptomer i ukene fremover. Enda ikke blitt kvalm, heldigvis. Er 5+2 i dag :D
 
Jeg er 23, og fikk positiv test igår, og førstegangsgravid:cat: veldig glad men nervøs! Veldig spennende, og krysser fingrene for at den sitter hele veien der inne!
 
Jeg er også gravid for første gang 5+2, 29 år. ^^, har kjent en del murring som mensen smerter kanskje en gang for dagen, ømme bryster som er varme og vannaktige. Lurer på om jeg har bedre luktesans, men det gjelder ikke hele tiden:b spiser mest plantebasert mat men leste at jeg trenger DHA fett for hjernen, rakk ikke kjøpe på helsekost så nå blir det kaviar til lock down er over
 
I dag er jeg 7+0 og var hos legen siden jeg har følt meg litt dårlig de siste dagene. Hadde med urin prøve og fikk beskjed om at det var blod i urinen. De skulle sende den inn og se om det var noe. Kanskje får jeg svar i morgen. Skal prøve å ikke bekymre meg, men er ikke så enkelt.
 
Hei dere!
Er det noen her som har begynt å kjenne liv? Jeg er i dag, mandag, 18+5 og har ikke begynt å kjenne liv. Har blitt fortalt det er helt normalt, men kanskje andre her har kjent noe?
 
Jeg begynte å kjenne liv tidlig når jeg var 17+2, tydelig spark, men mannen kjente ingenting utpå, har kjent det hver dag siden da, bortsett fra to tre dager. Er 18+6 nå, førstegangs. Mannen kjenner ennå ingenting utpå, men baby stopper alltid når han kommer
Jeg syns det føles veldig rart, som leamus, men har ikke kjent det alle sier med bobling. Blir litt kvalm når jeg kjenner det, så vet ikke hvordan det kommer til å gå når baby blir sterkere.. har hele tiden ikke klart helt å glede meg pga to SA, og er livredd for fødsel og alt med graviditet å gjøre.

Denne graviditeten starten med hypermemsis, og har vært sengeliggende i 3 mnd, jeg er aldri syk, så at kroppen ble satt ut av dette kom som et sjokk. Har ikke fått noe særlig mage enda heller, er ganske slank, så alle syns det er så rart iom at jeg kjenner liv...Skal på oul imorgen, gruer meg voldsomt, da får jeg jo svaret om baby er friskt og om det har normal størrelse. Ble satt tilbake i ul i uke 13..

Venninna mi er og gravid, to mnd lengre enn meg, og hun kjente ikke liv før i uke 20, og nå spenner ungen i hytt og pine, og hun får mye vondt av det, så det kommer nok tidsnok. Det er nok ikke lenge før du kjenner noe. Lykke til med gravideteten videre
 
Hei dere!
Er det noen her som har begynt å kjenne liv? Jeg er i dag, mandag, 18+5 og har ikke begynt å kjenne liv. Har blitt fortalt det er helt normalt, men kanskje andre her har kjent noe?
Jeg er 17+3 i dag, og troooor jeg kjenner liv innimellom... men vanskelig å si, for det er første gangen og jeg synes ikke det kjennes ut som noe av det som er beskrevet. Hadde ikke forventet å kjenne noe på flere uker enda, men har forstått det sånn at det er veldig forskjellig fra graviditet til graviditet. Så det kan godt hende det er innbilning :hilarious:
 
Jeg begynte å kjenne liv tidlig når jeg var 17+2, tydelig spark, men mannen kjente ingenting utpå, har kjent det hver dag siden da, bortsett fra to tre dager. Er 18+6 nå, førstegangs. Mannen kjenner ennå ingenting utpå, men baby stopper alltid når han kommer
Jeg syns det føles veldig rart, som leamus, men har ikke kjent det alle sier med bobling. Blir litt kvalm når jeg kjenner det, så vet ikke hvordan det kommer til å gå når baby blir sterkere.. har hele tiden ikke klart helt å glede meg pga to SA, og er livredd for fødsel og alt med graviditet å gjøre.

Denne graviditeten starten med hypermemsis, og har vært sengeliggende i 3 mnd, jeg er aldri syk, så at kroppen ble satt ut av dette kom som et sjokk. Har ikke fått noe særlig mage enda heller, er ganske slank, så alle syns det er så rart iom at jeg kjenner liv...Skal på oul imorgen, gruer meg voldsomt, da får jeg jo svaret om baby er friskt og om det har normal størrelse. Ble satt tilbake i ul i uke 13..

Venninna mi er og gravid, to mnd lengre enn meg, og hun kjente ikke liv før i uke 20, og nå spenner ungen i hytt og pine, og hun får mye vondt av det, så det kommer nok tidsnok. Det er nok ikke lenge før du kjenner noe. Lykke til med gravideteten videre
Tror jeg har kjent noe også, som jeg sa jeg til mannen føles som en leamus under navelen og det er ikke vanlig å ha leamus der. Eller lett tromming med fingrene på innsiden av magen.
Så enten er det noe eller så er det noe annet som jeg ikke vet hva er uansett :)
 
Back
Topp