Gravid for første gang

Minipus

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei,

Noen andre som er gravide med første barnet her? Føler alle andre har så mye mer erfaring enn meg og kan alt dette.

Selv er jeg 23 år og gravid med nummer 1. Det var planlagt, men er likevel livredd. Noen som vil dele råd eller erfaringer?
 
Jeg er 3+5 i dag (ifg menstermin) og er 30år. Veldig redd, trodde ALDRI jeg skulle få biologisk barn siden jeg er livredd for ca alt som har med graviditet og fødsel å gjøre... Men nå sitter jeg her da, og håper på et flott resultat i oktober :joyful:

Jeg har aldri i mitt liv skiftet bleie på et barn før, jeg er skikkelig B-menneske (være oppe sent og sove lenge), og og og... Vet ikke helt hva jeg føler:sorry:.
 
Gratulerer førstegangsgravide ♥️♥️
Det må være utrolig spennende!
Jeg fikk første da jeg var 17, og det har gått greit det. :)

Forstår at det virker skremmende, men husk at dere har mange måneder på å forberede dere; og dere gror inn i rollen. :)
Mitt beste råd er egentlig å følge magefølelsen. Som gravid og nybakt mor får du høre ALT MULIG rart. Merkelige kommentarer om magen, bedrevitere som sier at sin måte er best, og en god del råd som rett og slett ikke funker for dere i det hele tatt.. Det ER lov å si i fra om noen sier eller gjør noe som føles ugreit, og det er lov å drite litt i velmente råd; for alt funker ikke på alle. :)
 
jeg er første gang gravid der jeg håper spiren sitter hele 9 mnd. siste gang 2019 ble det dessverre jeg mista tvillinger i en MA. det var tøft. men kom igjennom det. er nå uke 4+1 å fikk 2-3 på digital test. har ingen erfaringer med å ha barn. kun å jobbe med barn i
barnehage. er 28 år :)
 
33 år, og håper første barn kommer nå til høsten. Var gravid i fjor også, men det gikk ikke som det skulle. Har alltid hørt at jeg virker litt lite moderlig, men satser på at det skjer noe biologisk helt automatisk når babyen kommer:Heartpink Det er et veldig ønsket barn:Heartpink
 
Gratulerer til alle! Det kjem til å gå veldig fint:) Du vokser med oppgåva, og det føles mykje meir naturleg med eigen baby enn andre sin;)
 
Hei,

Noen andre som er gravide med første barnet her? Føler alle andre har så mye mer erfaring enn meg og kan alt dette.

Selv er jeg 23 år og gravid med nummer 1. Det var planlagt, men er likevel livredd. Noen som vil dele råd eller erfaringer?

Hei, og gratulerer! Jeg var like gammel som deg da jeg fikk min første. Hadde ingen venner som hadde barn. Jeg skulle ønske at noen hadde fortalt meg litt mer om amming, og at det faktisk ikke er alle som får det til. Jeg følte meg nemlig mislykket som mor som ikke fikk det til. Fikk det til med andremann. Da jeg var kommet over dette, følte jeg at alderen var helt super for første barn. Lykke til!
 
Jeg kjenner forøvrig ganske mye «kramper»/murring gjennom dagen (minner om mensenkramper) – er det flere enn meg som merker dette allerede? Har gjort det de siste dagene også.
 
Jeg kjenner forøvrig ganske mye «kramper»/murring gjennom dagen (minner om mensenkramper) – er det flere enn meg som merker dette allerede? Har gjort det de siste dagene også.

Det var et av de første symptomene mine. Glad jeg ikke er alene om det :) Jeg er 4+6 i dag.
 
Det var et av de første symptomene mine. Glad jeg ikke er alene om det :) Jeg er 4+6 i dag.

Godt å høre Nå har jeg plutselig fått konstante «voksesmerter» fra korsryggen og ned til knærne Det er mye rart som skal dukke opp! 5+0 i dag!
 
Gratulerer alle sammen❤️ Jeg er også førstegangsgravid, og veldig glad for at vi endelig fikk det til Veldig bekymret for svangerskapet og ukene som venter før sjansen for SA blir betydelig mindre. Mammarollen og alt som følger med gleder jeg meg så til, har vært klar for dette i mange år. Er 27 år, 28 når barnet forhåpentligvis kommer i oktober. Hatt lite symptomer hittil, kun murringer nederst i magen og ømme bryster. 5+1 idag
 
Hei hei
Første graviditet planlagt og veldig ønsket
Blir snart 25 år, er 5+ 3, veldig engstelig for at noe gale skal skje ofc.
Hadde litt stikking i livmoren de første dagene jeg fikk posetiv test.( rundt dagen mesen uteble)
Ellers mitt små kvalm igjennom dagen men ikke mye. Ømme pupper
Sliter ikke med trøtthet er mer omvendt fått mer energi
Beklager skrivefeil har dykseleksi
 
Førstegangsgravid jeg å! Planlagt, men gikk fortere enn forventet:p Positiv test idag, skal da være 4+1.
31 år fra Oslo
 
Her er også første gang. Er i dag 4+6 og har hatt noen runder med ordentlige murringer fra korsrygg/lyske og nedover føttene. Veldig spennende dette og jeg håper den sitter hos alle:Heartred Alt er virkelig nytt og spennende. Det første jeg har lagt merke til er at jeg ikke klarer å holde inn magen slik jeg pleier. :geek
 
I dag er jeg 5+0, og har hatt såkalt leamus/dirringer i magen, har andre opplevd slikt eller er det bare tilfeldig?
Ellers har jeg mange kvernende tanker om svangerskapet, har det ikke helt topp for jeg BURDE være glad nå men jeg klarer ikke tro på at jeg skal sette nytt liv til verden. Er mest av alt redd for MA.

Håper ikke jeg er den eneste som har det litt "bittersweet", men så blir det (forhåpentligvis) glede og mange nye erfaringer på sikt :happy:

Lykke til alle sammen!:smiley-bounce012
 
I dag er jeg 5+0, og har hatt såkalt leamus/dirringer i magen, har andre opplevd slikt eller er det bare tilfeldig?
Ellers har jeg mange kvernende tanker om svangerskapet, har det ikke helt topp for jeg BURDE være glad nå men jeg klarer ikke tro på at jeg skal sette nytt liv til verden. Er mest av alt redd for MA.

Håper ikke jeg er den eneste som har det litt "bittersweet", men så blir det (forhåpentligvis) glede og mange nye erfaringer på sikt :happy:

Lykke til alle sammen!:smiley-bounce012

Tja, jeg føler det kjennes ut som elektriske ilinger til tider i magen (såkalte stikninger?). Ganske mye rumling og litt luftsmerter. Ikke så mye mer enn det:) Er 4+3

Men jo, har det akkurat på samme måte. Redd for alt det du skriver jeg også:shy: Vanskelig å glede seg over noe man ikke helt skjønner har skjedd og om det i det hele tatt går bra...:oops:
Det roer seg vel ettersom dagene går og det synker mer og mer inn vil jeg tro:happy:
 
Back
Topp