Gravid etter senabort

Tenkte meg det, ettersom du fikk det svaret av gynekologen :wacky: Sjekk opp om det er noen private gynekologer rundt deg som tar imot henvisninger, og hvis det er det, så bestiller du legetime og sier du vil ha henvisning til den. Ellers er det letteste å bare bestille time til privat gyn selv, men det koster mer da :shy:
Vet du hvilken medisin man pleier å få da? Er det letrozol?
 
Tusen takk for tips, jeg ringte opp gynekologen jeg var hos, og de satte meg opp på time 30/4 (første ledige) og at jeg vil ringes ved tidligere ledig time hvis det kommer avbestillinger. Håper jeg kan få medisin for det fort, så prøveperiodene går fortere :Heartred hadde ikke tenkt på dette hvis ikke du sa det:love017
Håper du blir oppringt :biggrin Bare hyggelig! Unødvendig å måtte ha så lange sykluser når det er så lett og ufarlig å gjøre noe med det :shy:

Vet du hvilken medisin man pleier å få da? Er det letrozol?
Ja :happy:
 
Håper du blir oppringt :biggrin Bare hyggelig! Unødvendig å måtte ha så lange sykluser når det er så lett og ufarlig å gjøre noe med det :shy:


Ja :happy:
Jeg og :Heartred men hva er det egentlig letrozol brukes til ellers? Øker det fertiliteten/sannsynligheten for graviditet i tillegg til å gjøre eggløsningen mer regelmessig?
 
Jeg og :Heartred men hva er det egentlig letrozol brukes til ellers? Øker det fertiliteten/sannsynligheten for graviditet i tillegg til å gjøre eggløsningen mer regelmessig?
Det er egentlig en brystkreftmedisin, men den hemmer produksjon av østrogen i eggstokkene ved å hemme et enzym som bidrar til omdanning av androgener til østrogener. Når hjernen oppfatter at nivået av østrogen er for lavt vil den øke utskillelsen av follikkelstimulerende hormon (FSH) for å hjelpe eggstokkene til å produsere follikler og luteiniserende hormon (LH) for å stimulere til eggløsning :)

Jeg vet ikke om det øker sjansen for graviditet, det står så mye forskjellig på nettet. Og mange som bruker Letrozol har i utgangspunktet ikke eggløsning av seg selv, så for dem så øker jo sjansen liksom :shy:
 
Det er egentlig en brystkreftmedisin, men den hemmer produksjon av østrogen i eggstokkene ved å hemme et enzym som bidrar til omdanning av androgener til østrogener. Når hjernen oppfatter at nivået av østrogen er for lavt vil den øke utskillelsen av follikkelstimulerende hormon (FSH) for å hjelpe eggstokkene til å produsere follikler og luteiniserende hormon (LH) for å stimulere til eggløsning :)

Jeg vet ikke om det øker sjansen for graviditet, det står så mye forskjellig på nettet. Og mange som bruker Letrozol har i utgangspunktet ikke eggløsning av seg selv, så for dem så øker jo sjansen liksom :shy:
Åå takk for så god forklaring, da skjønner jeg! Ja det gir mening:love017
 
PP 3: CD 17
Bare negative eggløsningstester og lav temp. I dag fikk jeg feber (korona kanskje?), så håper ikke det utsetter EL så veldig :nailbiting:

Oppdatering:
(se bilde) nærmer seg positiv(?)
 

Vedlegg

  • IMG_2553.jpeg
    IMG_2553.jpeg
    60 KB · Visninger: 44
Last edited:
PP 3: CD 17
Denne må jo være pos :love017
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Visninger: 41
Last edited:
PP 3: CD 18
(Bilde 1) Helt tydelig positiv i dag tidlig :Heartred håper det går nå:love017 brukt conceive plus denne gangen som sist

Vurderer å ikke teste HCG før ultralyd hos gyn 30. april, men får se om jeg klarer å ha så is i magen eller ikke

Oppdatering
Jeg har veldig stikkende følelse i livmoren. Kjennes ut som ligamentsmerter ved graviditet. Aldri kjent eggløsningen sånn før, men lest at flere merker eggløsning etter fødsel :think005
Testet også positivt på influensa i går, så håper ikke det ødelegger for graviditet

Oppdatering
(Bilde 2) enda mer positiv nå. Når skal egget slippe og testen bli svak igjen!! Spent på temp i natt, håper den stiger. Fortsatt «ligamentsmerter» og litt strekkende følelse i livmor. Håper det går :Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_2559.jpeg
    IMG_2559.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 27
  • IMG_2562.jpeg
    IMG_2562.jpeg
    156,3 KB · Visninger: 18
Last edited:
Så godt å sitte med positiv el-test :happy: Krysser fingra og håper det fester seg en spire :Heartred
 
PP 3: CD 19 / 1 DPO
Tempen gikk opp, og testen gikk ned :love017 betyr det at eggløsning var i går da? Og at jeg er 1dpo i dag?

Tok først temp i natt (0,30 ca opp), og igjen i dag 8.30 (0,40 ca opp). Vet ikke hvilken måling jeg bør ta utgangspunkt i?
Den i natt var etter 3 timer søvn bare, mens den i dag tidlig var etter 4+ timer søvn.
 

Vedlegg

  • IMG_2569.png
    IMG_2569.png
    754,1 KB · Visninger: 12
  • IMG_2568.png
    IMG_2568.png
    151,1 KB · Visninger: 12
Last edited:
PP 3: CD 20 / 2 DPO
Jeg holder på å klikke allerede, klarer ikke å vente med å teste meg til timen hos gyn. Kommer sikkert til å teste 7 dpo som jeg gjorde sist:rolleyes: har allerede lagt til nytt svangerskap i appene mine og:schocked028
 
Last edited:
PP 3: CD 21 / 3 DPO
Jeg veksler med å synes at ønsket om ny graviditet vs. sorgen over gutten som døde er helt altoppslukende. Virker ikke som det er noen mellomting. Har vært flere og flere dager der prøvingen har tatt all fokus, men i dag er bare sorgen helt altoppslukende. Frustrerende at det føles som det går bedre, for å så få en skikkelig knekk :sad010 i dag føler jeg meg nesten bare redd for å bli gravid, i tilfelle det skjer igjen
 
Last edited:
CD 21 / 3 DPO - 31. mars
Jeg veksler med å synes at ønsket om ny graviditet vs. sorgen over gutten som døde er helt altoppslukende. Virker ikke som det er noen mellomting. Har vært flere og flere dager der prøvingen har tatt all fokus, men i dag er bare sorgen helt altoppslukende. Frustrerende at det føles som det går bedre, for å så få en skikkelig knekk :sad010 i dag føler jeg meg nesten bare redd for å bli gravid, i tilfelle det skjer igjen
Det skjønner jeg sååå godt! Man må nok gi seg tid og få føle på alle følelsene :Heartred Håper det sitter en ny spire hos dere nå, må være fryktelig å gå gjennom det dere har opplevd. Vi hadde akkurat det samme i nær familie, og det var så uendelig trist. Så kom etterhvert «plasteret» og det ble en lykkelig slutt, men det var tøft :Heartred
 
Det skjønner jeg sååå godt! Man må nok gi seg tid og få føle på alle følelsene :Heartred Håper det sitter en ny spire hos dere nå, må være fryktelig å gå gjennom det dere har opplevd. Vi hadde akkurat det samme i nær familie, og det var så uendelig trist. Så kom etterhvert «plasteret» og det ble en lykkelig slutt, men det var tøft :Heartred
Tusen takk for så fin melding :Heartred så godt å høre at det gikk bra for dem, krysser fingrene for det samme for oss snart:Heartred
 
PP 3: CD 23 / 5 DPO
I går hadde jeg en del stikkinger i livmor. Håper det er festesmerter, men mistenker det er litt tidlig for det. Er i Paris nå, så hjelper med å få dagene til å gå og ikke bare tenke på om jeg er gravid :Heartred Hvis jeg ikke klarer å vente mer tester jeg meg på torsdag eller fredag. Sist fikk jeg positiv 7dpo, selvom det er litt kjipt med forhåpninger så tidlig er det litt fint å vite hvis jeg er gravid og:nailbiting:

Her er grafen for BBT og eggløsningstestene:
 

Vedlegg

  • IMG_2985.png
    IMG_2985.png
    123,3 KB · Visninger: 9
Last edited:
PP 3: CD 24 / 7 DPO
Tok en graviditetstest, siden det var i dag jeg testet positivt sist:laughing002
 

Vedlegg

  • IMG_3178.png
    IMG_3178.png
    124,4 KB · Visninger: 44
  • IMG_3177.jpeg
    IMG_3177.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 46
Last edited:
PP 3: CD 25 / 8 DPO
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Visninger: 40
Last edited:
Back
Topp