Gravid/ammepute

Salsera

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Februarhjertene 2025
Marsmagi 2025
Hei!

Er det noen som har erfaring med gravidputer? Ser bbhugme og Doomoo kommer bra ut i tester (og sistnevnte er en del billigere enn bbhugme). Har dere innspill? Kjekt å kunne ønske seg til jul feks! :)

Jeg kjøpte den lange bbhugme når jeg var gravid, brukte den til å støtte opp kroppen når jeg sov. Hadde ikke klart meg uten. :)
Jeg brukte den ikke så mye når jeg skulle amme, kan være at jeg brukte den feil, fikk liksom ikke den støtten jeg trengte. Kan være det hadde vært bedre med den korte da.

Jeg kjøpte den lange bbhugme når jeg var gravid, brukte den til å støtte opp kroppen når jeg sov. Hadde ikke klart meg uten. :)
Jeg brukte den ikke så mye når jeg skulle amme, kan være at jeg brukte den feil, fikk liksom ikke den støtten jeg trengte. Kan være det hadde vært bedre med den korte da.
Takk for innspill!

Jeg kjøpte denna fra KID, den kjennes hvertfall veldig god ut!❤️

Vedlegg

• EE96E17F-1346-4AC0-8805-9E6BD0F6B290.jpeg
    EE96E17F-1346-4AC0-8805-9E6BD0F6B290.jpeg
    143,7 KB · Visninger: 7
Cozyfix er i alle fall helt super ammepute, ble nytt øiv når jeg byttet til den! Men fungerer ikke som gravidpute da :)

Jeg brukte bbhugme i sist svangerskap, og når jeg ammet- gull! En venninne har den cosyfix, men mente bbhugme var bedre å amme med- ikke vet jeg, men skal prøve hennes cosyfix til sommeren :)

Elsker bbhugme som gravidpute, altså sove med som en slange og ha den under magen når den begynte å trenge støtte, også på sofaen etterhvert! Men likte den ikke så godt som ammepute, syns den var litt for myk. Men da kjøpte jeg en cosyfix brukt og den elsket jeg som ammepute! Men brukte den ikke så lenge, likte bedre å amme helt uten etterhvert som jeg ble mer vant med ammingen :)

Jeg har også cozyfix og er så fornøyd! Kjøpte min brukt og betalte kun 400kr for den :cool14

Bbhugme i både forrige og dette svangerskapet. Sover med den, og den kan også brukes som støtte når man sitter/ ligger i sofaen. Brukten den som ammepute også sist. Super fornøyd, anbefaler den.

Bbhugme’en min er blitt en skatt altså! Den var uunnværlig på slutten av svangerskapet sist! Og generelt god! Jeg fikset heller ikke helt det å bruke den som ammepute, men som gravidpute er den helt topp!!

Bb-hugme har to puter, en stor som heter gravidpute, og en liten som heter ammepute. Kun erfaring med gravidputen, og den er heeeelt gull å sove med! Bruker den når jeg ikke er gravid også :hilarious:

Til amming er det personlige preferanser, men jeg syntes også CozyFix var fin der:) Anbefaler deg egentlig både gravidputen og en egen ammepute tror jeg:) CozyFix er mindre og enklere å ta med seg rundt/om man skal bort også:)

Hva er en gravidpute? :bag:
Nå har jo ikke jeg mye erfaring, men tror det er en pute man kan sove med/sitte med, feks hvis man får smerter i rygg eller bekken. Og om det blir vanskelig etter hvert å finne en god stilling å sove i så kan den støtte. Noen av putene kan også brukes som støtte under amming :)

Bb-hugme har to puter, en stor som heter gravidpute, og en liten som heter ammepute. Kun erfaring med gravidputen, og den er heeeelt gull å sove med! Bruker den når jeg ikke er gravid også :hilarious:

Til amming er det personlige preferanser, men jeg syntes også CozyFix var fin der:) Anbefaler deg egentlig både gravidputen og en egen ammepute tror jeg:) CozyFix er mindre og enklere å ta med seg rundt/om man skal bort også:)
Takk for innspill! :) Ja, virker som om folket er delt på om bbhugme er god som ammepute, så jeg får vente og se og evt kjøpe en brukt Cozyfix!

Tenker du BBhugme ammepute eller gravidpute? Jeg har gravidputen og den klarer jeg meg ikke uten, men følte ikke den var god som ammepute. Da er nok den rene ammeputen bedre kanskje?

Nå har jo ikke jeg mye erfaring, men tror det er en pute man kan sove med/sitte med, feks hvis man får smerter i rygg eller bekken. Og om det blir vanskelig etter hvert å finne en god stilling å sove i så kan den støtte. Noen av putene kan også brukes som støtte under amming :)
Skjønner!
Jeg brukte ammepute, men ikke så ofte. Følte det ikke ga meg då mye støtte, så da brukte jeg andre sofaputer istedet.
For å sove brukte jeg bare ulike løsninger, en tynn pute under magen og en annen mellom knærne. Visste ikke det fantes en spesiell type pute. :)

Back
Topp