"Gratulerer var det planlagt?"

Har ikke blitt spurt om det, men tror ikke jeg hadde blitt fornærma heller. Syns ikke det er frekt :p
 
Det spørsmålet rett etter gratulerer fikk jeg høre nesten hver gang jeg sa at jeg var gravid med førstemann. Jeg synes det er et utrolig frekt og privat spørsmål og ville aldri turt å spurt noen andre om det. Man kan jo selvfølgelig være nysgjerrig, men det får man faktisk holde for seg selv synes jeg.

Nå med nr 2 får jeg sjelden høre det, nå er det liksom mer ventet at vi skal ha en til.
 
Jeg liker ikke det spørsmålet! Blitt spurt mange ganger denne gangen, er nummer 3, så det er tydeligvis ikke normalt... Selv om det er mange som har tre barn. Til og med sjefen spurte, da ble jeg satt ut!
 
Har blitt spurt masse om det, og synes det er skikkelig ubehagelig! :S
 
Aldri blitt spurt tror jeg.. Men jeg er jo såpass ung enda så tror alle skjønner det var uplanlagt. Gledelig overraskelse uansett :)
 
Aldri blitt spurt tror jeg.. Men jeg er jo såpass ung enda så tror alle skjønner det var uplanlagt. Gledelig overraskelse uansett :)

Kanskje derfor ingen spurte første gangen heller, var 20 da jeg ble gravid. Men det var planlagt, og vi hadde vært sammen i fem år da. :p
 
Fikk spørsmål en gang forrige graviditet. Hadde vært sammen med mannen i ti år, 29 år, ferdig med utdanning noen år før, kjøpt rekkehusog stasjonsvogn og syntes det ganske opplagt var planlagt liksom.

Svarte noe som "når vi har klart å ikke få barn på ti år sammen er det vel ganske sannsynlig at det faktisk var planlagt". Men hadde lyst å svars "åja, du mener om jeg brukte prevansjon når jeg hadde sex med mannen min eller ikke? Nei, hadde sex uten kondom, var planlagt denne her".
 
Aldri blitt spurt men alle viste vi prøvde! Føler ikke det er så privat spørsmål eller frekt å spørre :s
 
Kanskje derfor ingen spurte første gangen heller, var 20 da jeg ble gravid. Men det var planlagt, og vi hadde vært sammen i fem år da. :p
Åja :) ja jeg var 20 selv, fylte 21år nå for 2 uker siden bare. Tror at med så ung alder tenker de fleste at det ikke er planlagt, men jeg vet om mange i tjue åra som ønsker seg barn så:) litt rart, men tror det kan være en grunn til at spørsmålene uteblir
 
Åja :) ja jeg var 20 selv, fylte 21år nå for 2 uker siden bare. Tror at med så ung alder tenker de fleste at det ikke er planlagt, men jeg vet om mange i tjue åra som ønsker seg barn så:) litt rart, men tror det kan være en grunn til at spørsmålene uteblir

Jeg er 20 år og blir spurt heele tiden!! Tror det er fordi at jeg og kjæresten har vært sammen så lenge, men liker ikke å bli spurt om det uansett! :p
 
Fikk spørsmål en gang forrige graviditet. Hadde vært sammen med mannen i ti år, 29 år, ferdig med utdanning noen år før, kjøpt rekkehusog stasjonsvogn og syntes det ganske opplagt var planlagt liksom.

Svarte noe som "når vi har klart å ikke få barn på ti år sammen er det vel ganske sannsynlig at det faktisk var planlagt". Men hadde lyst å svars "åja, du mener om jeg brukte prevansjon når jeg hadde sex med mannen min eller ikke? Nei, hadde sex uten kondom, var planlagt denne her".
Hah! Det skal jeg svare neste gang noen spør for å se hvordan de reagerer. Kanskje de blir like utilpass som jeg blir når spørsmålet kommer.
 
Tror ingen tør å spørre etter at vi gjennomgikk et svangerskapsavbrudd 18+2 sist. De fleste antar nok at det er planlagt :)
 
Her trengte ikke folk å spørre :p forholdet var såpass ferskt at alle forsto at dette var en gledelig overraskelse :)
 
spesielt å spørre om det.
har ikke fått det spørsmålet, men ettersom jeg har en gutt på 10 og alltid har ønsket meg flere barn, tror jeg de fleste skjønner at det ikke var et uhell akkurat. :p
 
Kan ikke si jeg tar meg nær eller irriterer meg over å få det spørsmålet.

Vi venter vår fjerde sammen og har begge kjønn. Den lille i magen var ikke planlagt og jeg synes ikke det er så rart at folk blir overrasket. Men å bli så sjokkert over at vi skal ha nr.4 at man ikke en gang sier "gratulerer", reagerer jeg på!
 
Kan ikke si jeg tar meg nær eller irriterer meg over å få det spørsmålet.

Vi venter vår fjerde sammen og har begge kjønn. Den lille i magen var ikke planlagt og jeg synes ikke det er så rart at folk blir overrasket. Men å bli så sjokkert over at vi skal ha nr.4 at man ikke en gang sier "gratulerer", reagerer jeg på!

Det er ufint ja, når man ikke engang later som om man er glad på deres vegne før man evt. begynner å spørre.
 
Back
Topp