Gratulasjonstråd og kommentartråd til terminlista :)

Nei ikke noe sjokk egentlig. Tok ut spiralen (etter mye kluss)i Januar, og fnt ut at vi skulle se hva som skjedde. Jeg har hatt lyst på en til i flere år, men sambo trengte litt ekstra tenketid.. :/
Mine to første er det 18 mnd mellom,så der ble vi kurert i endel år :p
Hadde en SA i sommer, så jeg kjenner jeg er ekstra bekymret denne gangen:( men krysser fingrene for alt går bra ♡
Det går nok bra :Heartred jeg hadde SA før min første og var bekymret men gikk fort over heldigvis:love2 håper det gjør med deg og :Heartred
 
Blir ikke riktig klok med ulike terminer, alt fra 19.04-01.05. Så skriver meg inn her også i tilfelle:)

01.05 - Thoane- Kbg sykehus-B2

Hva slags faktaopplysninger har du å ta utgangspunkt i?
 
Hva slags faktaopplysninger har du å ta utgangspunkt i?

Siste mens 12.juli, da regner jordmor 28 dagers syklus som gir termin 19.april. Min egen beregning menstermin gir meg termin 24. April. Første tul var enig med min termin. På 2 tul fikk jeg termin 28.april pga størrelse og i dag på 3 tul fikk jeg termin 01.05 pga størrelseo_O Så en sprell levende baby i dag hvor alt stod bra til. Så vet ikke hvor nøyaktig han måler.
 
Siste mens 12.juli, da regner jordmor 28 dagers syklus som gir termin 19.april. Min egen beregning menstermin gir meg termin 24. April. Første tul var enig med min termin. På 2 tul fikk jeg termin 28.april pga størrelse og i dag på 3 tul fikk jeg termin 01.05 pga størrelseo_O Så en sprell levende baby i dag hvor alt stod bra til. Så vet ikke hvor nøyaktig han måler.
Da regner din jordmor fremdeles 40+2. Jeg tror det er vedtatt at man skal regne 40+3 over hele landet nå, men er litt usikker på det. Tar du utgangspunkt i lengre sykluser? Sånn 32-34 dager, eller mistenker du kanskje noe om når du hadde eggløsning? I mitt forrige svangerskap ble mini målt 8 dager feil på ultralyd fordi han var stor. Jeg kan si _feil_ fordi det var prøverør og jeg vet innenfor 10 minutter når egget ble befruktet:) Jeg ville stolt mest på første TUL. Jo tidligere jo mindre spredning er det på størrelse. Både forrige unge og denne ble målt til én dag eldre ved til uke 7. Når jeg skal på ny TUL uke 13 forventer jeg 3-4 dagers avvik:)
 
Siste mens 12.juli, da regner jordmor 28 dagers syklus som gir termin 19.april. Min egen beregning menstermin gir meg termin 24. April. Første tul var enig med min termin. På 2 tul fikk jeg termin 28.april pga størrelse og i dag på 3 tul fikk jeg termin 01.05 pga størrelseo_O Så en sprell levende baby i dag hvor alt stod bra til. Så vet ikke hvor nøyaktig han måler.
Når alt det er sagt, så er du selvfølgelig veldig velkommen til å henge med oss uansett:)
 
Da regner din jordmor fremdeles 40+2. Jeg tror det er vedtatt at man skal regne 40+3 over hele landet nå, men er litt usikker på det. Tar du utgangspunkt i lengre sykluser? Sånn 32-34 dager, eller mistenker du kanskje noe om når du hadde eggløsning? I mitt forrige svangerskap ble mini målt 8 dager feil på ultralyd fordi han var stor. Jeg kan si _feil_ fordi det var prøverør og jeg vet innenfor 10 minutter når egget ble befruktet:) Jeg ville stolt mest på første TUL. Jo tidligere jo mindre spredning er det på størrelse. Både forrige unge og denne ble målt til én dag eldre ved til uke 7. Når jeg skal på ny TUL uke 13 forventer jeg 3-4 dagers avvik:)
Takk for så utfyllende svar :happy:
Min beregning er ut i fra min syklus på 33 dager. Den er mellom 31 og 33,så tok 33 som den lengste. Hvis 01.05 stemmer så blir jeg overrasket for da testet jeg klar positiv på 9 dpo og hadde hcg på 59 på dpo 10. Eggeløsning kan jo ha vært senere selvsagt, men den pleier å være stabil altså. Men jeg vil gjerne få henge litt med dere også. Ser ut som en fin gjeng :D
 
Takk for så utfyllende svar :happy:
Min beregning er ut i fra min syklus på 33 dager. Den er mellom 31 og 33,så tok 33 som den lengste. Hvis 01.05 stemmer så blir jeg overrasket for da testet jeg klar positiv på 9 dpo og hadde hcg på 59 på dpo 10. Eggeløsning kan jo ha vært senere selvsagt, men den pleier å være stabil altså. Men jeg vil gjerne få henge litt med dere også. Ser ut som en fin gjeng :D
Da holder jeg med deg på 24.april:)
 
Jeg kan også fjernes fra listen
Lilutta 09.05.

Nei. Var det MA? Jeg ventet liksom på at du skulle komme tilbake fra TUL i dag og fortelle om hvor fint det var å se et lite sprellende foster :(
 
Kan fjernes fra denne da d ble SA her, men flytter litt nervøst til juli:nailbiting::love7

Krysser fingrene for at juli-versjonen holder til termin:) Mine to eldste har begge blitt til rett etter SA/MA.
 
Back
Topp