gratulasjon av fødsel på facebook

Dette skjedde meg! Så jævla irriterende!!!

Enig :) vi fortalte alle at ingen skulle skrive noe/legge ut bilder før vi hadde gjort det :D
Kommer vi også til å gjøre....det gjorde vi når det gjaldt å gå ut offentlig med at vi var gravide også...sa at det ikke var FB-offentlig før vi selv la det ut på vår egen side :-) Heldigvis respekterte våre venner dette :-)

Jeg har allerede nå, 3MND ut i svangerskapet, gitt beskjed om at jeg ikke vil ha at noen poster noe som helst om min baby på facebook ;) Hadde ikke blitt særlig glad om det hadde skjedd - men forstår jo også at noen lett kan la seg rive litt med og få lyst til å fortelle det :-)

Jeg synes i prinsippet ingen har noe med å publisere/kommentere noen som helst nyheter på nett uten at de det gjelder har gjort det selv først! Handler for min del om å respektere andres privatliv.

mannen her sa det så gikk ganske greit men så fikk alle også beskjed om at vi selv ville si det på facebook! ville ikke ha folk som skulle ringe meg og div rett etter fødsel! noe alle respekterte heldigvis!
syns det er synd at noen tar seg slike friheter

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Det er jeg heeelt enig i. :) her ble det desverre publisert på fb til og med før jeg kom ned fra overvåkningen etter ks. Så utrolig unødvendig........

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Det er jeg heeelt enig i. :) her ble det desverre publisert på fb til og med før jeg kom ned fra overvåkningen etter ks. Så utrolig unødvendig........

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Det samme skjedde her ...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kan ikke de evt bare sende en melding til de nye foreldrene istede å dele det med hele verden? Evt komme med enda en gratulerer når det er blitt kunngjort av foreldrene? Irriterer meg bare ved tanken...... ;-p

Lurer litt på hva personene, som poster en slik nyhet ut til verden, tenker. Mangler de sosiale antenner? Jeg hadde blitt forbanna! Håper virkelig at de som får mms nyheten først klarer å holde seg unna å poste no.

Jeg tror ikke de som gratulerer på face mener det vondt, men samtidig tror jeg at noen faktisk ønsker å vise at de var først ute, de fikk "annonsere" noe stort og får mange liker og slikt.

Sambo skrev på face at han var blitt onkel samme kveld som barnet ble født, uten at foreldrene selv hadde skrevet noe. De hadde ikke engang annonsert svangerskapet på facebook, så jeg bad ham fjerne det. Han hadde bare ikke tenkt så langt, han ville bare fortelle om noe fint som han var veldig stolt over, men han var jo enig med meg da jeg forklarte hvorfor han burde ta det vekk.

Jeg ville blitt irritert om noen la ut statuser om at jeg hadde født før jeg selv hadde sagt det på FB. Jeg har ikke postet noe om graviditeten, og de få som vet kjenner meg godt nok til å vite at jeg ikke setter pris på det. Hadde blitt helt sprø om noen hadde delt bilder på FB! Derfor har jeg bestemt at jeg ikke orker andre enn nærmeste familie på besøk på sykehuset, og familien har fått beskjed om at jeg skal få hvile før nyheten kommer ut.

Hadde blitt sinna selv jeg og er enig i at foreldrene bør få legge ut og ikke alle andre :)

Jeg klikka! Mamma gjorde dette.. enda jeg hadde sagt ifra om at ingenting skulle ut på Facebook før vi selv gjorde det. Hun gjorde det 10 minutt etter fødselen med lillemor. Denne gangen skal jeg få mannen til å si ifra til absolutt alle på min side i familien at ingenting skal ut på Facebook og ingenting skal sies til noen i min familie om at jeg har dratt på sykehuset den dagen nr 2 velger å komme.

Jeg tror ikke de som gratulerer på face mener det vondt, men samtidig tror jeg at noen faktisk ønsker å vise at de var først ute, de fikk "annonsere" noe stort og får mange liker og slikt.

Sambo skrev på face at han var blitt onkel samme kveld som barnet ble født, uten at foreldrene selv hadde skrevet noe. De hadde ikke engang annonsert svangerskapet på facebook, så jeg bad ham fjerne det. Han hadde bare ikke tenkt så langt, han ville bare fortelle om noe fint som han var veldig stolt over, men han var jo enig med meg da jeg forklarte hvorfor han burde ta det vekk.

ja ho ville sikkert berre vere først med å annonsere det, og ikkje tenkte så langt at noke så stort kanskje foreldra sjøl skal få æren av å annonsere :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Vi stengte veggene våre og fant ut at etter en tøff, men til slutt lykkelig slutt på fødSelen så ville vi vente med å annonsere på Facebook til dagen etter, det var mye vi måtte la synke inn. Kl. 17 la morfar ut følgende på Facebook: jeg har blitt morfar

Hadde det ikke vært for at jeg var så overlykkelig å få en frisk sønn tilbake så hadde jeg skjelt ham ut! Det ble heller til at vi i hui og hast måtte legge ut på Facebook at vi hadde blitt foreldre

Nesten det samme skjedde meg. En venninne ringte fordi jeg hadde termin, lurte på om noe var på gang. Det var det jo. 10 min etterpå fikk jeg gratulasjon på fb i tillegg. Måtte da skynde meg å publisere nyheten på fb selv så jeg kunne "eie" nyheten. Ganske irriterende. Hadde lyst å komme hjem fra sykehuset i det minste før jeg publiserte noe. Var jo aldri ute på fb at jeg var gravid engang. Neste gang stenger jeg veggen min

Jeg gratulerer aldri på fb før jeg ser de har gjort det selv. Får jeg en sms eller mms gratulerer jeg tilbake i en sms :) Her ropte vel søstra mi det ut for meg på fb.

Foreldrene må få publisere selv først på Facebook. Hvis man skal gratulere etter å ha fått et sånt bilde eller privat melding så sender man privat melding tilbake med gratulasjon.

Jeg gratulerer aldri på fb før jeg ser de har gjort det selv. Får jeg en sms eller mms gratulerer jeg tilbake i en sms :) Her ropte vel søstra mi det ut for meg på fb.

Synes alle bør tenke slik. I "gamle dager" hadde man det innabords at man svarte på samme måte som man fikk beskjed.

Skal stenge veggen min, og har heldigvis ikke veldig Facebook-aktiv familie, og kjenner jeg meg selv tar det ikke mange timene før instagram og facebook er underrettet. Men har en liten gru i bakhodet for den dotten som poster på sin vegg at h*n vil gratulere oss, med tagger

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Back
Topp