Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men jeg føler at det er "ammeslutt-press" fra mange. Spør man om hjelp med ammeproblemer så får man kjapt opp "ammepress", og noen oppfordrer til å gi opp ammingen. Om å gjøre å gå over til fast føde så fort som mulig.
Vi begynte med grøt fordi hs ikke var fornøyd med vektoppgangen hennes. Da hadde hun allerede prøvd å få oss til å gi mme som tillegg. Det funket ikke, lillemor kastet opp og ble veldig urolig, så da ble det grøt. Men sånn egentlig var det ikke behov for det, hun hadde jo fulgt sin kurve og var våken og aktiv uten noe mme eller grøt.
Men jeg føler at det er "ammeslutt-press" fra mange. Spør man om hjelp med ammeproblemer så får man kjapt opp "ammepress", og noen oppfordrer til å gi opp ammingen. Om å gjøre å gå over til fast føde så fort som mulig.
Men jeg kjenner på at det er stressende å ikke bli sikker på hva som er rett; tidlig grøt eller ikke. Jeg har hørt at tidlig eksponering for gluten kan motvirke problemer, men også det motsatte.
Opplever akkurat det samme. Ikke tenkt på det som press egentlig, men litt irriterende masVel, ikke direkte press.
Det er dog en del mas hele tiden, er du sikker på du har nok melk da.
Du vet at du gjør det lettere for deg selv om du begynner med litt fast føde.
Hun sover nok gjennom natten da...
osv osv...håpløst...
Samme her omtrent. På 5 mnd kontrollen mente helsesøster at et par teskjeer om dagen med fast føde var aaltfor tidlig - på 6 mnd kontroll fikk vi samme beskjed som du, 4 måltider om dagen. Det er jo en helt syk overgang, ikke rart det "stoppa opp" for jenta di. Vi tok det veldig gradvis, likevel var det flere ganger tilbake til bare pupp en stund og så starte nesten på nytt.På 6 måneders kontrollen fikk vi høre at vi skulle bare begynne med fire grøtmåltider med engang, da hadde vi allerede begynt å gi et grøtmåltid som middag og det funket fint. Men ifølge barneleger var det for lite og det var ingenting i veien å starte fullt ut med engang. Hun spiste utrolig nok alt og, en liten periode, så begynte hun å spise mindre og mindre. Da blei jo vi stresset som sikkert stresset henne mere. Hun kuttet ut det ene måltidet etter det andre, helt til det var utrolig om vi klarte å få i henne en skjei om dagen. Da hun runda 7 måneder sluttet hun totalt å spise og jeg måtte fullamme til hun var 8 måneder hvor hun begynte som smått å spise igjen.
Ang grøt framfor grønnsaker er pga tilsatt jern. Ernæringsmessig er det kun jern som er nødvendig tilskudd fra 6 mnd. Annet enn det holder mm til 12 mnd.Samme her omtrent. På 5 mnd kontrollen mente helsesøster at et par teskjeer om dagen med fast føde var aaltfor tidlig - på 6 mnd kontroll fikk vi samme beskjed som du, 4 måltider om dagen. Det er jo en helt syk overgang, ikke rart det "stoppa opp" for jenta di. Vi tok det veldig gradvis, likevel var det flere ganger tilbake til bare pupp en stund og så starte nesten på nytt.
Mye mas om grøt hos helsesøsteren vår, jeg var mer opptatt av grønnsaker, og ikke minst variasjon, men hun mente jeg skulle gi bare grøt. Fader ikke rart unger blir kresne, tenkte nå jeg..