Grøtporsjon

Måtte måle hvor mye han spiste. Ble nysgjerrig ;-) Her har jeg 3 dl vann i før jeg hiver oppi grøten! Og dette sluker han! Spiser gjerne fruktmos etterpå! Gutten min har matlyst gitt! (Veier 9, 5 kg)

Lillebror 24. juli
Godt å høre det er fler sultne babyer, og at det er andre som spiser mindre. Alt er vel innenfor normalen:) jeg gir og ofte fruktmos etterpå hvis det er igjen etter middagen:) bra med matlyst!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Her bruker han å spise rundt 1-1,5 dl vann med 4-5 SS grøt pluss en kvart banan som er most oppi og en eggeplomme (takk for tips) :) og andre dager bare grøt, vann og litt fruktmos.
Vi bruker kun HOLLE sin fra helsekost fordi den ikke er tilsatt palmeolje. Nå bruker vi med hirse og pære og den smaker ikke så mye, derfor er det fint å mose frukt og tilsette evt. bruke fruktmosglass/ beger/ ellas. :)
 
Vi bruker også kun Holle, og kjører 120ml erstatning med ca. 4 ss grøtpulver i :) gjerne også en ts Udo's Choice eller rapsolje. Noen ganger litt sviskemos/saft eller aprikosmos oppi.

Her også går det i eggeplomme, men han synes det er så godt, så pleier å gi det uten å blande det i noe :)
 
Lager litt over en porsjon, så lager vi bare mer hvis han virker mer sulten :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Så smart å prøve med banan i, min gutt har fått banan 4 ganger, og han HYLER hver gang, den siste gangen vi prøvde hadde eg venta nesten 2mnd, men han fikk vondt da og.. Mageknip.. Så derfor tørr eg ikke Men vi ha blanda i litt sånn fryktløse som vi kjøper, noen ganger sviskemos... Det fungerer iblandt her, men ikke alltid.. Virker som han blir fort matlei igrunn... Spesielt med grøten.

Si ifra hvis du har noen andre triks:)
Veldig viktig at bananen er kjempe moden. Heller litt brunt skall enn at det er grønt. Grønt skall på bananen er tydelig tegn på at den ikke er helt moden og da kan man få veldig vondt i magen.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp2
 
Jeg lager grøt på slump. Hun spiser ner enn det som står på pakken, hun har god matlyst :) Hun spiser grøt regelmessig hver dag og frukt som dessert eller mellommåltid. Har hun litt dårlig matlyst så heller jeg litt frukt på grøten. Da spiser hun ofte opp. Hun er veldig glad i frukt. Både fersk og de på beger som man kjøper i butikken :) Hun er litt over 7mnd og får 6 eller 8mnd grøt. Jeg prøver og variere så mye som mulig så hun ikke skal bli matlei. Lager den passe tykk. På kvelden får hun godnatt grøt.

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Vi bruker også kun Holle, og kjører 120ml erstatning med ca. 4 ss grøtpulver i :) gjerne også en ts Udo's Choice eller rapsolje. Noen ganger litt sviskemos/saft eller aprikosmos oppi.

Her også går det i eggeplomme, men han synes det er så godt, så pleier å gi det uten å blande det i noe :)

Blander du tran i grøten? :) Og gir du eggeplomme fra bløtkokt egg eller misforsto jeg helt nå? :p

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Blander du tran i grøten? :) Og gir du eggeplomme fra bløtkokt egg eller misforsto jeg helt nå? :p

♡Prinsesse 14 juli♡

Ikke ren tran, nei :) Udo's Choice, blanding av litt flere fettsyrer.
Grøtene til Holle anbefaler også å blande inn rapsolje, så derfor veksler jeg mellom disse.

Eggeplomme fra bløtkokt ja :) Viktigste er at hviten er stivnet, siden det er i den de verste allergenene sitter. Hender jo litt av plommen er litt hardkokt, men han spiser den likevel :) Greit å vende til litt klumper.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke ren tran, nei :) Udo's Choice, blanding av litt flere fettsyrer.
Grøtene til Holle anbefaler også å blande inn rapsolje, så derfor veksler jeg mellom disse.

Eggeplomme fra bløtkokt ja :) Viktigste er at hviten er stivnet, siden det er i den de verste allergenene sitter. Hender jo litt av plommen er litt hardkokt, men han spiser den likevel :) Greit å vende til litt klumper.


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke tenkt på og gi egg :) Det må jeg prøve og gi :) Hvor gammel er barnet ditt? Okey, så du blander ikke tran i grøten. Det hadde vært en fin måte og gi på, men vet ikke om jeg kan gjøre det?

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Jeg har ikke tenkt på og gi egg :) Det må jeg prøve og gi :) Hvor gammel er barnet ditt? Okey, så du blander ikke tran i grøten. Det hadde vært en fin måte og gi på, men vet ikke om jeg kan gjøre det?

♡Prinsesse 14 juli♡

Min er født dagen før frøkna di, ser jeg :) De kan få opptil tre eggeplommer i uken.

Kan ikke skjønne at det skal gjøre noe å blande tran i grøten når man kan gjøre det med andre oljer :) Sikkert en fin måte å få det i henne på ja :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så både tran og udo's kan man gi da? Jeg vet det er mye fine fettsyrer i den. Da skal jeg prøve det. Hun spytter ofte ut igjen når jeg gir på skje :/

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Vi bruker også kun Holle, og kjører 120ml erstatning med ca. 4 ss grøtpulver i :) gjerne også en ts Udo's Choice eller rapsolje. Noen ganger litt sviskemos/saft eller aprikosmos oppi.

Her også går det i eggeplomme, men han synes det er så godt, så pleier å gi det uten å blande det i noe :)

klarer dere å holde dere under 500 ml i løpet av et døgn?
 
Så både tran og udo's kan man gi da? Jeg vet det er mye fine fettsyrer i den. Da skal jeg prøve det. Hun spytter ofte ut igjen når jeg gir på skje :/

♡Prinsesse 14 juli♡

Prøv ''easy tran''! Selges på apotek :) Er som en tynn lang pipette som du bruker nedi flaska og inn i munn på de små. genialt her i gården! :)
 
klarer dere å holde dere under 500 ml i løpet av et døgn?

Ja :) Kjører 2x 120ml, altså morgen og kveld. Virker veldig passe, noen ganger er det igjen et par skjeer. Har jo begynt litt med middag også, men ikke hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja :) Kjører 2x 120ml, altså morgen og kveld. Virker veldig passe, noen ganger er det igjen et par skjeer. Har jo begynt litt med middag også, men ikke hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Så bra :) Her varierer det litt. Tipper han ligger på rundt 500 og mulig litt pluss.
Han får 1 mme måltid på formiddagen etter frokost - gjerne flaske i senga, så får han etter kveldsmat i senga igjen og på natta.
Han får grøt x 2, middag og frukt til lunch. Han har lagt på seg en del de siste ukene for nå har han blitt rundere i kinn og armer men fortsatt ikke ''for'' stor om du skjønner meg. ;)
 
Så bra :) Her varierer det litt. Tipper han ligger på rundt 500 og mulig litt pluss.
Han får 1 mme måltid på formiddagen etter frokost - gjerne flaske i senga, så får han etter kveldsmat i senga igjen og på natta.
Han får grøt x 2, middag og frukt til lunch. Han har lagt på seg en del de siste ukene for nå har han blitt rundere i kinn og armer men fortsatt ikke ''for'' stor om du skjønner meg. ;)

Her er det veldig varierende egentlig :) Hender nemlig vi lager en flaske om morgenen som han får i senga og da sovner vi igjen.
Men tipper vi har ca. tre, maks fire flasker i løpet av dagen, alle på 180ml ved siden av grøten og evt middag og noen ganger frukt :)

Så aktiv som han din er, er det ikke rart han spiser mye :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp