Grøtporsjon

Stjernestøv

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hvor mye er en grøtporsjon for deres små? På alle pakkene står det jo en dl vann, men det holder ikke her iallfall. Tenker det er rart at en porsjon er lik ved 4 og 6 mnd, skulle jo tro det økte litt:p bare lurer litt på om det kun er min gutt som spiser mye. Hehe

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Spiser en god del mer enn en dl her for å si det sånn:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min gutt spiser bare grøt til kvelds, han er ikke så glad i grøt.. Spiser ca en halv posjon..
 
Jeg har tatt en måleskje fra nanen som jeg bruker til å ta grøt med, og på dagen får hun 5 skjeer med pulver og passe vann og til kvelden får hun 10 skjeer med pulver og passe med vann..;) har aldri fulgt oppskriften på pakken jeg..

Prinsesse juli 2013
 
Min gutt spiser bare grøt til kvelds, han er ikke så glad i grøt.. Spiser ca en halv posjon..
Tror ikke min er kjempebegeistret heller. Han blir ofte kjempesur når han får grøt, samtidig som han spiser det jo. Har prøvd med most banan i og det funker bedre. Ellers så funker 4mnd grøten fra nestle med mais og banan, men jeg vil jo vende han til gluten så jeg prøver med andre typer eller blander. Er utrolig lei hyl ved grøtskåla!
Skal ikke være enkelt:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har tatt en måleskje fra nanen som jeg bruker til å ta grøt med, og på dagen får hun 5 skjeer med pulver og passe vann og til kvelden får hun 10 skjeer med pulver og passe med vann..;) har aldri fulgt oppskriften på pakken jeg..

Prinsesse juli 2013
Så lurt, da har du jo funnet mengde som passer din:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg lager grøten av litt over en dl vann, men det er ikke alltid hun spiser opp alt. Hun viser tydelig når hun er mett, da nekter hun å gape og snur seg bort.
 
Tror ikke min er kjempebegeistret heller. Han blir ofte kjempesur når han får grøt, samtidig som han spiser det jo. Har prøvd med most banan i og det funker bedre. Ellers så funker 4mnd grøten fra nestle med mais og banan, men jeg vil jo vende han til gluten så jeg prøver med andre typer eller blander. Er utrolig lei hyl ved grøtskåla!
Skal ikke være enkelt:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Så smart å prøve med banan i, min gutt har fått banan 4 ganger, og han HYLER hver gang, den siste gangen vi prøvde hadde eg venta nesten 2mnd, men han fikk vondt da og.. Mageknip.. Så derfor tørr eg ikke Men vi ha blanda i litt sånn fryktløse som vi kjøper, noen ganger sviskemos... Det fungerer iblandt her, men ikke alltid.. Virker som han blir fort matlei igrunn... Spesielt med grøten.

Si ifra hvis du har noen andre triks:)
 
Vet ikke akkurat hvor mye, men har aldri brukt målene på grøtpakken, det blir alt for lite :p
 
Jeg bruker ikke målene på pakken, blir for lite :p så lager litt mer :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Lager på ca. 100 ml vann. Blander litt sviskemos eller pæremos i grøten (slik at hun får litt variasjon). Elsker grøt, men middagsmat derimot har jeg ikke sjans til å få i hun... Brekker seg med en gang

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg pleier også å ha litt fruktmos eller bær i den grøten uten smak, hun har lært seg at det smaker bedre :)
 
Måtte måle hvor mye han spiste. Ble nysgjerrig ;-) Her har jeg 3 dl vann i før jeg hiver oppi grøten! Og dette sluker han! Spiser gjerne fruktmos etterpå! Gutten min har matlyst gitt! (Veier 9, 5 kg)

Lillebror 24. juli
 
Så smart å prøve med banan i, min gutt har fått banan 4 ganger, og han HYLER hver gang, den siste gangen vi prøvde hadde eg venta nesten 2mnd, men han fikk vondt da og.. Mageknip.. Så derfor tørr eg ikke Men vi ha blanda i litt sånn fryktløse som vi kjøper, noen ganger sviskemos... Det fungerer iblandt her, men ikke alltid.. Virker som han blir fort matlei igrunn... Spesielt med grøten.

Si ifra hvis du har noen andre triks:)
Litt sånne fryktløse? ;) autocorrect?:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Så smart å prøve med banan i, min gutt har fått banan 4 ganger, og han HYLER hver gang, den siste gangen vi prøvde hadde eg venta nesten 2mnd, men han fikk vondt da og.. Mageknip.. Så derfor tørr eg ikke Men vi ha blanda i litt sånn fryktløse som vi kjøper, noen ganger sviskemos... Det fungerer iblandt her, men ikke alltid.. Virker som han blir fort matlei igrunn... Spesielt med grøten.

Si ifra hvis du har noen andre triks:)
Skal si ifra hvis jeg finner noe lurt:) kjedelig at han får magevondt av banan, da er det sikkert lurt å vente litt. Finnes jo mye annen frukt og som kan gi litt smak kanskje:) har laget sviskemos og putter en isbitterning i av og til. Tror han her blir grøtlei av samme grøt for lenge.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Lager på ca. 100 ml vann. Blander litt sviskemos eller pæremos i grøten (slik at hun får litt variasjon). Elsker grøt, men middagsmat derimot har jeg ikke sjans til å få i hun... Brekker seg med en gang

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Lager du selv eller gir glass? Syns min rynker mer på nesa når han får glass enn hjemmelaget. Prøver å vende han til begge deler sånn at jeg har mulighet til å gi glass hvis jeg ikke får laget. Hvis du prøver enkle søte smaker som kun gulrot eller kun søtpotet feks? Skal ikke være enkelt alltid:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp