Grøtnekt?

Hipp finner jeg ikke noe sted her omkring. Utvalget er så sykt dårlig. Men skal se etter for må til byen for å kjøpe hirsemel :)
holle er på helsekostbutikk så om du kjøper hirsemel der så har dem helt sikkert grøten også :) om du ikke lager hirsegrøt selv da :) huff ja, dårlig utvalg her omkring også, har en ivrig oldemor som kjøpte 2 pakker grøt til snuppa her så da har vi hatt en stund. Kjedelig å måtte dra langt unna bare for å få tak i normale økologiske matvarer og babyprodukter..

Gutten min har generelt spisenekt og ahr holdt på sånn i en uke snart. Vrir seg unna og nekter å gape. Jeg har prøvd med alt mulig, men han vil IKKE ha. Pupp derimot er supert, så nå tar vi rett og slett noen dager med bare puppen og bittelitt kveldsgrøt og så håper jeg han får lyst på mat igjen etterpå...... :-p

Hvis han er veldig sulten og/eller trøtt er det bare melk som er godt nok her i gården. Kan kanskje spise litt grøt etterpå men det blir gjerne ikke så mye. Må bare prøve å ikke la det gå for lang tid mellom måltidene så går det greit. Har prøvd brød med leverpostei til frokost de siste dagene, men det går for sent tror jeg, han blir ikke mett fort nok og blir bare frustrert, så ender opp med å måtte lage grøt i tillegg.

Hvor mye frukt gir dere? Spiser de en hel fruktkopp?
Hun fikk en med fersken og mango idag, og hun ville ikke stoppe :P
Med eple og pære spiser hun en kvart kanskje, men nå stoppet jeg etter halve :P

Hvor mye frukt gir dere? Spiser de en hel fruktkopp?
Hun fikk en med fersken og mango idag, og hun ville ikke stoppe :P
Med eple og pære spiser hun en kvart kanskje, men nå stoppet jeg etter halve :P
Han elsker frukt! Nesten alt går rett ned, bare ikke det er for syrlig. Det går vel 1/2-1 smoothiepose om dagen, og så får han gjerne en terning aprikosmos i/ved siden av grøten i tillegg. Hadde eple og blåbærsmoothie idag, og den var kjeeempegod :p jeg pleier å fordele det ut litt, så han får gjerne noen skjeer etter grøten/middagen, som dessert og for å optimalisere jernopptaket (lager en del av grøten selv). Hvis vi skal ut på noe har jeg gjerne med en pose for sikkerhets skyld, som et lite mellommåltid til vi kommer hjem/et sted hvor jeg kan amme.

Ja jeg gir frukt rett etter grøten. Men nå er frysen vår ødelagt og får ikkek jøpt ny før skattepengene :( Er fruktmos på sånne bokser like bra som hjemmemost frukt?

Sånne smoothier har jeg ikke prøvd enda, har bare laget most frukt selv. Hvilke sånne kjøpesmoother gir dere? Tenkte det kan være greit når vi feks er ute og det snart er tid for mat så kanskje det kjøper meg en halvtimes tid :)

Ja jeg gir frukt rett etter grøten. Men nå er frysen vår ødelagt og får ikkek jøpt ny før skattepengene :( Er fruktmos på sånne bokser like bra som hjemmemost frukt?

Sånne smoothier har jeg ikke prøvd enda, har bare laget most frukt selv. Hvilke sånne kjøpesmoother gir dere? Tenkte det kan være greit når vi feks er ute og det snart er tid for mat så kanskje det kjøper meg en halvtimes tid :)
Når jeg ikke lager smoothie og annet selv, men kjøper sverger jeg til de fra Ellas Kitchen. De er basert på kun rene ingredienser, er økologiske, og ikke minst: de faller veldig godt i smak her i gården.

Når jeg ikke lager smoothie og annet selv, men kjøper sverger jeg til de fra Ellas Kitchen. De er basert på kun rene ingredienser, er økologiske, og ikke minst: de faller veldig godt i smak her i gården.
Signerer denne. Jeg bruker ikke Nestlé av prinsipp, men har forsøkt et par av Hipp sine og de er ikke like populære her som Ellas. Det skal ikke være noe annet enn ren frukt/bær i disse, så selv om de ikke er fersklagde tror jeg det er helt greit å servere istedet for hjemmelaget :) men jeg prøver å lage litt selv også, for er billigere og mer miljøvennlig :)

Han spiser gjerne et helt beger med frukt eller en hel smoothie. Kommer litt ann på hva han får i tillegg om jeg gir hele. Synes det er kjekt med smoothie på tur og beger hjemme. Har prøvd alt mulig, synes begerne til hipp er litt mindre syrlige enn nestle. Og kjekt med de minste posene! Ofte blander jeg ferdig kjøpt mos med noe jeg har selv som feks avokado/banan osv.

Jeg blander ofte smoothie med havregrøt. Da blir det med engang litt mer næring i lunsjen. Det er en stor hit her i gården.

Er det noen som har prøvd disse? Har sett reklame for dem. Skal de bare gis uten å varmes eller noe?

13813.jpg

Er det noen som har prøvd disse? Har sett reklame for dem. Skal de bare gis uten å varmes eller noe?

13813.jpg
Vi har prøvd begge typene, den grønne var visst best ;) det er relativt lite grøt i de da, kun 30% eller noe, så vet ikke om det kvalifiserer som et eget måltid, men er iallefall mer næring enn bare frukt så fin på tur. Gir den bare romtemperert ja.

Vi har prøvd begge typene, den grønne var visst best ;) det er relativt lite grøt i de da, kun 30% eller noe, så vet ikke om det kvalifiserer som et eget måltid, men er iallefall mer næring enn bare frukt så fin på tur. Gir den bare romtemperert ja.

Så flott. Takk for svar!
Da skal jeg se etter en slik til vesla neste gang. Ikke et fullverdig måltid kanskje, men blir jo som en liten og litt mettende snacks. Så kan mor unne seg en kaffe og en bolle :P er lov når man er ute :D

Så kan mor unne seg en kaffe og en bolle :P er lov når man er ute :D

Det er veldig lov - og så enormt viktig. Btw: en får også kjøpt gjenbrukbare smoothieposer, hvor en selv kan lage ulike smoothier og fylle på, dersom en heller ønsker å gjøre det enn å kjøpe ferdig. Fås kjøpt på bla Enklere Liv og ulike nettsteder som feks Timogtia.

Det er veldig lov - og så enormt viktig. Btw: en får også kjøpt gjenbrukbare smoothieposer, hvor en selv kan lage ulike smoothier og fylle på, dersom en heller ønsker å gjøre det enn å kjøpe ferdig. Fås kjøpt på bla Enklere Liv og ulike nettsteder som feks Timogtia.

Ja det skal jeg gjøre til sommeren. Frysen er ødelagt så må kjøpe ny når skattepengene kommer.
Da blir det deilig og kjølig smoothie til henne, og fruktis til mammaen :P

13813.jpg
Her elsker han disse i alle smaker. Har gitt de som lunsj når vi har vært på farten noen ganger. Posen er ganske stor, så han vil som regel ikke ha noe mer hvis han i det hele tatt orker hele.

Da har jeg vært og kjøpt hirsemel, tenkte å lage en liten vaffelrøre med dette imorgen (baby kan få egg nå sant? vaffel går greit å spise i små biter?)

Har også kjøpt inn etpar sånne Ella smoothier og en av hver av de grøtsmoothiene. Hun fikk den gule med banan idag og hun satt og gaaapte :P Merket at hun var begynt å bli litt sulten men siden vi var en halvtimes kjøretur hjemmefra så hadde jeg lanlagt å kjøpe noen slike idag. Og det hjalp veldig. Fikk en slik og var strålende fornøyd, så fikk hun grøt en time senere da vi kom hjem. Kjøpte meg litt tid og hun fikk ekstra frukt. Smørblid altså :D
Veldig greit med en sånn liten snacks på veien. :) Har syntes det er så stress med mme og baby på tur, dette gjorde alt mye lettere!

Har ikke prøvd å gi henne brød enda, vi spiser ikke brød selv. Men nå tenkte jeg å bake og ha i frysen til henne :)
Får hun hele skiven eller bare skorpene? Skal jeg dele det i småbiter eller la henne sutte selv?
Tenkte å ta leverpostei på, noen tips til god smøreost? Er smør ok?

Nei har jeg ikke prøvd. Hvor får jeg fatt i den? :)

Jeg får ikke i han biter av brød, jeg må gi skorpen eller en halv skive.

Back
Topp