"Grøtallergi"?!?

Azra'il

Elsker forumet
Har den siste uka prøvd å gi vesla smaksprøver på grøt...og hun elsker det (spesielt den med banan i). Men hun får så voldsom utslett av det..tror i hvert fall at det er det hun reagerer på[8|]

Men hun må jo snart begynne å få noe annet enn pupp og MME...

Har forresten prøvd ulike typer grøt..Finnes det grøttyper for allergikere? Noe som kanskje ikke inneholder gluten (det er vel ganske vanlig å reagere på er det ikke?)

Her er gullet allergisk mot melk så vi gir sinlac. Det er grøt for allergibarn. Faller i smak her, innhalerer maten [;)]

Hmm..tror ikke hun har melkeallergi eller. Hun har fått en flaske MME med vanlig NAN hver dag siden hun ble født...
Men da skal jeg prøve Sinlac i morgen[:)]

Vi begynte med Holle hirsegrøt, den er iallfall glutenfri.

Skyt meg hvis jeg tar feil nå, men trodde ikke man reagerte på gluten med utslett? [8|]

Det er ikke banan hun reagerer på da? Har du prøvd en periode med grøt som ikke inneholder frukt? Hvis man er alergisk mot noen fruktet pleier man å få utslett....

Reagerer man på gluten får man magetrøbbel.

Hei :) tror heller ikke på glutenallergi for jeg mener det ikke er gluten i risgrøten med banan..
Har du prøvd med andre typer grøt da?? som ikke har banan..
eller andre merker ? eller annent korsort?

Sinlac er uten melk og gluten... Men kan jo prøve.. [:)]

Har prøvd både med og uten frukt i...men i dag har hun ikke fått grøt og har like mye utslett, så er nok ikke det eller[X(] Kanskje hun reagerer på pusene eller vofsen? Skal bort i helga...så spennende å se åssen det er da.

Jeg var og allergitestet gutten min sist uke og da spurte jeg om allergi på husdyr ettersom vi har to puser. Fikk beskjed om at de ikke reagerer på dyr når de er så små.

ORIGINAL: Bøllefrø i magen

Jeg var og allergitestet gutten min sist uke og da spurte jeg om allergi på husdyr ettersom vi har to puser. Fikk beskjed om at de ikke reagerer på dyr når de er så små.

Puh!! Det var bra...undres hva det kan være da. Hun er fin om morgenene, men utover dagen blusser det opp igjen.

ORIGINAL: engelimagenmin

Bruker hun smokk? Tulla her hadde også en del utslett rundt munnen, tror det var fuktighet pga smokken..

Haha..ja, det kan du tro. Kun "the real thing" som gjelder her...Er ikke verst i ansiktet, men på overkroppen.

parfyme eller skyllemiddel?
...[8|]

ORIGINAL: Nina 1981

ORIGINAL: Bøllefrø i magen

Puh!! Det var bra...undres hva det kan være da. Hun er fin om morgenene, men utover dagen blusser det opp igjen.

Det var rart, fordi en veninne av meg har en datter som var allergisk mot katt (de hadde 3 av dem) fra spedbarnsalderen av, så de måtte ha kattene ute i 2 år... deretter ga allergien seg hos jentungen...

ORIGINAL: Lenelill

parfyme eller skyllemiddel?
...[8|]

Bruker ingen av delene..og bare sånn allergivennlig vaskepulver. Brukt det samme siden før hun ble født.

Hmm, merkelig. Kan det være sånn varmeutslett?

Har tenkt tanken jeg og...men kler henne ikke så mye + at vi har holdt oss inne i det siste (siden jeg har influensa), så hun har liksom ikke blitt varm i posen sin eller. Skal til legen nå om 45 min., så vi får se hva hun sier.

ORIGINAL: Nina 1981

Hmm, merkelig. Kan det være sånn varmeutslett?

Har tenkt tanken jeg og...men kler henne ikke så mye + at vi har holdt oss inne i det siste (siden jeg har influensa), så hun har liksom ikke blitt varm i posen sin eller. Skal til legen nå om 45 min., så vi får se hva hun sier.

Kan kanskje være en form for eksem også, håper ikke det. Du får oppdatere oss om hva legen mener! Lykke til[:)]

Back
Topp