Grøt

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hva slags grøt er favoritten?

Her er det naturell havregrøt 6mnd, eller hjemmelaget havre og hirsegrøt med sviske.

Utrolig sær på grøt og spiser igrunn bare disse.

Vi bruker natta grøtene til nestle de andre nestle grøtene blir hun så obstipert av. Har ikke brukt andre merker da de er litt ulent å få tak I der vi bor.

Ingen favoritt her, så lenge det er grøt (mat, egentlig), så går det ned på høykant :D

Favoritten er hjemmelagd havregrøt (enten av havremel eller hele lettkokte havregryn), blandet med sviskemos og litt kokosolje :-)

Hun blir fort litt matlei, så forsøker lage en del forskjellige grøter. Spelt, emmer og enkorn, pluss Enagos eplegrøt er også veldig godt ifølge henne ;)

Her er ikke grøt noen hit lenger. Kun hjemmelaget havregrynsgrøt som er godkjent.

Her spiser han endelig grøt etter at jeg sluttet å amme på natten. :) Vi bruker hipp 8 mnd med banan og plommer, og så hender det vi kjøper semper 8 mnd med pære og banan, bare for å bytte litt på. Ellers er hjemmelaget havregrøt en hit, lager med bare vann og litt revet kokos. :)

Sinlac grøt en gang i døgnet for vitamin og jerntilskudd.. Holle på dagtid. Generelt sett matglad jente :)

Her er ikke grøt noe poppis lenger.. Blir bare et styr hver gang vi skal gi! Prøver å blande med smoothie, syltetøy og div, men går ikke.. Får kanskje i henne 6-7 skjeer etter mye om og men.. Nan, middag, brødskiver og annet derimot er godt likt! Hvor lenge må man holde på med den grøten??

Her er ikke grøt noe poppis lenger.. Blir bare et styr hver gang vi skal gi! Prøver å blande med smoothie, syltetøy og div, men går ikke.. Får kanskje i henne 6-7 skjeer etter mye om og men.. Nan, middag, brødskiver og annet derimot er godt likt! Hvor lenge må man holde på med den grøten??
Må de ha grøt da? Hadde ikke stresset med det. Har hatt et par uker helt uten grøt her, spiste eg par skjeer bare eller nektet helt, så da droppet jeg det. Nå er det greit med grøt igjen, men han foretrekker brød.

Tror ikke den grøten er nødvendig ;-)

Her er all mat favoritt, han spiser alt og veldig mye :) jeg kjøper stort sett bare semper grøt da jeg synes den er god å røre ut, men bruker ulike typer både fruktgrøt og fullkorn.

Det går mye i grøt her, mest fordi han liker det så godt. Han spiser mye mer grøt enn han ville spist middag eller skive feks. Jeg håper jo snart vi kan gi skive eller noe til frokost, for det er litt styr med den grøten av og til. Hvis jeg prøver med skive spiser han bare en halv, og det føles ikke nok. Hva gir dere til frokost, som ikke gir grøt?

Det går mye i grøt her, mest fordi han liker det så godt. Han spiser mye mer grøt enn han ville spist middag eller skive feks. Jeg håper jo snart vi kan gi skive eller noe til frokost, for det er litt styr med den grøten av og til. Hvis jeg prøver med skive spiser han bare en halv, og det føles ikke nok. Hva gir dere til frokost, som ikke gir grøt?

Feks brødskive m pålegg, hjemmelaget smoothie på diverse, feks havregryn, chia, avocado, banan, mango, eller gresk yoghurt søtet med litt bær eller kjøpesmoothie. Bruker sånne squooshi poser masse. Fryser mange og tar opp kvelden før og tiner i kjøleskap.

Back
Topp