Grøt

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Til dere som har prøvd grøt,spiser babyene deres det? Har prøvd litt noen dager nå,men hun sitter jo bare og gliser fra øre til øre og gidder ikke spise engang:D tar bittelitt og svelger,men så bare ler hun og så får jeg ikke i henne mer. Rare fine babyen!:)

Ja, han her spiser grøten :-) smatter å svelger å gliser fra øre til øre :-D

De første dagene var det veldig populært og hun spiste en halv porsjon. Men nå er det ikke mer enn noen skjeer som går ned. En uke siden vi startet.

Akkurat samme reaksjon som hos deg faktisk. Ikke kjempeinteressert selv etter mange dager med grøt. Så jeg tok litt banan og moste sammen med grøten og da ville hun ha :) Men jeg gir egentlig ikke grøt fordi hun ikke er fornøyd med puppen. Mest for å gi henne noe å smatte på mens vi spiser middag. Har prøvd å mose grønnsaker og potet osv også og gi en liten smakebit, men ikke store interessen der heller enda. Så venter med både grøt og middag til 6 mnd her tror jeg, og fortsetter med kjempesmå smaksprøver. Prøvde å gi grøt på kveld siden jeg ammer kl 19, 21, 23 og flere ganger ila natten, men det gjorde faktisk ingen forskjell! :o

Akkurat samme reaksjon som hos deg faktisk. Ikke kjempeinteressert selv etter mange dager med grøt. Så jeg tok litt banan og moste sammen med grøten og da ville hun ha :) Men jeg gir egentlig ikke grøt fordi hun ikke er fornøyd med puppen. Mest for å gi henne noe å smatte på mens vi spiser middag. Har prøvd å mose grønnsaker og potet osv også og gi en liten smakebit, men ikke store interessen der heller enda. Så venter med både grøt og middag til 6 mnd her tror jeg, og fortsetter med kjempesmå smaksprøver. Prøvde å gi grøt på kveld siden jeg ammer kl 19, 21, 23 og flere ganger ila natten, men det gjorde faktisk ingen forskjell! :o
Merket null forskjell på nattesøvn her også, selv etter en halv porsjon! Våkner som regel annenhver time fra kl.01 og fram til det er morgen.

Frøkna her i hus liker ikke grøten :/ lager bare rare grimaser og nekter å åpne munnen!
Prøver oss på noen få skjeer om dagen, men det er lite populært!

Kan jo være de rett og slett ikke er klare for det når de viser så liten interesse. Jeg prøver bare litt forsiktig hver dag og lar henne bestemme selv om hun vil ha eller ikke. I dag gapte hun til og med,tror nesten jeg fikk gitt en teskje tilsammen;)

Back
Topp