Grøt

Nr32024

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Når på døgnet gir dere grøt? Har gitt på kvelden noen ganger men da våkner hun i 5 tiden om morgenen.. mye tidligere enn om hun bare får melk på kvelden... så tror det er best hun får på formiddagen

Hun får forresten bare en smaksporsjon + mme.. burde jeg gi mer? Er vel oppe i 5-6 skjeer nå..

Når på døgnet gir dere grøt? Har gitt på kvelden noen ganger men da våkner hun i 5 tiden om morgenen.. mye tidligere enn om hun bare får melk på kvelden... så tror det er best hun får på formiddagen
Vi gir som siste måltid. Både mme og grøt. Men hjelper uansett ikke særlig mer på søvnen om hun får grøt eller ikke. :p

Matheo spiser 5 måltider, får grøt som måltid nr 2 og 4 ☺

Jeg gir på kvelden, blander 0,75 dl nå :) tenker vi starter med 1dl når d virker som hun vil ha mere grøt. Og middags smaking om en mnds tid :)

Her våkner han også tidligere og sover mer urolig om han får grøt på kvelden! Gir grøt på andre måltidet på dagen, ca kl. 10-10.30! Gir deretter smaksporsjoner til middag som er nest siste måltid rundt 16.30!

Min våkner også i 6 tiden de dagene han nå har fått grøt på kvelden :p men han skravler og spreller ved siden av mens jeg halvsover og han sovner igjen etter 30-60 minutter :p

Men en ting jeg lurer på, min har nå fått hel porsjon med nestle sin risgrøt med mais og banan. Tenker å gi han en annen type, den mild havregrøt fra nestle, bør jeg starte med smaksporsjon da?

Last edited:
Min våkner også i 6 tiden de dagene han nå har fått grøt på kvelden :p men han skravler og spreller ved siden av mens jeg halvsover og han sovner igjen etter 30-60 minutter :p

Men en ting jeg lurer på, min har nå fått hel porsjon med nestle sin risgrøt med mais og banan. Tenker å gi han en annen type, den mild havregrøt fra nestle, bør jeg starte med smaksporsjon da?
Nei det trenger du ikke :)

Jeg hadde gjort det, du kan jo gi risgrøt som vanlig og en smaksprøve på havregrøten senere på dagen, og full porsjon dagen etter igjen ☺ Men du velger jo selv, er nok ikke nødvendig! Det er ikke gluten i risgrøt, men det er det i havregrøten (den fra Nestlé som heter havre med ris og hvete)

Back
Topp