Grøt?

Jeg gir en halv porsjon grøt på dagtid, og så melk etterpå. Hun er mye mer glad i melken.

På kvelden (etter at vi har spist middag) får hun grønnsaksmos, og så melk.

Men burde jeg tilby henne vann iløpet av dagen nå?
Jeg tilbyr vann etter alle måltider, koker opp litt om morgenen og heller over på flaske m el uten hanker. Han drikker nok ikke så mye men liker å holde flasken selv og tygge på tuten, særlig når flaska har stått i kjøleskapet. Lindrer litt i gommene ;) han får melk før eller etter grøt/mos, avhengig av hvor sulten han er (hvis veldig sulten er bare puppen bra nok ;) )
 
Ja jeg får begynne å tilby vann jeg også, ha litt vann oppi et tuttekopp når jeg koker til flaskene. Kokt vann i romtemp sant?
Eneste er at vannet her smaker virkelig fælt. Kunne hun fått First price vann som vi drikker innimellom istedet? Må det kokes?
 
Ja jeg får begynne å tilby vann jeg også, ha litt vann oppi et tuttekopp når jeg koker til flaskene. Kokt vann i romtemp sant?
Eneste er at vannet her smaker virkelig fælt. Kunne hun fått First price vann som vi drikker innimellom istedet? Må det kokes?
Jeg koker vannet, men vet ikke hvor lenge man behøver det. De begynner jo å bli store nå, og får jo i seg masse bakterier fra alt de sutter på så er ikke sikkert det er nødvendig. Jeg gir romtemperert etter jeg har kokt, men setter i kjøleskapet for bruk resten av dagen og han tar det kaldt også. Men som sagt, drikker lite og tygger mest, så det er vel digg med kald tutt :)
 
Vesla her får vann etter måltidene. Har fått det en stund. Liker best tutkoppen. Er ikke så fan av flasker.
Koker ikke lenger. Vannet vårt er sjekka så jeg vet at det er helt rent.
 
Spurte hs om det med å koke vann til mme, og da sa hun til 6mnd. Men hun var enig at det ikke var supernøye siden de nå spiser på alt mulig. Vi gir bare melk til drikke enda
 
Vesla her får vann etter måltidene. Har fått det en stund. Liker best tutkoppen. Er ikke så fan av flasker.
Koker ikke lenger. Vannet vårt er sjekka så jeg vet at det er helt rent.
Hva slags tutekopp bruker dere? Tenkte å kjøpe det snart!
 
Jeg kjøpte en mam tutkopp på apoteket :) Den var rosa med elefanter på, juhuuu :p
 
Hva slags tutekopp bruker dere? Tenkte å kjøpe det snart!
Har kjøpt en fra Mam og en fra avent, begge fra 6 mnd. Men de er såkalt dryppfrie, så babyen må suge for å få noe ut og det virker ikke som han skjønner det helt enda, spes den fra Mam er vanskelig. Litt som Calma-flasken til Medela, den også har "IQ-sperre" :p
 
Har kjøpt en fra Mam og en fra avent, begge fra 6 mnd. Men de er såkalt dryppfrie, så babyen må suge for å få noe ut og det virker ikke som han skjønner det helt enda, spes den fra Mam er vanskelig. Litt som Calma-flasken til Medela, den også har "IQ-sperre" :p
dryppfri høres lurt ut :)
 
Hva slags tutekopp bruker dere? Tenkte å kjøpe det snart!
Vi har avent :) Den søler ikke, men er enkel å få ut drikke fra. Han tygger mest på tuten, når han får vann i munnen spytter han det stort sett ut igjen :p gitt han litt med skje etter grøtmåltidene så han skal venne seg til det.
 
høres ut som avent er greiere enn mam da :)
 
Da skal jeg teste ut avent også, men de hadde ikke det. Vann på skje var ikke dumt bare for å venne dem til, skal prøves :)
 
Vi har ikke begynt enda. Venter til 6 Mnd. Har kjøpt inne flere grøttyper alle er uten spor av melk. Jeg tåler dårlig melk så hun har ikke blitt utsatt så mye for det. Søstrene hennes tålte heller ikke melk eller morsmelk erstatning. Kjøpt semper og enago sine:)
 
dryppfri høres lurt ut :)
I utgangspunktet ja, for det blir mye søl når de helst vil holde flasken selv, men det er jo en fordel at de klarer å få noe ut av den også hihi. Ville kanskje forsøkt Avent sin først ja ;)
 
Her tilbyr jeg også vann, men hun synes det er mer spennende enn det faktum at hun er tørst tror jeg. Drikker ikke noe særlig. Vi har også lære å drikke selv koppen fra mam. Den er dryppfri, men ventilen kan fjernes, og da er den helt vanlig tutekopp :)
 
Eneste aventkoppen jeg fant var denne men det er jo en flaske med håndtak :p

SCF251_00-IMS-no_NO


Kjøpte den men skal se om jeg finner tuttekopp et annet sted..
 
Back
Topp