Grøt?

En tråd i 'Oktober 2014' startet av veromommy, 25 Jan 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. veromommy Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Er det noen av dere som har gitt smaksprøver på grøt?
    Vet det ikke er anbefalt før 4 mnd.
    Lille har dager da hun drikker over anbefalt mengde mme i døgnet, skal til hs på tirsdag, men tenkte å høre om noen andre har det slikt?!

2. Sommerskatt Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Vi har prøvd :) Men bare en smak! Konklusjon var at grøt med vann var kjedelig, mens grøt med mm var godt :)

3. LeneB Forumet er livet Marsboere 2020 Oktoberskatter 2014

Var hos barnelege og anbefalte faktisk mellom 3-4 mnd. Hun mente det bare var bra å begynne litt i de små med en grønnsaksmos eller fruktbar eventuelt grøt.og ja hun er barnelege ;) så vet vel hva hun snakker om! :)

• Liker Liker x 2
  4. tonjecathrine Forumet er livet Septembergull'17 Oktoberskatter 2014

Ja vi prøver, men interessen for grøt er så som så. Men pære og avokado er godt :) Men nå virker det som han begynner å sove godt igjen, så da øker vi hverken mengder eller hyppighet :)

5. LoveMyMiracle Mamma til vakre Adrian <3 VIP Oktoberskatter 2014

Vi har ikke begynt enda, hs syns vi skulle vente til 4 mnd. Gleder meg til å sette i gang med det så kanskje hjelper det på vekta hans:)

6. veromommy Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Ja vil tro hun vet hva hun snakker om da ja ;)

• Liker Liker x 1
  7. oktoberskatt14 Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Helsestasjonen har strengt tatt ikke lov å si noe annet enn at man bør vente til 4 mnd, men det er helt ufarlig å begynne litt før. Trikset er å ta det veldig med ro da de fort får vondt i magen ;) Vi begynte så smått da mini var 3,5 mnd.

• Liker Liker x 1
  8. Ønskebarn2017 Elsker forumet Marsboerne2017

Vi kommer til å begynne den dagen vi merker mini ikke er fornøyd med kun mm ;)

9. IsabelleMichelle Forelsket i forumet

Vi prøvde litt idag! Han var veldig trøtt, så var ikke så interessert.. Men han spiste litt, og tok skjeen fra meg :p

10. veromommy Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Vi prøvde i går! Hun syns det var godt, men var oppe halve natten med mageknip :(

11. tonjecathrine Forumet er livet Septembergull'17 Oktoberskatter 2014

Idag fikk vi i han litt, men redd den ble litt tykk :( Så jeg hev han på puppen etterpå og fylte på med melk xD

12. oktoberskatt14 Elsker forumet Oktoberskatter 2014

Gi 1 skje første dag, 2 skjeer neste dag osv. Storesøster her var også litt ømfintlig, så da introduserte jeg grøt på dagtid og ikke på kvelden. Lettere å fordøye når de er i aktivitet :) vi hadde nemlig og en slik hyle-natt :(

13. Bkno2361932 bollemamma

Tenkte jeg skulle full amme til 6mnd jeg bare jeg som skal det?

14. Lykke!!! Flørter med forumet Oktoberskatter 2014

Jeg kommer også til å gjøre det såfremt ikke vekten til lille stagnerer. Men smaksprøver tenker jeg hun skal få fra 4-5 mnd:)

• Liker Liker x 1
  15. Violetta Flørter med forumet Oktoberskatter 2014

Samme her :)

16. veromommy Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Hadde jeg hatt mulighet til å amme så hadde jeg selvsagt gjort bare det til 6 mnd, Men lille her drikker over anbefalt mengde med mme, så vi på fylle på med tynn grøt/velling.
    :)

• Liker Liker x 1
  17. Ecinnaj Gift med forumet Oktoberskatter 2014

Vi har prøvd 3 ganger :)

18. Ecinnaj Gift med forumet Oktoberskatter 2014

Han elsker grøten og kan gjerne spise mye av den men det får han ikke helt enda ;)

19. Mammaokt2014 Etterlengtet gull i magen <3

Begynte idag, han blir 4 mnd i morgen :) det gikk ned, men han synes heller grøt og mme på flaska var best.

20. Shellfish Glad i forumet Oktoberskatter 2014

Jeg fullammet førstemann til 6 mnd og det tenkte jeg å gjøre denne gangen også, så lenge lillegull legger på seg normalt. Føstemann fikk ikke smaksprøver før 6 mnd heller, men så streng tenker jeg ikke være denne gangen. Har tenkt til å gi han litt smaksprøver fra 4-5 mnd alder.

• Liker Liker x 1

Del denne siden