Grøt?

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Er det noen av dere som har gitt smaksprøver på grøt?
Vet det ikke er anbefalt før 4 mnd.
Lille har dager da hun drikker over anbefalt mengde mme i døgnet, skal til hs på tirsdag, men tenkte å høre om noen andre har det slikt?!
 
Vi har prøvd :) Men bare en smak! Konklusjon var at grøt med vann var kjedelig, mens grøt med mm var godt :)
 
Var hos barnelege og anbefalte faktisk mellom 3-4 mnd. Hun mente det bare var bra å begynne litt i de små med en grønnsaksmos eller fruktbar eventuelt grøt.og ja hun er barnelege ;) så vet vel hva hun snakker om! :)
 
Ja vi prøver, men interessen for grøt er så som så. Men pære og avokado er godt :) Men nå virker det som han begynner å sove godt igjen, så da øker vi hverken mengder eller hyppighet :)
 
Vi har ikke begynt enda, hs syns vi skulle vente til 4 mnd. Gleder meg til å sette i gang med det så kanskje hjelper det på vekta hans:)
 
Var hos barnelege og anbefalte faktisk mellom 3-4 mnd. Hun mente det bare var bra å begynne litt i de små med en grønnsaksmos eller fruktbar eventuelt grøt.og ja hun er barnelege ;) så vet vel hva hun snakker om! :)

Ja vil tro hun vet hva hun snakker om da ja ;)
 
Helsestasjonen har strengt tatt ikke lov å si noe annet enn at man bør vente til 4 mnd, men det er helt ufarlig å begynne litt før. Trikset er å ta det veldig med ro da de fort får vondt i magen ;) Vi begynte så smått da mini var 3,5 mnd.
 
Vi prøvde litt idag! Han var veldig trøtt, så var ikke så interessert.. Men han spiste litt, og tok skjeen fra meg :p
 
Vi prøvde i går! Hun syns det var godt, men var oppe halve natten med mageknip :(
 
Idag fikk vi i han litt, men redd den ble litt tykk :( Så jeg hev han på puppen etterpå og fylte på med melk xD
 
Vi prøvde i går! Hun syns det var godt, men var oppe halve natten med mageknip :(
Gi 1 skje første dag, 2 skjeer neste dag osv. Storesøster her var også litt ømfintlig, så da introduserte jeg grøt på dagtid og ikke på kvelden. Lettere å fordøye når de er i aktivitet :) vi hadde nemlig og en slik hyle-natt :(
 
Tenkte jeg skulle full amme til 6mnd jeg bare jeg som skal det?
Jeg kommer også til å gjøre det såfremt ikke vekten til lille stagnerer. Men smaksprøver tenker jeg hun skal få fra 4-5 mnd:)
 
Tenkte jeg skulle full amme til 6mnd jeg bare jeg som skal det?


Hadde jeg hatt mulighet til å amme så hadde jeg selvsagt gjort bare det til 6 mnd, Men lille her drikker over anbefalt mengde med mme, så vi på fylle på med tynn grøt/velling.
:)
 
Han elsker grøten og kan gjerne spise mye av den men det får han ikke helt enda ;)
 
Begynte idag, han blir 4 mnd i morgen :) det gikk ned, men han synes heller grøt og mme på flaska var best.
 
Tenkte jeg skulle full amme til 6mnd jeg bare jeg som skal det?

Jeg fullammet førstemann til 6 mnd og det tenkte jeg å gjøre denne gangen også, så lenge lillegull legger på seg normalt. Føstemann fikk ikke smaksprøver før 6 mnd heller, men så streng tenker jeg ikke være denne gangen. Har tenkt til å gi han litt smaksprøver fra 4-5 mnd alder.
 
Back
Topp