Grøt

Det er noen som begynner med grøt før de er 4 mnd. Jeg tenker det er opp til mor og vurdere hva som er bestcfor barnet sitt:) det er ngen fasit på hva som er best! gi en tilbakemld på om hvordan barnet ditt responderer på grøt da og om han sover lengere på morgenen:) jeg tenker selv å prøve ved 4 mnd alder.
 
Ja har funnet ut at han liker å ligge ved siden av meg. Men har prøvd noen skjeer og han har ikke reagert i det hele tatt. Har snakket med helsestasjonen også , nei selvfølgelig kan jeg ikke forvente han sover natta gjennom. Men hadde vært deilig om han gjor det;)
Så bra:) Jeg hadde selv så lite peiling på hvor mye jobb det skulle bli på nettene da vi fikk vår første ser du. Jeg gikk nesten inn i en liten depresjon da han var rundt fire mnd og jeg innså at alt som skulle bli så mye lettere etter tre mnd(jf helsestasjonen ++) ikke ble det.. Men gutten vår har vært et skikkelig A-menneske med stor A.. Oppe kl fem fra tre mnd til 1 år og 10 mnd... Samt våken 2-3 ganger om natta i samme perioden. Verken grøt, eget soverom eller nattavvenning hjalp. Men nå sover han til halv sju:)
 
Så bra:) Jeg hadde selv så lite peiling på hvor mye jobb det skulle bli på nettene da vi fikk vår første ser du. Jeg gikk nesten inn i en liten depresjon da han var rundt fire mnd og jeg innså at alt som skulle bli så mye lettere etter tre mnd(jf helsestasjonen ++) ikke ble det.. Men gutten vår har vært et skikkelig A-menneske med stor A.. Oppe kl fem fra tre mnd til 1 år og 10 mnd... Samt våken 2-3 ganger om natta i samme perioden. Verken grøt, eget soverom eller nattavvenning hjalp. Men nå sover han til halv sju:)


jeg trodde jeg var så forberedt som en kunne få blitt når vi ventet william, men jeg heller visste ikke at det skulle bli så tøft på nettene. Han er veldig snill, han legger seg i 19.19.30 tiden og spiser da 2 ganger i løpet av natten som regel. min er også en morgenfuggel.. Vi er oppe mellom 6 og 7, men han vil sove en stund når han er stått opp da..litt rar sånn..hehe.. Får bare håpe han fortsetter sånn og at ting blir bedre og ikke værre frmover:))
 
Så bra:) Jeg hadde selv så lite peiling på hvor mye jobb det skulle bli på nettene da vi fikk vår første ser du. Jeg gikk nesten inn i en liten depresjon da han var rundt fire mnd og jeg innså at alt som skulle bli så mye lettere etter tre mnd(jf helsestasjonen ++) ikke ble det.. Men gutten vår har vært et skikkelig A-menneske med stor A.. Oppe kl fem fra tre mnd til 1 år og 10 mnd... Samt våken 2-3 ganger om natta i samme perioden. Verken grøt, eget soverom eller nattavvenning hjalp. Men nå sover han til halv sju:)


Offf, stakkar deg:/ det er ikke så herlig hvis en går rundt trett hele veien heller. Men er alltid kjekt og få råd, tar imot med åpne armer :):)
 
Det er noen som begynner med grøt før de er 4 mnd. Jeg tenker det er opp til mor og vurdere hva som er bestcfor barnet sitt:) det er ngen fasit på hva som er best! gi en tilbakemld på om hvordan barnet ditt responderer på grøt da og om han sover lengere på morgenen:) jeg tenker selv å prøve ved 4 mnd alder.

jepp, skal gi beskjed hvordan den går innpå denne tråden:) men jeg vet han tåler det for har prøvd og gitt han 3-4 skjeer noen dager nå på dagen, bare så jeg vet han tåler det. Så lurer på og prøve ikveld. Så får vi se. Han her bruker 1 time før han sovner om kvelden, av og til mer. Å er våken ca 3 hver time. Av og til etter to timer. Men tar vel en stund før grøten har en hvis innvirkning ?
 
Tror det tar litt tid før virker.. Må vel bli vant til å spise grøt og spise en viss mengde slik at han blir mett vil jeg tro !
 
det er bra, føler ingen begynner når de er 3 mnd, så virker der er noe en ikke snakker høyt om
Jeg begynte faktisk to uker før storesøster va tre måneder. Vi var nødt til det, for hun ble ikke lengre mett av melk.. Hadde tenkt å begynne rundt 3 mnd med lille nå, men det ser ut til at hun sover lengre og lengre om morgenen uten å få noe annet enn kveldsmat, så jeg drøyer den til jeg ser det er nødvendig.. Begynner uansett når hun er 4 mnd, ettersom det er det som er anbefalt for flaskebarn :)
 
Ja hadde heller ikke plan om å begynne før 4 mnd. Blir litt skeptisk når de sier 4 mnd og jeg begynner når han er 3 mnd.. Men nå starter jeg i kveld og gir en porsjon tynn grøt. Laget du grøten tynn?
 
Ja hadde heller ikke plan om å begynne før 4 mnd. Blir litt skeptisk når de sier 4 mnd og jeg begynner når han er 3 mnd.. Men nå starter jeg i kveld og gir en porsjon tynn grøt. Laget du grøten tynn?
Jeg startet med helt tynn velling, også ga jeg det til hun ikke ble mett av det lengre, da gikk jeg over på grøt.. Da det ikke lengre var nok måtte jeg lage hjemmelaget havregrøt for at hun skulle bli mett :p
 
Hehe, god matlyst da:)
Ja, begge har egentlig vært litt av noen matvrak så langt;) Ho minste spiser ca 4 ganger i døgnet, men da spiser hun rundt 240 ml.. Akkurat sånn var eldste også:p
 
Ang spising, her har det meste komt opp igen idag :(
 
Back
Topp