Grøt

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Hva tid begynner dere med grøt? bør en bare begynne med grøt først? Eller kan babyen også få fruktmos?å hvordan gir dere det? Sitter de på fanget eller i vippestolen eller hvor?
 
Hva tid begynner dere med grøt? bør en bare begynne med grøt først? Eller kan babyen også få fruktmos?å hvordan gir dere det? Sitter de på fanget eller i vippestolen eller hvor?

Vi tenker å begynne å gi grøt til kvelds når hu blir 4 mnd. Hu kommer da til å sitte i vippestolen fram til hu klarer å sitte selv på tripp trapp stolen :)
 
Jeeg vil vente så lenge som mulig! Helst 6mnd ...
 
Tenkte å prøve med grøt når han blir 4 mnd, han er 11 uker nå:) sitter i babybjørn vippestol! Tenkte å se etter tripptrapp stol til helgen.
 
Tenkte å prøve med grøt når han blir 4 mnd, han er 11 uker nå:) sitter i babybjørn vippestol! Tenkte å se etter tripptrapp stol til helgen.
Har også lyst på tripptrappstol! Er jo så gøy :D
 
Ved 4 mnd. Da kan de også spise banan og fersken :)
 
Skal vente så lenge som mulig, så lenge hun blir mett på melk og ikke har behov for noe mer venter vi til seks mnd...
 
Tenkte iallefall å vente til 5 mnd, ser det an egentlig.
 
Venter også så lenge som mulig, så lenge han vokser bra og blir mett på bare pupp.
 
Har en teori om å beholde melkeproduksjonen høy så lenge så mulig ved hjelp av lite stress, nok søvn og regelmessig matinntak, så får vi se :) er ingenting galt i å begynne med grøt når baby er 3-3,5mnd hvis det er til baby sitt beste :) ingen skam å ville gi lillevenn nok mat!
 
Hovedsaken er jo at småtten er fornøyd :)
 
det er bra, føler ingen begynner når de er 3 mnd, så virker der er noe en ikke snakker høyt om
Du har nok rett i det, ingen snakker høyt om sånt... Snakket med en som har en gutt på 8mnd i helgen, hun begynte med grøt da han var 3 pga kolikk lite melk og dårlig søvn! Ble anbefalt det av helsesøsteren visst :)
 
Jeg venter til 6 mnd med lillebror også jeg. Så lenge du tror han sover dårlig pga for lite mat må det jo være fornuftig å gi grøt. Mn noen kan få vondt i magen av grøt for tidlig.
Vet ikke hvordan babyen din sover, men ikke sett for store forventninger til hvordan natta skal være heller.. Helt vanlig at de er oppe og spiser 3-6 ganger om natta. Dette går ikke nødvendigvis over ved å gi grøt. Vår gutt på 1 år og 11 mnd er fortsatt våken en og annen gang på natta...
De fleste babyer sover bedre og lengre jo nærmere mammaen de er på natta. Så om du har babyen i egen seng kan det hjelpe å legge han sammen med deg.
 
Ja har funnet ut at han liker å ligge ved siden av meg. Men har prøvd noen skjeer og han har ikke reagert i det hele tatt. Har snakket med helsestasjonen også , nei selvfølgelig kan jeg ikke forvente han sover natta gjennom. Men hadde vært deilig om han gjor det;)
 
Back
Topp